İnternetin ilk zamanlarında e-posta herkesin sevdiği bir şeydi. İnternete bağlanmak için modem bağlantı sesini dinleye dinleye ekran başında bekledikten sonra en mutluluk verici şeylerden biri yeni bir e-postamız olduğunu görmekti. Fakat aradan geçen yaklaşık yirmi yıldan ve bu süre zarfında binlerce spam posta aldıktan sonra herhalde insanlar artık e-posta denen şeye eskisi gibi bir muhabbet beslemiyordur. O halde küçük işletme sahipleri ve pazarlamacılar bir pazarlama taktiği olarak hala e-postaya bel bağlamalı mıdır?
Bu sorunun cevabı “EVET”. Neden olduğuna gelecek olursak, aşağıda e-posta pazarlamasının her ölçekte şirket için hala hayati bir öneme sahip olmasının 5 nedeni yer almakta.
1-) E-posta mobil müşterilere ulaşmanın kolay bir yoludur
E-posta pazarlamasının şirket sahipleri için değerli olmasının sebeplerinden biri yeni teknolojilere veya yazılımlara çok fazla yatırım yapmalarına gerek kalmadan mobil cihaz kullanıcılarına kolay bir şekilde ulaşabilmelerini sağlamasıdır. Pew Araştırma Merkezi’nin Nisan tarihli bir araştırmasına göre ABD’deki cep telefonu sahiplerinin %52’si e-postalarını cep telefonlarından okumakta. E-posta pazarlaması aynı zamanda diğer mobil cihazlar bakımından da işe yarıyor. Forrester Research’ün geçtiğimiz Temmuz ayında yayınladığı bir araştırmada perakendecilerin yolladığı e-postaların %42’sinin akıllı telefonlardan, %17’sininse tabletlerden açıldığı tespit edilmişti. Yani beş kampanya e-posta mesajının yaklaşık üçü mobil cihazlardan açılmakta. Mobil pazarlama için e-posta kullanmak SMS’ten ve doğrudan aramaktan daha iyi, çünkü:
a-) Telefonlardan ziyade mobil cihazlarda daha fazla işe yarıyor.
b-) E-posta tüketici tarafında ücretsizken, cep telefonu mesajı ücretli olabiliyor.
c-) E-postalarda mesajlara kıyasla çok daha fazla yer oluyor, bu sayede pazarlama metinlerine daha fazla yer ayırılabiliyor.
2-) Müşterileri bilgilendirme bakımından çok verimli
E-posta pazarlaması pazarlamacıların sadece kolay olduğu için yaptığı bir şey değildir. Bu taktik şirket sahiplerinin ve tüketicilerin sürekli irtibat halinde olması bakımından çok etkilidir. Tüketiciler de sık sık en sevdikleri markalardan ve mağazalardan e-posta ile kampanya mesajları almak ister. Nielsen ABD’de internetten alışveriş yapan kişilerin %28’inin bilgi edinmek amacıyla mağazaların sitelerine üye olduklarını tespit etmiştir. Loyalty 360’ın yaptığı bir çalışmada ise ABD’deki annelerin %59’unun karşılığında bir ödül olması durumunda markalardan gelecek e-posta mesajları için abonelik oluşturduğu ifade edilmişti. E-posta pazarlaması aynı zamanda tüketicilere içerik sunma aracı olarak da kullanılabilir. Relevancy Group tarafından 2013 yılında yapılan bir çalışmada e-posta kampanyalarına video ekleyen pazarlamacıların gelirlerinde %40 oranında bir artış olduğu görülmüştü. Yani müşterilerle irtibat halinde kalmanın kazandırdığı gerçek bir değer olduğu ve e-posta pazarlamasının bunu kolaylaştırdığı söylenebilir.
