IHS Blog

Alan Adı Reputasyonu (İtibarı) – E-posta Teslim Edilebilirliğini Artırın

alan-adi-reputasyonu-nedir

E-posta pazarlaması yatırım getirisi sağlayan, elinizin altındaki en etkili dönüşüm kanallarından biridir. Ancak e-postalarınızı kimse göremezse e-posta kampanyalarından da etkili bir şekilde yararlanamazsınız.

Açık görünebilir ancak spam klasörleri herhangi bir pazarlama kampanyasının başarısı için ciddi bir tehdittir.

E-postalarınızın hedef kitleye ulaştığından ve spam kutularından uzak durduğundan emin olmak için “alan adı itibarınızı” izlemeniz gerekir. Bu, e-posta servis sağlayıcılarının alan adınıza güvenilirlik açısından verdiği puandır. E-postalarınızın geçerliliğini belirlemek için kullanırlar.

Yüksek itibarlı bir domain ile ilişkili mailler, alıcıların gelen kutularına düşer. Ancak alan adı itibarınız kötüyse mailleriniz spam klasörüne düşer ve bir daha asla görünemeyebilir ve beklediğiniz etkileşimi ve geri dönüşü alamayabilirsiniz.

Peki alan adı itibarı nasıl hesaplanır? Bunu izlemek için ne yapabilirsiniz? Alan adı itibarınızın iyi olduğundan nasıl emin olabilirsiniz? Kötü alan adı itibarını düzeltmek için ne yapabilirsiniz?

Bu makalede tüm soruları yanıtlayacağız. Aşağıdaki bilgilerle, tüm e-posta pazarlama çalışmalarınız için alan adı itibarınızı izleyebilecek ve optimize edebileceksiniz.

 

Alan Adı  İtibarı Nedir?

Alan adı itibarı (Reputasyonu), e-posta sistemlerinin hangi maillerin kullanıcıların gelen kutularına düşeceğine karar vereceğini belirleyen bir puandır.

Temel olarak alan adı itibarınız, alan adınızın sağlığının ve güvenirliğinin bir ölçüsüdür. Alan adınız  web sitenizin adresidir. Yani “şirketiniz” .com, .net veya .org ya da her ne kullanıyorsanız, alan adınız olacaktır.

Hosting hizmetinizi e-posta hizmetlerinizden ayırsanız bile, e-postalarınız genellikle alan adınızdan gelir. Web adresinizle ilişkili itibar, bu adresten gelen tüm e-postalara uygulanır.

Google’da alan adı itibarının nasıl takip edildiğine bir örnek ( Kaynak: PushIncome )

Alan adı itibarı, mailbox sağlayıcıları ve internet servis sağlayıcıları (ISP’ler) tarafından belirlenir; bu, her e-posta servis sağlayıcısı için farklı bir alan adı itibarına sahip olabileceğiniz anlamına gelir . Örneğin, Gmail size bir alan adı itibarı atayabilir ancak Yahoo adreslerine gönderilen iletilere tamamen farklı bir puan verilir.

Nasıl hesaplandığı ve nasıl geliştirilebileceği de dahil olmak üzere alan adı itibarını anlamak, e-posta pazarlaması için kesinlikle hayati öneme sahiptir .

Bu neden bu kadar önemli? Domain itibarınız zayıf olduğunda, gönderdiğiniz e-posta kampanyaları genellikle doğrudan kimsenin göremeyeceği spam klasörlerine gider. Bu, gereksiz e-postaları sürekli göndermeye çalışırken zaman ve para harcadığınız anlamına gelir.

Ancak alan adınızın itibarının kötü olduğuna dair bir fikriniz yoksa, e-postalarınızın neden spam’e gittiğini  veya neden kimsenin bunları okumadığını muhtemelen anlamazsınız . Bu amaçla, alan adı itibarını, bunu nasıl ölçebileceğinizi, puanınızı yükseltmek ve mesajlarınızı spam girdabından çıkarmak için neler yapabileceğinizi anlamanız gerekecek.

Elbette alan adı itibarı yalnızca bir e-posta adresi sorunu değildir. Bu puan, alan adınızın kullanıldığı tüm yerleri etkiler. E-posta adreslerine ek olarak dönüş yolu alan adları ve DKIM imzalama alan adları da buna dahildir. Ayrıca gönderdiğiniz mesajlardaki başlıkları, marka varlıklarını, bağlantıları ve her türlü içeriği de içerir.

 

Alan Adı İtibarı Nasıl Hesaplanır?

