İnternet sitenizi ziyaret eden kullanıcılar ile anlık olarak etkileşim kurabilmek, ürün ve hizmetleriniz hakkında akıllarına takılan sorulara hızlıca yanıt vermek için sayfalarınıza canlı destek sistemini entegre edebilirsiniz.
Bu rehberde sizler için inceleme fırsatı bulduğumuz en iyi 5 canlı destek yazılımı hakkında değerlendirmelerimize yer verecek, müşterileriniz ile aktif bir şekilde iletişim kurabilmek için en iyi canlı destek sistemi hangisi belirleyeceğiz.
İçerik Tablosu
Canlı Destek Programları Neden Tercih Edilmeli?
Teknolojinin hızlı bir şekilde hayatımızın bir parçası haline gelmesiyle birlikte Whatsapp ve SMS gibi anlık mesajlaşma sistemlerinin gelişmesi, yakın arkadaşlarımız ve ailemiz ile hızlı bir şekilde iletişim kurabilmemizi sağlıyor. Anlık mesajlaşma sistemlerine benzer bir şekilde internet sitenize entegre edeceğiniz canlı destek sistemleri, ekibinizin sayfanızı ziyaret eden potansiyel müşterileriniz ile anında bağlantı kurarak onların aklına takılan soruları yanıtlamasını sağlayabilir.
Tüketiciler üzerinde yapılan bazı anket ve araştırma çalışmalarına göre tüketicilerin yaklaşık olarak %80’i sunulan ürün ve hizmetler ile ilgili aklına takılan herhangi bir nokta olması halinde bu konuda detaylı bir şekilde bilgilendirilmek istiyor. Sayfanız ile entegre edeceğiniz canlı destek programları satış ekibinizin anlık olarak sayfanızı ziyaret eden potansiyel müşteriler ile iletişime geçerek onları doğru ürünü seçme konusunda yönlendirebilir. Başarılı bir satış ekibine sahip olmak, müşteri ikna kabiliyetlerine bağlı olarak satış oranlarınızın artış göstermesini sağlar.
En İyi 5 Canlı Destek Sistemi
Bu rehberi hazırlarken yapmış olduğumuz araştırmalarda projeniz için tercih edebileceğiniz en iyi 5 canlı destek sistemini sizlerle paylaştık. Belirli bir sıralama yapmaktansa, ihtiyaçlarınız doğrultusunda doğru servisi seçmenize yardımcı olmak için özelliklerine değinmek istedik.
Jivochat
Jivochat, sunmuş olduğu bazı özellikler ile ön plana çıkmayı başarmış bir canlı destek sistemi. Özellikle fiyat/performans olarak değerlendirmemiz gerekirse ilk 5’te kesinlikle kendisine bir yer vermemiz gerektiğini düşünüyoruz. Genel olarak bir destek sisteminde ihtiyaç duyulan temel özelliklerin birçoğunu bünyesinde barındırıyor.
Jivochat Özellikleri
- Şık, modern ve kullanıcı dostu bir canlı destek penceresi/tasarımı.
- Tüm cihazlarla uyumlu. Ziyaretçileriniz mobil, pc ya da tablet üzerinden internet sitenizi ziyaret edebilir. Bunun hiçbir önemi yok, tüm sistemlerle tamamen uyumlu bir şekilde çalışır.
- Eşzamanlı olarak birçok müşteri ile iletişim kurabilir ve hepsinin sorularına yanıt verebilirsiniz.
- Kısayol ve hazır cevaplar oluşturabilir, sık sık karşılaştığınız bazı soruları hazır cevaplar ile yorulmadan yanıtlayabilirsiniz.
- Ziyaretçilerinizi tanıyın. Jivochat kullanıcıların konumunu tahmin ederek, sizinle hangi şehirden bağlantı kurduklarını gösterir.
- Anlık çeviri sistemi 90’ın üzerinde dilde eş zamanlı olarak mesajlaşmanızı sağlar.
- Oldukça hızlı. Canlı destek penceresi sitenizde ziyaret eden kullanıcıların karşısına oldukça hızlı bir şekilde sunulur. Sayfalar arasında ziyaret eden ziyaretçileriniz ile bağlantınız asla kopmaz.
- Personel takibini gerçekleştirin. Canlı destek sisteminiz üzerinde yetkilendirmiş olduğunuz ekibinizin performansını anlık olarak takip edin.
- Ziyaretçilerinizi anlık olarak takip edin. Sitenizde hangi sayfayı ziyaret ettikleri ve o anda ne yaptıklarını izleyin.
Jivochat, başlangıç için yapılabilecek ideal bir seçim. Üstelik tek ihtiyacınız yalnızca müşterileriniz ile canlı destek sistemi üzerinden mesajlaşmak ise bunu 5 temsilciye kadar ücretsiz olarak size sunuyor.
Revechat
Özellikleri ile dikkatimizi çeken bir diğer canlı destek yazılımı ise Revechat. Profesyonel olarak sitenizi ziyaret eden kullanıcılar ile bağlantı kurmak, onlarla canlı destek sistemi üzerinden detaylı bir çalışma yürütebilmek için ideal. Elbette Revechat ile birlikte gelen profesyonel ve gelişmiş bazı özellikler bu servise ayırmanız gereken maliyetin biraz daha artmasına neden olacak.
