Google geçen hafta Cuma günü AdWords şablonunun sağ tarafındaki reklamları kaldırıp, yerine liste sayfasının tepesine konulacak dört potansiyel reklam getirmişti.
Webmasterlar şu an tıklama başına maliyetin artıp artmayacağını, tıklama oranının nasıl değişeceğini ve bu değişiklik sonucunda hangi reklamcıların kazanıp hangilerinin kaybedeceğini görmek için bekliyor. İlk gelen geri bildirimlere göre reklamlara tıklama oranının hızla arttığı yönünde, fakat bu zaman içinde değişebilir gibi görünüyor. Bu konuda kesin yorumlar Google’ın gelir raporu yayınlandıktan sonra yapılabilecek.
WebmasterWorld forumlarında paylaşıldığı kadarıyla bu değişiklikten kimlerin kazanıp kimlerin kaybedeceği şu şekilde yorumlanıyor:
Kazananlar:
– Reklamlarını sürekli test eden kişiler. Bu kişilerin artık site linkleri görünüyor mu görünmüyor mu diye uğraşmasına gerek kalmayacak. Reklamlar artık tutarlı bir hal almış durumda.
– Teklif sistemi kullanan kişiler. Gereksiz bir teklif savaşına girmek çok kolay, AdWords şablon değişikliği sonrasında artık daha az reklam slotu olduğu için bu duruma giderek daha sık rastlanabilecek. Bu yüzden hesaplarında duygularından ziyade matematiğe yer veren kişiler işi idare edecek; ama daha az tık alacakları için daha az conversion alabilirler.
– Pozisyon 4 reklamları. Pozisyon 4 reklamlarının tıklanma oranları büyük bir hızla artıyor. Anahtar kelimeye bağlı olmak kaydıyla, pozisyon 4 için tıklanma oranı %400 ile %1000 arasında bir artış gösterecek.
– E-ticaret. Daha tutarlı bir temel içerisinde daha fazla alışveriş reklamı görmeye hazır olun.
Kaybedenler:
– Büyük SMB ortakları genellikle “reklam kanıtı” göstermek ister. Sayfada daha az reklam olması da bu işi daha zor bir hale getirecek. Artık AdWords şablonunda daha az reklam slotu olacağı için, aynı anda 15-20 şirket yöneten kişiler daha az reklam gösterebileceklerinden sorun yaşayabilecek.
– Rekabetçi sektörlerdeki düşük yetkinlikte reklamcılar. Daha az reklam slotu olacağı için reklamcılık daha rekabetçi bir hal alacak ve sadece teklif vermiş olmak için teklif veren kişiler kaçınılmaz olarak sorunlar yaşayacak.
– Düşük gelirli şirketler. Birinci sayfa teklifleri daha yüksek, reklam slotları daha az olacağından, düşük gelirli şirketler çoğu zaman ikinci sayfaya düşecekler.
Etkilenmeyenler:
– Marka temelli teklifçiler
– Niş şirketler
– Tüm display ve video kampanyalar
– En başta da mobil reklamcılar. Mobil için geçen yıl başka bir slot açılmıştı.