Alan adı itibarı kavramını anlamak, kendi alanınızın itibarını yönetmenize yardımcı olmak için yeterli değildir. Ayrıca alan adı itibarınızın nasıl hesaplandığı konusunu da anlamanız gerekiyor.

Her e-posta alıcısı alan adı otoritesini farklı değerlendirdiği için bu karmaşık bir konudur.

Hepsinin çeşitli kriterleri olmakla birlikte bu kriterlerin hepsi açık bir şekilde bilinmemektedir. Bazı hizmetler hesaplama faktörlerini gizli tutar, böylece kötü niyetli spam gönderenler sistemlerle oynayamaz.

Çeşitli faktörler farklılık gösterse de sabit kalan tek şey, alıcı platformun e-posta iletilerinizde alan adınızın nasıl kullanıldığını belirlemesi ve ardından kullanıcılarının bu iletileri nasıl aldığını izlemesidir.

Gönderdiğiniz her mesaj için hesaplanan tüm puanlar, gelecekte daha fazla mesaj gönderme zamanı geldiğinde sizin lehinize veya aleyhinize çalışır.

Bu nedenle her alan adının farklı e-posta alıcılarıyla ilişkili birden fazla itibarı vardır. Bu itibar aynı zamanda belirli alıcılara gönderdiğiniz hacme de bağlıdır.

Örneğin, e-postalarınızın büyük bir kısmını Gmail kullanıcılarına gönderiyorsanız Google, alan adınız ve alan adınızın ne kadar saygın olduğu hakkında birçok bilgiye sahip olacaktır. Ancak, yalnızca birkaç Hotmail aboneniz varsa, o zaman bu hizmet sizin hakkınızda tam bir ölçüm sağlayamayacaktır.

Bu hizmetler sizi farklı kriterlere göre değerlendirirken, başlangıç ​​noktası olarak gösterebileceğimiz birkaç ortak hesaplama faktörü vardır.

 

Alan Adı İtibarı Hesaplama Faktörleri

Alan adı itibarı, farklı hizmetlerin e-postalarınızı geldiğinde nereye yerleştireceğinizi belirlemek için kullandığı bir dizi ortak hesaplama faktörüne kadar takip edilebilir.

Bu listedeki ilk faktör, e-postalarınızın spam tuzaklarına gönderilip gönderilmediğidir. Bunlar, spam gönderenleri ayıklamak amacıyla kara listeye alma hizmetleri tarafından işletilen sahte e-posta adresleridir.

İki farklı türde spam tuzağı vardır. Bozulmamış spam tuzakları, hiçbir zaman geçerli olmayan e-posta adresleridir. Bu adreslerin e-posta patlamalarını (gönderdikleri toplu emailleri) almayı seçmenin hiçbir yolu yoktur. Bu, bu adreslere e-posta gönderen herkesin e-posta pazarlamasına yönelik en iyi uygulamaları kullanmadığı anlamına gelir.

Geri dönüştürülmüş spam tuzakları, bir zamanlar başka amaçlarla kullanılan geçerli e-posta adresleriydi. Geri dönüştürülmüş spam tuzaklarına gönderim yapmak, itibarınıza bozulmamış bir tuzak kadar zarar vermeyecek olsa da yine de bunlardan kaçınılmalıdır. Bu nedenle e-posta pazarlama listelerinizi düzenli aralıklarla temizlemeniz önemlidir.

E-posta servis sağlayıcıları da kara listeye almayı izler. Kara liste, bir e-posta platformu tarafından tutulan ve spam gönderenleri ve kötü niyetli varlıkları ayrıntılarıyla anlatan bir listedir.

Bir alıcının kara listesine eklendiyseniz (belki de eski bir spam tuzağına e-posta gönderdiğiniz için), anında spam olarak tanımlanacaksınız. Kara listeye eklenme, alıcılarınızın büyük bir yüzdesinin iletilerinizi spam olarak işaretlemesi durumunda da gerçekleşebilir.

Sonrasında etkileşim var. Bu, alan adı itibarını belirlerken izlenen çok büyük bir faktördür. İnsanların e-postalarınızı açmaması veya toplu olarak aboneliğinizi iptal etmemesi, e-posta sağlayıcıları için alan adı itibarınızı etkileyebilecek büyük bir tehlike işaretidir.

Ancak bu, sağlayıcıya göre değişen başka bir faktördür. Gmail kullanıcıları MSN kullanıcılarına göre daha hızlı bir şekilde abonelikten çıkıyorsa Gmail itibarınız çok daha düşük olacaktır.

Bir alan adının geçerliliğini belirlemek için e-posta gönderme uygulamaları da izlenir. Bu oldukça geniş bir terim gibi görünse de e-postalarınızın sıklığını, alaka düzeyini ve zamanlamasını ölçer.