Revechat Özellikleri
- Modern, şık ve kullanıcı dostu bir arayüz ve destek penceresi.
- Sosyal medya ve Skype ile entegre edilebilir.
- Canlı destek sistemi üzerinden sesli ve görüntülü konuşma imkânı.
- Ziyaretçi ile ekran paylaşım imkânı.
- Yoğun anlarda ziyaretçilerinizi sıraya alma ve onların bu sırayı takip etmelerini sağlama.
- Departman ayrımı.
- Canlı destek kaydının bir kopyasının e-posta ile kullanıcıya iletilmesi.
Revechat, temel özelliklerin size yetersiz geleceğini düşünüyorsanız ve müşterileriniz ile video & sesli görüşmelere ihtiyaç duyabileceğiniz bir proje yönetiyorsanız bu yazılımı tercih edebilirsiniz. Maliyetinizi alternatif canlı destek sistemlerine göre daha fazla artıracak olsa da sunmuş olduğu ekran paylaşım özelliği gibi teknolojiler sayesinde müşterilerinize ürünleriniz ile ilgili her aşamada yardım etme imkanı sunuyor.
Livechat
Neredeyse 20 yıllık bir geçmişe sahip olan Livechat, sahip olduğu özellikler ile ihtiyaçlarınızın çok daha fazlasını karşılayabilir. Profesyonel olarak çalışma yürüten kurumsal işletmelerin ihtiyaç duyacağı birçok özelliği bünyesinde barındıran sistem fiyat/performans olarak küçük işletme ve girişimlere hitap etmiyor.
Livechat Özellikleri
- Gelişmiş, kurumsal bir güvenlik sistemi. Canlı destek sistemi üzerinde kredi kartı bilgilerinin maskelenmesi de buna dahil.
- Ürün ve hizmetlerinizin satışlarını takip etme.
- Sosyal medya ve E-posta ile entegrasyon gerçekleştirme.
- Ücretli olarak sunulan birçok eklenti ile canlı destek yazılımı geliştirme.
- Departman ayrımı.
- Sohbet kayıtlarını e-posta ile gönderme.
Livechat, projelerinizi geliştirme ve ürün/hizmet satış oranlarınızı artırmak için neredeyse tüm ihtiyaçlarınızı karşılayabilecek gelişmiş bir sistem.
Ondestek
Ondestek, tamamen yerli teknolojiler kullanılarak ODTÜ Ar-Ge merkezinde geliştirilmiş bir canlı destek yazılımı. Sahip olduğu özellikler ile kısa sürede başarı yakalamayı başaran servis, fiyat/performans olarak büyük & küçük her işletmeye uygun bir paket sunuyor. İhtiyaçlarınız doğrultusunda yapacağınız seçimlerle ihtiyaçlarınızı artırabilirsiniz.
Ondestek Özellikleri
- Basit, modern ve şık bir destek penceresi oluşturmak için özelleştirme imkânı.
- Mobil uyumlu. Ziyaretçileriniz her platformdan destek penceresine ulaşabilir.
- Sohbet kayıtlarını saklama. Aynı kullanıcı ile geçmişte yapılan görüşmeleri görüntüleme.
- Akıllı Asistan ile görevler tanımlayarak birçok işin otomatik tamamlanmasını sağlayın.
- Üst düzey SSL Sertifikası, sohbet yazılımı ile aranızda banka düzeyinde bir şifreleme sağlar.
Ondestek, temel ihtiyaçlarınızı karşılayacak basit ve pratik bir canlı destek sistemi. Eğer canlı destek yazılımı için yeterince bütçe ayıramayacağınızı düşünüyorsanız ideal bir seçim olabilir. Fakat, üst düzey bir destek sistemi oluşturmayı planlıyorsanız maalesef ihtiyaçlarınızı karşılama konusunda yetersiz kalabilir.
Intercom
Dünyanın en gelişmiş canlı destek yazılımı sistemlerinden birisi olan Intercom, ileri seviye ihtiyaçlarınızı karşılamak için tasarlanmış. Küçük işletmeler ve yeni girişimler için ideal bir seçenek olmasa da büyük işletmelerin müşterileri ile kusursuz bir etkileşim sağlaması için gereken her şeye sahip.
Intercom Özellikleri
- Şık, modern ve özelleştirilebilir bir destek penceresi oluşturma.
- Özelleştirilebilir bot sistemi ile işlerinizi hafifletin.
- Mobil, tablet ve PC üzerinden kusursuz bir kullanım deneyimi.
- Slack ve sosyal medya başta olmak üzere onlarca platform ile entegrasyon.
- Kullanıcı ve işletme profilleri oluşturabilir, destek personellerinizin müşterilerinizi tanımasını sağlayabilirsiniz.
Intercom, projeleriniz kapsamında özelleştirebileceğiniz ve geliştirebileceğiniz bir canlı destek yazılımı. Yapacağınız geliştirmeler ve ek ücret karşılığında sunulan eklentiler kullanıcılarınıza ürün ve hizmetleriniz hakkında etkileşimli turlar oluşturmanızı sağlar. Video turları da dahil. Kısaca Intercom, bir canlı destek sisteminden çok daha fazlasını size sunabilir.