3) E-posta kuponları internet ve mağaza satışlarını arttırıyor
Yukarıda bahsi geçen Nielsen çalışmasında ABD’de internette alışveriş yapan kişilerin %27’sinin para tasarrufu amacıyla mağaza veya ürün e-postalarına abone olduğu tespit edilmişti. Bu bulgu tüketicilerin %65’inin internetten mutfak alışverişi yaparken e-posta kuponlarının önemli olduğunu söylediğinin tespit edildiği yakın tarihli bir Deloitte araştırması tarafından da desteklenmektedir. Benzer şekilde, Shop.org ABD’deki internet kullanıcılarının %64’ünün e-posta üzerinden kupon bastırmış olduğunu ifade etmekte. Tüketiciler bu yöntemle harcamalarını kısmayı hedefliyor olsa da, kupon sistemi perakendecilerin gelirini arttırıyor. E-kuponlar büyük bir pazar ve e-posta pazarlaması bu pazarın merkezinde yer alıyor. Mobil kupon kullanımının önümüzdeki beş sene içerisinde iki katına çıkarak 1 milyar kişiye ulaşacağı tahmin ediliyor. E-posta pazarlaması sayıları giderek artan bu online pazarlık avcılarına ulaşma bakımından iyi bir araç konumunda. Büyük markalar bu taktiği çoktan kullanmaya başladılar bile. BIA/Kelsey büyük şirketlerin %36.6’sının yerel promosyonlar için e-posta pazarlamasını kullanmaya başladığını gösteriyor.
4) E-posta mesajlarını uyarlamak ve diğer yöntemlerle entegre etmek kolaydır
E-posta pazarlamasının esnekliği pazarlamacıların bu taktiği sık sık kullanmalarının diğer bir nedeni. E-posta veritabanının derinliğine ve pazarlamacının becerisine bağlı olarak, e-posta pazarlama mesajları basitten çok karmaşığa kadar değişiklik gösterebilir. E-postalar kullanıcının adını, hatta daha fazla bilgiyi kapsayacak şekilde kişiselleştirilebilir. 139 pazarlamacıyla yapılan araştırmada web sitelerinin e-postaya kolayca uygulanabilecek çeşitli kişiselleştirme taktiklerini kullandığı tespit edildi. Çalışmaya göre Amerikalı online perakendecilerin yaklaşık yarısı (%44.9) kişiselleştirilmiş ürün tavsiyelerini kullanıyor, yaklaşık üçte biri (%31.5) mesajlarına müşterinin adını ve/veya kişiye özel karşılama mesajlarını ekliyor, yaklaşık dörtte biri ise (%27.6) kişiselleştirme tabanlarına alışveriş sepeti hatırlatıcılarını ekliyor. E-posta pazarlama diğer tüm pazarlama taktikleri gibi kullanılabiliyor, dolayısıyla e-posta da tüm entegre pazarlama kampanyalarının önemli bir parçası halini almış durumda.
5) E-posta pazarlamasının maliyeti düşüktür
E-posta pazarlamasını tercih etmenin en iyi nedeni işte bu: Kolay, etkili ve ucuz olması. E-posta pazarlaması şirket sahiplerinin çok sayıda tüketiciye mesaj başına cüzi bir fiyatla ulaşabilmesini sağlıyor. Bütçe kısıtlılığı olan küçük şirket sahipleri için bu seçenek televizyon, radyo veya doğrudan e-posta gönderme gibi geleneksel yöntemlerin yanında bir hayli hesaplı kalıyor.
Bütün bunlardan anlaşılacağı üzere, e-posta eski bir taktik olabilir ama hala hayati bir öneme sahip. E-posta pazarlamasına geçiş görece kolay olduğundan, şirket sahiplerinin bu taktikten faydalanmaya başlamaması için hiçbir neden yok. Bu taktiğe geçiş için yeterli vakti olmayan şirket sahipleri bu alanda uzman web profesyonellerinden faydalanabilir.
IHS kurumsal hosting paketlerinde eposta pazarlama kampanyalarınızı hazırlayabileceğiniz IHS Message ücretsiz.