Alan adınızın yaşı da itibarınızı belirleyen büyük bir sıralama faktörüdür. Tonlarca e-posta gönderen yeni bir alan adı şüpheli olarak değerlendirilecektir. Ancak yıllardır olumlu bir itibara sahip olan köklü ve eski bir alan adından gönderilen e-postalar, daha fazla hoşgörüyle karşılaşacaktır.

 

Alan Adı İtibarı Nasıl Oluşturulur ve Güçlendirilir?

Alan adınız daha yeniyse, başlangıçta dikkatli olmanız gerekecektir. Hemen olumlu bir alan adı itibarı oluşturduğunuzdan emin olun. Basit hatalar yaptığınız için dezavantajlı bir durumda başlamak istemezsiniz.

Markanızın mesajlarını özellikle bülteninize kaydolmayan ve sizden toplu e-posta almak istemeyen ve bunu seçmemiş kişilere e-posta göndermekten her zaman kaçınmalısınız . Bunların birçoğu orijinal spam tuzakları olabilir ve e-postalarınızı almayı hiçbir zaman kabul etmeyen kişiler tarafından spam olarak raporlanma olasılığınız daha yüksektir.

E-posta sağlayıcıları üzerinde iyi bir izlenim bırakmak için, hacminizi ve tutarlılığınızı kontrol etmek amacıyla uygun bir e-posta ritmi oluşturmalısınız.

Her gün rastgele zamanlarda birden fazla e-posta gönderiyorsanız bu şüpheli olacaktır. Ancak düzenli bir ritim oluşturmak profesyonelliği gösterir. Yalnızca e-postalara odaklanmayan bir potansiyel müşteri temposu, e-posta sağlayıcılarına daha az spam içerikli görünebilir.

Sabırlı olmak ve çok kısa sürede çok fazla şey yapmaktan kaçınmak da önemlidir. Alan adınızın yaşının önemli olduğunu unutmayın, bu nedenle zaman içinde olumlu bir itibar oluşturmak için e-posta pazarlamanızı yavaş yavaş geliştirin.

E-posta listenizi güncel  tuttuğunuzdan emin olun . İnsanlar abonelikten çıkıyorsa, onları kaldırdığınızdan emin olmalısınız. Abonelikten çıkma isteğini göz ardı etmek yalnızca alan adı itibar puanlarınızı zedelemekle kalmaz, aynı zamanda özellikle GDPR   ve  CCPA’dan sonra sizi yasal sorunlarla da karşı karşıya bırakabilir .

Son olarak, bu çok açık görünebilir ancak spam içerikli e-postalar göndermeyin. Konu satırınızda tamamı büyük harflerle yazmaktan ve spam tetikleyici sözcükler kullanmaktan kaçının:

İtibarınızı zaman içinde sürekli olarak izlemek de önemlidir. Her zaman nerede durduğunuzu bilmelisiniz. Bu şekilde, bir sorun olması durumunda kara listeye alınmadığınızdan emin olmak için yaklaşımınızı hızlı bir şekilde ayarlayabilirsiniz. Bu amaçla itibarınızı düzenli olarak kontrol edin ve bulduklarınıza göre planlarınızı değiştirin.

 

Alan Adınızın İtibarını Nasıl Kontrol Edebilirsiniz?

Başarılı bir şekilde pozitif tutmak için alan adı itibarınızı kontrol etmeniz gerektiğini biliyorsunuz. Ancak bunu nasıl yapacağınız hakkında hiçbir fikriniz olmayabilir. Endişelenmeyin; yardımcı olabilecek birkaç araç önermeden önce, alan adı itibarınızı nasıl kontrol edebileceğiniz konusunda size yol göstereceğiz.

Alan adınızın itibarını kontrol etmenize ve tutarlı bir şekilde göz önünde bulundurmanıza olanak tanıyan çok sayıda çevrimiçi kaynak vardır. Hatta birçoğunun kullanımı ücretsizdir; bu, zaten e-posta pazarlama yazılımı için ödeme yapıyorsanız her zaman bir artıdır.

Kontrol edebileceğiniz en yaygın alan adı itibarı Google tarafından izlenir . Bunun nedeni, pek çok e-posta platformunun, insanların bu avantajdan yararlanmaya çalışmasını engellemek için puanlarını gizli tutmasıdır. Ancak Google’dan puan almanız kesinlikle bir artı çünkü Google’ın e-posta istemcisi Gmail, %27,8’lik  pazar payı ile dünyanın en büyük ikinci e-posta istemcisidir .

