Website sahiplerinin tamamı, ziyaretçilerinin düzenli olarak içerik okumak, etkileşim halinde olmak ve ürünleri satın almak için sitelerine tekrardan gelmelerini ister. Ziyaretçilerinizin sitenizden ayrıldıktan bir süre sonra geri dönmelerini sağlamanın, ilgi çekici bir e-posta kampanyası oluşturmak ve sosyal medyada saygın bir yer edinmek dışında birçok yolu daha var. Bu konuda birkaç seçenek sayabiliriz fakat son zamanlarda en çok dikkatimizi çeken, kullanım oranında yaşadığı büyük artış ile anında bildirimler.
Bu makalede sizler için anında bildirimlerin ( Push Notification ) tam olarak ne olduğuna ve sitenizin ziyaretçilerinin sitenize geri dönüş oranını artırıp artırmadığına bakacağız. Ayrıca en iyi WordPress anında bildirimler ( Push Notification ) eklentilerine ve bu eklentileri seçerken nelere dikkat etmeniz gerektiğine de değineceğiz.
WordPress Anında Bildirimler ( Push Notification ) Nedir?
Bir anında bildirim, web sitenizde gerçekleşen yeni bir gelişmeyi takipçilerinizi bilgilendirmek için, takipçilerinize gönderilen bir mesajdır. Sitenize yeni ziyaretçiler geldiğinde, bir pop-up aracılığıyla bu ziyaretçilere sitenizden bildirim almaktan mutlu olup olmayacakları sorulur. Eğer ziyaretçileriniz bu bildirimleri kabul ederlerse her içerik paylaşımınızda ya da bir ürününüzün reklamını yayınladığınızda kendilerine bu konularla ilgili bir bildirim gider.
Sitenizden bir anında bildirim gönderildiği zaman, ziyaretçileriniz o anda sitenize erişemiyor olsalar bile bu bildirim onların masaüstünde ya da mobil cihazlar ekranlarında görünür. Eğer ziyaretçileriniz görmüş oldukları bildirime tıklarlarsa anında bildirimde yer alan içeriğe erişirler.
Anında Bildirimlerin Artıları ve Eksileri
Anında bildirimlerin bariz şekilde artıları mevcut, fakat doğru kullanılmadığı takdirde çok ciddi eksileri de var.
Anında Bildirimleri Kullanmanın Olumlu Yanları
Anında bildirimler, ziyaretçilerinizi sitenize dönmeleri konusunda teşvik ederek ziyaretçi sayınızı artırır. Bunu yapıyor çünkü ziyaretçileriniz zaten bu bildirimleri almak konusunda bir seçim yaptılar ve bu bildirimleri almayı kabul ederek zaten içerikleriniz ile ilgilendiklerini gösterdiler. Bu tercihi yapan ziyaretçiler tam da sitenize tekrar dönmesini isteyeceğiniz türden ziyaretçilerdir ve böyle de olmalılar, bu yüzden anında eklentileri kullanarak sitenizin hedeflerine ulaşması için şekillenmesine yardımcı olun.
Anında Bildirimleri Kullanmanın Olumsuz Yanları
Anında bildirimlerin iki ana sorunu vardır. Birincisi, insanların ilk etapta bildirimleri kabul etmek zorunda olmasıdır. Böylelikle siteniz, ziyaretçilerinizi aylık bültenlere abone olmaya teşvik etmek gibi bazı özelliklere sahip olur. Ayrıca en iyi WordPress anında bildirimleri eklentilerinin bazıları formlar oluşturmanızı imkan sağlar.
İkincisi ve muhtemelen daha da önemlisi, gönderilen anında bildirimlerin sayısı, geri dönüşler yapan ziyaretçileriniz ile kaybettiğiniz ziyaretçileriniz arasında bir fark yaratabilir. Eğer çok fazla bildirim gönderirseniz, ziyaretçilerinizi kızdırabilirsiniz. Bunun aksine eğer çok az gönderirseniz de ziyaretçileriniz sitenizi unutabilir ve kendilerine yeni favori siteler bulabilir. Sitenizle ilişkin analitik değerleri size sunan bir eklenti kullanmanız, anında bildirimlerin sitenizde ne kadar çalıştığını görebilmenize yardımcı olacaktır.
Bir E-posta Kampanyası Yerine Anında Bildirimleri Kullanmalı Mısınız?
Bu sorunun kısa ve kesin bir cevabı kesinlikle yok. Anında bildirimler ile e-postalar arasında önemli ölçüde farklılıklar var ve e-postaların yerine anında bildirimleri kullanmak yerine e-postalar ile anında bildirimleri birlikte kullanmalısınız.
