IHS Blog

Dönüşümlerinizi Arttıracak 16 Açılış Sayfası (Landing Page) Tavsiyesi

donusum-getirecek-16-acilis-sayfasitavsiyesi

Her işletme temelde satışlarından kâr elde etmek ve mevcut müşteri portföyünü arttırmayı hedeflemektedir ancak,  rekabetçi bir ortamda iş yapmak oldukça zor. Sektör liderliği, bilinirlik ve başarı mücadelesinde, modern ve etkili pazarlama araçlarını kullanmak gerekir. Amacınız satışları artırmak, ürün tanıtımı yapmak veya sadece yeni müşteriler çekmekse açılış sayfasının mevcut veya potansiyel müşterilerinize ne sunduğuna dikkat etmelisiniz.

Bu yazımızda sitenizi ziyaret edecek kişiler için açılış sayfalarınızı nasıl optimize edebileceğinizi ve bunun, size ve müşterilerinize sağlayacağı avantajlardan bahsedeceğiz.

Dijital pazarlamada, açılış sayfası; ziyaretçilerinizin bir e-posta, yayın ya da reklamdan bir bağlantıyı tıkladıktan sonra ziyaret ettikleri bir sayfadır. Bu sayfa, kullanıcıya sunduğunuz şeyle ilgili en önemli ve en asgari bilgiyi vermek, onların ilgilenmelerini sağlamak ve belirli, bir eylemde bulunmaya (Bir açılış sayfası, ziyaretçinin aşağıdaki işlemlerden yalnızca birini gerçekleştirmesini sağlamaya odaklanır: web sitesine kaydolma, sipariş verme veya satın alma, ofisi arama, bültene abone olma veya SEO trafiği.) teşvik etmek amacıyla hazırlanmıştır.

Websitelerini amacımıza uygun olarak tasarlayabilmek için öncelikle bazı sorulara cevap bulmak gerekiyor. Web sitesinin bir açılış sayfasına ihtiyacı var mı? Hangi tasarım, pazarlama ve işlevsel unsurlar yeni ziyaretçileri, abonelere veya sadık müşterilere dönüştürebilir? Öncelikle bu gibi soruları sıralayalım ve etkili kampanyaları başlatmak için en iyi açılış sayfası tasarım ipuçlarını inceleyelim.

 

Neden bir açılış sayfasına ihtiyacınız var?

Açılış sayfası; web sitesinin bir giriş sayfası değil, ayrı bir dijital pazarlama aracıdır. Açılış sayfasının asıl görevi, teklifinizle ilgilenebilecek, ürün veya hizmet hakkında daha fazla bilgi edinmek ve bunları satış huninize sokmak isteyen müşterileri mümkün olduğunca sitenize çekmektir.

Hiçbir durumda bir açılış sayfası, çevrimiçi mağazanın yerini almaz. Açılış sayfaları, satın alma sürecini hızlandıran ve belirli bir ürünü tanıtırken dönüşümü artıran bir pazarlama aracıdır ve bizim de bu konuya böyle düşünerek yaklaşmamız gerekir.

Ziyaretçileri olası işlemler için çeşitli seçeneklerle veya filtrelerle boğan web sitelerinin aksine, açılış sayfalarının tek amacı, kişileri toplamak veya gelen trafiği potansiyel müşterilere dönüştürmektir.

 

Ziyaretçilerden Bilgilendirme Karşılığında E-posta Adreslerini İsteyin

Açılış sayfaları, belirli bir şirketin hedef kitlesi hakkında bilgi toplamak için yaygın olarak kullanılır . Doğrudan mal ve hizmet satışına yönelik değillerdir. Bu tür açılış sayfaları genellikle, haber bültenleri abonelikleri, kuponlar, nasıl yapılır kılavuzları, ücretsiz denemeler veya benzerleri gibi şeyler için içeriğinizi tüketen kişilere e-posta listenizde olma konusunda istek uyandırmayı hedefler.

 

Ziyaretçilerinize Bilgi Verin

Açılış sayfaları da bilgi sağlamak için kullanılabilir. Haber siteleri, portallar ve bloglar, kullanıcılarına tek ve belirli bir konu hakkında bilgi vermek için açılış sayfalarını kullanabilir. Bilgiler, sitenin bir konudaki otoritesini göstermek ve ziyaretçilerle güven oluşturmak içindir.

 

Belirli Bir Etkinlik veya Teklif Hakkında Ziyaretçilerinizi İsteklendirin

Açılış sayfaları ayrıca belirli bir etkinlik veya teklif hakkında istek oluşturmak için kullanılabilir.  Bu sayfalarda, etkinliğin başlama veya bitiş zamanını belirleyen bir geri sayım sayacını sıklıkla görürsünüz . Bir ziyaretçinin etkinlik, teklif, veya fırsatlar hakkında daha fazla bilgi almak için iletişim bilgilerini bırakması istenir.