Alan adınızın itibarını izleyen araçlardan bazıları, size daha sonra zaman içinde izleyebileceğiniz bir not sağlar.

 

En İyi Alan Adı İtibarı İzleme Araçları

Alan adı itibarınızı doğru bir şekilde takip etmenize yardımcı olmak için mevcut en iyi alan adı itibar izleme araçlarının listesine göz atabilirsiniz. Ne olduklarını, ne yaptıklarını ve maliyetlerinin ne kadar olduğunu gözden geçireceğiz.

 

Google Postmaster Tools

Google’ın sizi nasıl değerlendirdiğini anlamanın her zaman iyi bir fikir olduğunu daha önce belirtmiştik. Bu nedenle,  pazarlamacılar alan adı itibar yazılımı olan Google Postmaster Tools’u kullanabilirsiniz.

Google çok büyük bir e-posta alıcısı olduğundan alan adınızı nasıl derecelendirdiğini anlamak, e-posta pazarlamanızın etkinliğini tahmin etmede çok iyi bir yol gösterici olacaktır. Google Postmaster Tools, hacminiz verileri anonimleştirmeye yetecek kadar yüksek olduğu sürece size Gmail için bir itibar notu sağlar.

Alan adı itibarınızın yanı sıra aşağıdakileri de kontrol edebilirsiniz:

Bu, Google’ın %100 ücretsiz bir hizmetidir ve bu kadar popüler olmasının bir başka nedeni de budur.

 

Talos Intelligence

Cisco,  çeşitli IP’ler üzerinden çevrimiçi itibarınızı izlemenin bir yolu olarak Talos Intelligence’ı yarattı.

Bu, büyük öneme sahip sorunları tespit etmeyi kolaylaştırır. Sonuçlarınızın tarafsız bir itibara sahip olması, temiz bir sağlık raporuna sahip olduğunuz anlamına gelmez. Bu genellikle düşük e-posta hacminin bir sonucu olabilir ve Talos’un itibarınızı değerlendirmesini zorlaştırabilir.

Talos Intelligence’daki itibarınızı kontrol etmek istiyorsanız IP ve Alan Adı İtibar Merkezi’ne gitmeniz gerekir; burada alan adınızı görev çubuğuna yapıştırabilir ve bir rapor çalıştırabilirsiniz.

Google Postmaster Tools gibi bu hizmet de ücretsizdir.

 

Sender Score

Sender Score  Validity tarafından geliştirilmiştir. Bir kredi izleme şirketinin kredi puanınızı takip ettiği gibi alan adı itibarınızı da izler. Ayrıca size 1 ile 100 arasında bir puan atar; daha yüksek puanlar daha iyidir. 70’in altı kötü, 80’in üstü ise harika kabul ediliyor.

Puan, itibarınızı ve e-posta teslim edilebilirlik oranınızı  hesaba katar. Bu puan, puanınızı diğer IP adresleriyle karşılaştırarak 30 günlük hareketli ortalamaya göre hesaplanır.

Sender Score ücretsizdir ancak bazı bilgileri vermeniz gerekir.

 

TrustedSource

İnternet güvenliğinde dünyanın en güvenilir isimlerinden biri olan McAfee, alan adınızın hem web hem de e-posta açısından itibarı hakkında bilgi sağlayan TrustedSource adında bir sistem oluşturdu . Ayrıca tüm bağlantıları, posta sunucusunu ve alan adı sistemi (DNS) bilgilerini de listeleyecektir.

Kullanmak için açılır menüden McAfee aracını seçmeniz ve alan adınızı sağlanan kutuya girmeniz yeterlidir. Sistem daha sonra sizin için URL’nizi, durumunuzu, karakterizasyonunuzu ve itibarınızı listeleyen bir rapor çalıştırır.

Sonuçlarınızın altına isteğe bağlı kategorizasyon önerileri de ekleyebilirsiniz. McAfee, bu hizmetin bireyler tarafından ara sıra kullanılmak üzere yapıldığını ve “yüzlerce veya binlerce URL’yi” kontrol etmek için kullanılması gereken bir şey olmadığını belirtiyor.

Hizmet ücretsiz olarak sağlanmaktadır.

 

Barracuda Central

Barracuda Central,  IP adresinizi aramanıza ve herhangi bir engellenenler listesine yerleştirilip yerleştirilmediğini belirlemenize olanak tanıyan bir araçtır.

Bunu, sitenizin itibarının iyi mi yoksa kötü mü olduğunu gösteren gerçek zamanlı bir veritabanı tutarak yapar.

Barracuda Central başka bir ücretsiz araçtır. Ancak Gönderen Puanı gibi sayısal bir puan sağlamaz. Bu sadece başarılı veya başarısız bir sonuçtur.

