IHS Blog

2016 Yılındaki En İyi 12 Facebook Pazarlama Aracı

facebook-pazarlama

Facebook’un tabi ki tanıtıma ihtiyacı yok. Facebook bugün aylık 1.6 milyarın üzerinde aktif kullanıcıya sahip ve siz hala pazarlama ağınızı bu platforma genişletmediyseniz, tam olarak ne bekliyor olabilirsiniz?

İyi haber şu ki, Facebookta pazarlama işlemlerine başlamak gerçekten o kadar da zor değil. (Herkes bir sayfa oluşturabilir ve hemen aşağıdakiler ile birikim yapmaya başlayabilir.) Her şeyi doğru da yapsanız yine de çabalarınızın etkinliğini maksimize etmek için çok sayıda araç tanımanız gerekmektedir. Ek olarak takipçileriniz ile yakından ilgilenmeniz, analitiklerinizi izlemeniz, reklam kampanyalarınızı yönetmeniz ve hangi içeriği tam olarak ne zaman yayınlayacağınızı bilmeniz gerekecektir.

Neyse ki Facebook’un popülaritesi göz önüne alındığında, pazarlama çabalarınıza yardım etmek için kullanabileceğiniz yüzlerce türden araç var. Bu araçlar içinden bizim favorimiz olan 12 taneye haydi bir göz atalım:

  1. Agora Pulse

Agora Pulse; Twitter, Instagram, LinkedIn, Google+, Youtube, ve tabi ki Facebook gibi çoklu platformlar için çözümler sunan bir sosyal medya yönetim platformudur. Platform, kullanıcılarının gelen etkileşimlerini, analiz raporlarını ve takipçileri konusundaki kapsamlı verilerini takip etmek için kullanıcılarına kendi sosyal medya gelen kutusunu sunmaktadır.

Özellikleri

Fiyat: Ayda $15’dan başlayan fiyatlarla.

  1. Hootsuite

Hootsuite, şu anda mevcut olan hemen hemen her platformda destek sunan bir başka çoklu platform sosyal medya yönetim aracıdır. Hootsuite, takipçilerle yakın ilişkiler kurmak için, yeni içerik yayınlamak için, analitik raporlar hazırlamak için, takipçi anlayışları gözlemlemek için ve reklamlar için çözümler sunmaktadır.

Özellikleri

Fiyat: Ücretsiz fakat premium üyelikler aylık $8.99’dan başlıyor.

  1. Buffer

Buffer, tüm sayfalarınızı ve hesaplarınızı aynı yerden yönetmenizi sağlayan kullanımı kolay bir platformdur. Önceki iki başlık pek işlevsellik içermiyorken, Buffer genel bir platformu kullanmak için çok daha kolaydır. Kapsamlı bir Facebook pazarlama aracından yararlanmak isteyen küçük işletmeler için Buffer, oldukça sağlam bir araçtır.

Özellikleri

Fiyat: Ücretsiz fakat premium üyelikler aylık $10’dan başlıyor.

  1. Oktopost

Bir başka sosyal medya yönetimi platformu da Oktopost. Aslında en başta işletmeler arası sorunlara bir çözüm olarak tasarlanmıştı. Bu ayrıcalık karşımıza tabi ki daha yüksek bir fiyat seviyesi ile geliyor, lüks çözümler arayan işletmeler için iyi fiyatlar gibi gözükse de genel olarak fiyatlar yüksek gibi duruyor.

Özellikleri

Fiyat: Aylık $400

  1. SocialBakers

Socialbakers Analytics, kapsamlı analitik çözümler sunmaya odaklanmış sosyal medya platformlarına (Facebook dahil) kendisini adamış bir firmadır. Bu platformu kullanarak kullanıcılar, rakip marka ve sayfaların performanslarıyla ilişkin bilgilere erişebilir ve genel endüstri trendlerini takip edebilir.

Özellikleri:

Fiyat: Aylık $75

  1. DrumUp

DrumUp ilk meydana çıktığında başka bir sosyal medya yönetim platformu gibi görünüyordu, gerçekten de bu hizmet daha çok içerik strajenizi ve pazarlama çabalarınızı otomatikleştirmeye odaklanmıştı. DrumUp kullanarak Facebook sayfalarınızı yönetmek için harcadığınız süreyi büyük oranda azaltabilirsiniz, bu sayede içerik önerileri listeniz, planlama araçlarınız ve mobil uygulama güncellemeleriniz sürekli faal olur.