 

En İyi Açılış Sayfası Uygulamaları ve Optimizasyon Tavsiyeleri

Ziyaretçiler açılış sayfalarına geldiklerinde normalde yaptıklarından daha fazla hedef gerçekleştirme eğiliminde olurlar. Yapılan bir teste göre; 40 veya daha fazla özelleştirilmiş açılış sayfası oluşturulan bir web sitesi, 1-5 arası açılış sayfasına sahip olan web sitesine oranla ortalama 12 kat daha iyi performans sağladığı görülmüştür.

Bir açılış sayfası, kullanıcının gördüğü ilk sayfa olduğundan, ziyaretçiyi içine çekecek akıllıca hazırlanmış, göz alıcı bir tasarıma sahip olmalıdır. Ziyaretçilerin açılış sayfasını deneyimini ve pazarlama kampanyasında gösterdiği etkili pozitif davranışlara neden olan şeyin ne olduğunu hiç düşündünüz mü?

Dikkate alınması gereken birçok düzenleme ve uygulama yöntemi var, ancak en önemlilerinden birkaçını toplamaya çalıştık.

 

# 1: Açılış Sayfanızın Yükleme Hızını Artırın

Bir ziyaretçinin web sitenizde kalmasına ya da çıkmasına karar vermesi için ne kadar zamana ihtiyacı var?

3 kısa saniye!

Eğer iyi performans gösteren bir web sayfanız yoksa, ziyaretçileriniz sayfa hızlıca yüklenmeyeceği için içeriği göremiyorlarsa ne yapacaklarını ve sonunda ne olacağını biliyorsunuz. Sitenizden ayrılacaklar ve belki de bir daha dönmeyecekler!

Bunu önlemek için şunları yapabilirsiniz:

Hazır bir açılış sayfası şablonu – yukarıda website şablonu gibi – başlangıçlar, ön sipariş fırsatları, etkinlikler ve promosyonlar için güçlü, hızlı yüklenen bir açılış sayfasının mükemmel bir örneklerinden biridir.

 

# 2: Açıklığa Dikkat Edin

Tüm sayfanın içeriğinin yapısını ortaya çıkaran net ve okunabilir bir başlık, etkili bir açılış sayfasının önemli bir parçasıdır.

Yaratıcı, ancak açıklayıcı olmayan ifadelerden kaçının:

Bu gibi başlıklar ziyaretçilere şirketinizin ne yaptığı ve onlar için nasıl yararlı olabileceği hakkında bir fikir vermez. Ziyaretçilerinizin içeriğinizin ne olduğunu ve işinizin neden önemli olması gerektiğini öğrenmek için düşünmesine neden olacak başlıklar kullanırsanız, ziyaretçiniz sitenizden çıkarak, sizden bir sonraki (rakibiniz) sitenin başlığında daha mantıklı ve aradığı şeyi bulacağını düşündüğü başlıkları tıklama eğiliminde olacaktır.

Örneğin, yukarıda gösterilen açılış sayfası teması, kullanıcıların içerikte kolayca gezinmesini ve keyfini çıkarmasını sağlar. Artı, harekete geçirme butonu gerçekten öne çıkıyor!

 

# 3: Tüm Cihazlar İçin Duyarlı Tasarımları Düşünün

Daha önce ilginç, kaliteli ve etkili web sayfaları oluşturmak için tasarım ve işlevselliğe dikkat etmek yeterliydi.

Bugün, tamamen duyarlı bir tasarım çok önemlidir.  % 100 duyarlı açılış sayfası düzgün bir bilgisayar veya dizüstü ekranında hem de tablet ve akıllı telefonlarda görüntülenebilir olmalıdır. Bu, kullanıcılar için çok uygundur, çünkü 4 veya 5 inçlik küçük bir ekranda içerik okumakta zorluk çekmezler.

 

# 4: SEO Uyumlu Web Site Tasarımlarını İnceleyin

Açılış sayfalarının etkili bir çevrimiçi pazarlama aracı olduğunu zaten biliyorsunuz. Potansiyel müşterileri çekmek için kullanmaya ek olarak, açılış sayfalarını SEO’yu geliştirmek için de kullanabilirsiniz.

Geçerli bir XHTML + CSS ile oluşturulmuş bir açılış sayfasında hızlı, sade  ve temiz bir tasarım kullanmak SEO uyumlu bir tasarım oluşturmanıza yardımcı olabilir.