Microsoft SNDS

SNDS,  Microsoft’un Google Postmaster Tools’a rakip aracıdır. SNDS, Akıllı Ağ Veri Hizmetleri anlamına gelir ve şu anda kaç Microsoft spam tuzağına gönderim yaptığınız da dahil olmak üzere alan adınızın itibarı hakkında bilgi sağlar. Ayrıca, kaç kişinin içeriğinizi spam olarak işaretlediğinin bir ölçümü olan spam şikayet oranınızı da bilmenizi sağlar.

Tıpkı Google’ın itibarınızı Gmail’den gelen veriler aracılığıyla ölçtüğü gibi, Microsoft da itibarınızı e-posta hizmeti Outlook aracılığıyla ölçer . Bu elbette diğer e-posta sağlayıcılarının sizi nasıl gördüğünü etkilemez, ancak hem Google hem de Microsoft karşısında nerede durduğunuzu bilmek, genel itibarınızın resmini çizmede uzun bir yol kat edecektir.

Dünyanın en büyük hizmetlerinden ikisi sizden şüpheleniyorsa, diğerlerinin de şüphelendiğine emin olabilirsiniz.

SNDS’de oturum açtığınızda, ilişkili olduğunuz ve anormal duruma sahip tüm IP’leri listeleyen bir tablo gösterilir. Bu günlük olarak güncellenmektedir.

 

Alan Adı İtibarınızı Nasıl Artırırsınız?

Artık alan adınızın itibarını nasıl kontrol edeceğinizi bildiğinize göre şu soru ortaya çıkıyor: İtibarınızın kötü olduğunu fark ederseniz ne yapmalısınız?  Sitenize öylece bir güven rozeti yapıştırıp bu hizmetleri iyi durumda olduğunuza ikna edemezsiniz .

İlerleyen süreçte itibarınızı artırmak için atabileceğiniz birkaç adım vardır.

 

Konu Satırlarınızı Temizleyin

E-postalarınızın konu satırlarında kullandığınız “Anlaşma” ve “hemen satın al” gibi spam içerikli sözler, e-posta servis sağlayıcıları için büyük tehlike işaretleridir. Ve filtreden geçmeyi başarsalar bile, sizi spam olarak işaretleyebilecek e-posta kullanıcıları için şüphe uyandırırlar.

 

Aktif Olmayan Abone Listelerinizi Düzenli Olarak Temizleyin

Ayrıca e-posta listelerinizi düzenli olarak temizlemelisiniz. Belirli bir süre boyunca hiçbir etkileşimde bulunmayan adresleri fark ederseniz, bunları listenizden çıkarın. Bunların spam tuzakları olması mümkündür ve bunlara düşmeye devam etmek istemezsiniz.

 

Yalnızca Etkinleşen Kullanıcılara E-posta Gönderin

Abonelerin e-posta almayı tercih etmesini sağladığınızdan emin olun. Bu, gönderdiğiniz herkesin sizden gerçekten haber almak isteyen kaliteli bir lider olmasını garanti eder. Ayrıca, istenmeyen e-postalar göndererek saf bir spam tuzağına düşme olasılığınızı da ortadan kaldırır.

MailChimp gibi bir üçüncü taraf e-posta sistemi kullanıyorsanız  platformun mesajlarınızı sizin adınıza gönderebilmesi için alan adınızın ve e-postanızın kimliğini doğrulamayı düşünün.

 

Özet

E-posta pazarlaması şirketiniz için oldukça faydalı olabilir. Ancak e-posta teslimat  oranınız, alan adı itibarınızın zayıf olması nedeniyle düşerse, bu avantajlardan hiçbir zaman yararlanamayabilirsiniz.

Düzenli güvenlik kontrolleri yapmaktan WordPress güvenlik eklentisi  yüklemeye kadar  web sitenizin güvenliğini artırmak için yapabileceğiniz pek çok şey var . Ne yazık ki sitenizin güvenliğinin alan adı itibarınızla hiçbir ilgisi yoktur. Bu yalnızca sağlam e-posta uygulamaları, sabır ve bu sayfada listelenen araçlardan bazılarını kullanarak dikkatli izleme ile geliştirilebilir.

Neyse ki listelediğimiz araçların tümü ücretsiz olarak mevcuttur, bu da alan adınızın itibarını takip etmenin çok kolay olacağı anlamına gelir.

Bu içeriği paylaşarak siz de bu konuda bilgilenmesini istediğiniz ve e-posta otoritesini geliştirmek isteyen arkadaşlarınıza yardımcı olabilirsiniz.

 

Exit mobile version