Özellikleri:

Fiyat: Aylık $19

  1. Post Planner

Post Planner, kullanıcıların kişisel alanlarına en ilgi çekici içeriği bulmaları için ve mükemmel zamanlama sonuçları almaları için yardımcı olan bir hizmettir. (bu işlemi daha fazla insan üzerinde yapmak için Facebook’ta yapıyor) Post Planner basit iyileştirmeler ile katılımı maksimize etmeye odaklanıyor ve düşük fiyat seviyesi Post Planner’i Facebook pazarlama stratejileri konusunda desteğe ihtiyaç duyan küçük işletmeler için harika bir seçim yapıyor.

Özellikleri:

Fiyat: Aylık $7

  1. Pagemodo

Pagemodo, kullanıcılarına sıfırdan bir Facebook sosyal medya varlığı oluşturmalarına yardım etmek için ve uzun vadede büyüme gerçekleştirmek için gerekli araçlar ile bunları sağlamak amacıyla kurulmuş bir platformdur. Bunu başarmak için, basit bir kapak fotoğrafı ve hoşgeldiniz sekmesi tasarım araçlarını sunuyorlar.

Özellikleri:

Fiyat: Aylık $4.50

  1. LikeAlyzer

LikeAlyzer, analitik bilgiler ve Facebook istatistikleri de dahil olmak üzere istediğiniz herhangi bir Facebook sayfasının bir analizini sunan bir araçtır. Hiçbir ücret ödemek istemeyen ve sadece birkaç dakika içinde kendi Facebook performansları hakkında hızlı bir fikir edinmek isteyen herkes için kullanışlı bir araçtır.

Özellikleri:

Fiyat: Ücretsiz

  1. Qwaya

Qwaya tek bir patform üzerinden işlerini yönetmek için çoklu tuş işlevini sunan, pazarlama profesyonelleri için bir Facebook reklamları yöneticisidir. Örneğin, Qwaya kullanarak sadece istediğiniz kitleyi hedeflemek için Facebook’un verilerini kullanarak A/B testleri yapabilirsiniz.

Özellikleri:

Fiyat: Aylık $149

  1. DriftRock

Driftrock BMW ve Coca-Cola gibi prestijli müşterilerine hizmet eden bir B2B (işletmeler arası) aracı olarak uyarlanmış bir Facebook için reklam kampanyası yöneticisidir. Bu araç Facebook potansiyelinizi artırmak ve en iyi zaman pencereleri boyunca reklamlarınızın görüntülendiğinden emin olmak için oluşturulmuş bir müşteri ilişkileri yönetimi platformunu sizlere sunuyor.

Özellikleri:

Ücret: Talebe göre fiyat politikaları var.

  1. Adroll

AdRoll; Twitter, Google+ ve Facebook gibi sosyal medya devleri de dahil olmak üzere toplamda 500’ün üzerinde firma ile çalışan bir pazarlama platformudur. Facebook servisleri, maksimizasyonu sağlamak ve dönüşümleri arttırmak için öngörülen teknolojinin kullanımı amacıyla yeniden hedefleme araçları üzerinde odaklanmıştır.

Özellikleri:

Fiyat: Kampanyanızın büyüklüğüne göre değişkenlik gösterir.

Sonuç

Facebookta bir tutunma noktanızın olması, bir pazarlamacı bakış açısıyla bakarsak çok da kolay olmayabilir, ama eğer doğru araçları seçer ve zamanında reklamınızı yerleştirirseniz potansiyel kazancınız inanılmaz derecede iyi de olabilir.

Eğer nereden başlayacağınızdan tam olarak emin değilseniz, bazı şeyleri yapmadan önce hangi aracı ne amaçla kullanacağınıza dair kısa bir özet geçelim:

Bu araçların Facebook pazarlama çabalarınızı olumlu yönde etkileyeceğini düşünüyor musunuz ya da bu araçların eksik yönleri var mı? Lütfen aşağıdaki yorum bölümünden bizimle deneyimlerinizi paylaşın!

İçerik Pazarlama Konusunda Başarısız Olmanın Başlıca Nedenleri

Exit mobile version