 

# 5: Daha Fazla Ziyaretçiyi Çekmek için Koyu Arka Planlar Kullanın

Okunabilirlik, ürün performansını etkileyen hayati bir özelliktir ve sadece metinle ilgili değildir. Bu, harfler, sayılar, simgeler ve görüntüler gibi tüm önemli karakterlerin arayüzde kolayca görülmesi ve tanınması gerektiği anlamına gelir.

Siteniz için renklerinizi seçerken, erişilebilirliği göz önünde bulundurduğunuzdan emin olun:

# 6: Şaşırtıcı ve İlgi Çekici Bir Başlık ile Kullanmaya Dikkat Edin

Açılış sayfanızın başlığı, açılış sayfanızın performansını iyileştirebilir de, kötüleştirebilir de. Belki de almanıza engel olabilir.

Bir ziyaretçinin sayfaya geldiğinde gördüğü ilk şey “başlık” değil mi? İyi bir ilk izlenim yaratan başlıklar ve alt metinler ziyaretçileriniz sitede kalmasına yardımcı olur. Eğer başlığınızı doğru seçemediyseniz ziyaretçilerinizi memnun edemeyebilir ve trafik kaybedebilirsiniz. Bu oldukça basit.

Başlıklar Sorunun amacına ulaşmalı ve sayfaya ulaşır ulaşmaz ziyaretçi ile temas kurmalıdırlar.

 

# 7: Ziyaretçilerinizin Dikkatini ve Algısını Kontrol Edin

İnsanlar yeni ve sıradışı olan her şeye dikkat ederler. Önemli öğeleri alışılmadık bir tarzda kişiselleştirerek, ziyaretçilerin gözünde onları vurgulayabilmelisiniz.

Dikkat çekmek için duyuları harekete geçirin:

İnsanlar bir sayfadan diğerine, veya o an ilgilendiği şeyleri çok kolay bir değiştirebilir. Ziyaretçilerin dikkatinin dağılmasını ve sayfanızdan ayrılmasını önlemek için, aktif öğeleri ve onları meşgul edecek hareketli parçalar kullandığınızdan emin olun.

 

# 8: Ziyaretçilerinize Seçenekler Arasında Tercih İmkanı Sunun

Dönüşüm getiren açılış sayfamızın tasarım ipuçlarından bir diğeri, yukarıdaki örnekte gösterildiği gibi açılış sayfasında gösterilmiştir.

Ziyaretçilere “Uygulamanızı nasıl oluşturmak istersiniz?” sorusu sorulur ve 2 seçenek sunulur:

İnsanlar seçeneklere sahip olmak ister, ancak çok fazla seçenek karar vermelerini engelleyebilir. O yüzden seçenekleri de sınırlı tutmanızı tavsiye ederiz.

 

# 9: Açılış Sayfanızı Yapılandırın

Açılış sayfanızın yapısı çok önemlidir. Sayfa öğelerini mantıklı bir sıraya koymak, ziyaretçilerin sayfa üzerinde daha doğru hareket etmelerini ve doğru eylemleri gerçekleştirmelerini sağlar.

Parlak fotoğrafları kullanmaya ek olarak, insan gözünün gitmesini istediğiniz yönde işaret eden okları da kullanabilirsiniz.

Genellikle, açılış sayfaları bu şekilde düzenlenir:

Doğru yapılandırılmış bir açılış sayfası, dönüşüm oranını önemli ölçüde artırır. Ancak, hedef kitlenizi anlamıyorsanız veya ziyaretçilerin ne yapmasını istediğiniz konusunda net değilseniz, o zaman başarıyı beklemek zaman kaybıdır.

 

# 10: Sosyal Medya ile Etkili Kullanın

 

Sosyal ağların hızlı gelişimi çağında herkes sosyal medya varlığına sahip olmanın oldukça önemli olduğu konusunda hemfikir olabilir. Sosyal medyanızın açılış sayfalarınızla bütünleştirilmesi, işinizi güçlendirmenin harika bir yoludur.

Sosyal medya entegrasyonu şunları içerir:

# 11: Tasarımı Sezgisel ve Basit Tutun

Bu basit ipuçlarını takip ederek tasarımlarını basit ve sezgisel tutun:

Görebileceğiniz gibi, açılış sayfası öğeleri, ziyaretçileri ana eylemi gerçekleştirmeye teşvik etmek ve onları korkutmamak için seçilmelidir.

 

# 12: Video Kullanın

Herhangi bir ürünün, hizmetin veya etkinliğin tanıtımında “anlatma, göster” ilkesi önemlidir. Bazen, izleyicilerinizle bu şekilde iletişim kurmak, metinden ya da bir özellikler ya da avantajlar listesinden çok daha etkilidir.

Peki insanlar “Oynat” düğmesini tıklamaya veya metnin bir paragrafını okumaya ne kadar istekli?

Cevap çok açık. İnsanlar ulaşmak istedikleri bilgilere en az çabayla ulaşmak isterler. Yazı okumak veya aradığı şeyi bulmaya çalışmak yerine videoyu tercih edeceklerdir.

Bu nedenle, içeriğinizi daha etkili bir şekilde anlatabilmek için açılış sayfanıza içeriğinizle ilgili bir video ekleyin.

 

# 13: En Sık Sorulan Soruları Cevaplamak için SSS Bölümünü Kullanın

Yeni bir ürün veya web sitesi başlattığınızda, sık sorulan sorular (SSS) bölümü eklemek önemlidir ve çoğu durumda ürün ve müşteri tabanı büyüdükçe SSS artar.

Bu bölüm neden bu kadar önemli?

# 14: Sohbetleri Kullanarak Dönüşümleri Arttırın

Bir chatbot, kullanıcının gerçek bir kişiyle yazışmalarını simüle eden bir uygulamadır. Genelde ziyaretçileri çekmek ve elde tutmak için harika bir araçtır.

Örneğin, herhangi bir çevrimiçi mağazaya gidin, ürünlere göz atarken “Herhangi bir sorunuz varsa, uzmanımız bunları yanıtlamaktan mutluluk duyacaktır.” Sorusunu soran bir popupla karşılaşabilirsiniz. Bu ziyaretçilerin etkileşime geçmelerine önayak olacak bir yöntemdir ve eğer ziyaretçi sohbet başlatmaya karar verirse bir chatbotla değil, gerçek bir çalışanla görüşebileceği şekilde kurgulanabilecek eklenti ve sohbet programları kullanabilirsiniz.

Bir müşteri istediği zaman bir soru sorabildiğinde ve hemen ayrıntılı bir cevap aldığında, sadakat artar ve satışlar da buna bağlı olarak artar.

Sohbetleri kullanırken, sitenizin önce insanlar için var olduğu kuralını unutmayın. Açılış sayfanızda bir chatbot’a ihtiyacınız olduğuna karar verirseniz, iyi bir tane olduğundan emin olun.

 

# 15: Bir E-posta Aboneliği ile Daha Fazla Trafik Üretin

Bülten abonelikleri, ziyaretçilerin işletmelerden e-posta yoluyla güncellemeler almalarını sağlayan bir seçenektir. Herhangi bir e-posta pazarlama stratejisi bu araçla başlar.

Yukarıdaki örnek mükemmel bir bülten abonelik formu örneğidir. Şirket, potansiyel müşterilere e-posta adresi, telefon numarası veya diğer iletişim bilgileri karşılığında kampanya ve fırsatları sunmayı hedefler. Bu formlar ve bülten üyelerine sağladığınız kampanya gönderimleri, etkileşimin değerini artırır ve müşteriler tarafından ödül olarak algılanır.

Açılış sayfanızdaki bir kayıt formu, web sitenize trafik çekmek ve potansiyel müşterileri artırmak için harika bir yoldur.

 

# 16: Açılış Sayfanıza Bir Geri Sayım Sayacı Ekleme

Geri sayım zamanlayıcılarının insanlarda aciliyet duygusunu arttırdığını biliyor musunuz?

Kullanıcılara fırsatları kısıtlı bir süre için sunmak, onların fırsatı kaçırmamak konusundaki isteklerini körükleyecek ve muhtemel etkileşimi daha hızlı gerçekleştirmelerini sağlayacaktır.

Buna FOMO veya eksiklik korkusu denir. Teorik olarak, bir anlaşmaya varmaya yönelik bu yaklaşım, potansiyel bir müşterinin bir teklif hakkında çok uzun süre düşünmesi ve fikrini değiştirmesi sorununu çözer.

 

Bitirirken

Profesyonel bir açılış sayfası, bir ürünü veya hizmeti hızlı bir şekilde satmanın en etkili yollarından biridir. Pazarlama ve psikolojik teknikleri birleştiren, eylem için güçlü bir motivasyon oluşturan güçlü bir platformdur – satın alma, sipariş verme veya kullanıcıdan istenen diğer eylemleri gerçekleştirmelerine yardımcı olursunuz.

Buraya eklediğimiz en etkili açılış sayfası tavsiyelerini uygulayın ve mutlaka A / B testi yapmayı unutmayın. Başarılı açılış sayfaları oluşturmak için gerekli olan şeyler bunlardır.

Yukarıdaki ipuçları sizin için yararlı oldu mu? Geri bildiriminizi bırakıp yorumlar bölümünde görüşlerinizi paylaşırsanız seviniriz.

 

Exit mobile version