Anında bildirimler, sadece kısa bir cümle ya da metinden oluşuyor ve bu bildirimleri alan kişinin zamanının küçük bir kısmını alıyor. Anında bildirimler, iyi olduğunu düşündüğünüz içeriğiniz hakkında ziyaretçi kitlenize bir hatırlatma olarak ya da yeni bir blog gönderiniz hakkında bilgi verme aracı olarak kullanılmalıdır. Öte yandan, başarılı bir e-posta kampanyası okuyucunuzun aklını çelebilir ve okuyucularınızla anında bildirimlerin asla başaramayacağı bir yakınlık kurmanızı sağlayabilir.
Bu ikili arasındaki bir diğer önemli fark da, ziyaretçilerinizin anında bildirimleri açmama seçeneğine sahip olmamasıdır. Anında bildirimler insanların ekranlarında aniden belirir ve gözden kaçma şansa olmayacak şekilde bir mesajı gösterir. E-postada ise durum bunun tam tersidir, sadece açılmış olanlar başarıya ulaşmıştır. E-postalarınızda en ilginç ve ziyaretçileriniz ile en ilgili içerikleri gönderebilirsiniz fakat ziyaretçileriniz bu e-postaları açmamayı tercih ederse bu ziyaretçilerinizi kolayca kaybedebilirsiniz.
Anında bildirimler, siteniz hakkındaki bilgileri ziyaretçilerinize hatırlatmalı ve dönmeleri için onları teşvik etmelidir. E-posta ise ziyaretçileriniz ile ilişki kurma konusunda biraz daha uzun bir süreç gerektirir. Ama siz ikisini de kullanarak insanlara daha geniş bir yelpazeden hitap etmelisiniz. Bu sayede sitenize olan geri dönüş oranı ve sitenizin takip oranı artar.
Anında Bildirimler Eklentilerini Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?
Bir eklenti seçerken dikkate alınması gereken birkaç unsur vardır:
- Hangi cihazlara anında bildirimler gönderiyor?
- Formları ve bildirimi özelleştirebiliyor musunuz?
- Kaç tane anında bildirim gönderiyor?
- Gönderilen mesajlar üzerinde ne tür kontroller yapabiliyorsunuz?
- Analitik değerleri sunuyor mu?
Bu soruları aklınızda tutun ve birlikte en iyi WordPress anında bildirimler eklentilerinin bazılarına bir göz atalım.
Push Notifications for WordPress
Push Notifications for WordPress, Delite Studio tarafından oluşturuldu ve iOS, Andoid ve Fire OS cihazlarına bildirimler gönderebiliyor. Bu bildirimler, herhangi bir zaman diliminde yeni bir yazı yayınladığınız anda sitenizden direkt olarak gerçek zamanlı bir şekilde gönderiliyor. Oldukça basit olan bu WordPress eklentisi küçük ve kişisel bloglar için ya da anında bildirimler dünyasına henüz girmiş olanlar için harika ve ücretsiz bir seçenektir. Son olarak eklenti, platform başına 1000 bildirim seçeneği sunuyor.
Push Notifications for WordPress eklentisinin premium sürümü sınırsız bildirim imkanı sunuyor ve ayrıca Safari, Chrome ve Firefox tarayıcılarının bildirimlerini de destekliyor. Bunlara ek olarak eklenti, derinlemesine analizlerini sunuyor ve böylelikle sitenizin performansının nasıl olduğunu ve hangi bildirimlerin kullanıcı dönüşümü kazandırdığını görebiliyorsunuz.
Eklentinin bir başka etkileyici özelliği de, kullanıcıların görmek istedikleri gönderilerin kategorilerini seçerek, almak istedikleri bildirimlerin türlerini kendi başlarına belirleyebilmeleri. Bu özellik kullanıcıların abone kaybetme riskini azaltıyor ve ziyaretçilerin anında bildirimlerden bunalmalarını önlüyor.
OneSignal sınırsız sayıda masaüstü anında bildirimi sağlayabilen ücretsiz bir WordPress eklentisidir. Mevcut durumda Chrome, Firefox ve Safari tarayıcılarını destekliyor. Bu zengin özellikli eklenti, formları özelleştirebilmenizi ve ne zaman ve nasıl görüntüleneceğinize karar verebilmenizi sağlıyor. Eklenti aynı zamanda hangi gönderilerinizin daha iyi bir dönüşüm oranına sahip olduğunu görebilmeniz için mesajlarınıza A/B testi yapmanıza imkan veriyor.
Otomatik anında gönderileri ile birlikte eklenti, yeni bir gönderi yayınladığınız her zaman bildirimler gönderiyor, ek olarak dilerseniz uzun süredir sitenizi ziyaret etmemiş olan kişilere de hatırlatma bildirimleri gönderebiliyorsunuz. Mesajlar ayrıca ziyaretçilerinizin sitenizi ziyaret ettikleri zamana göre ya da onların kullandıkları saat dilimine göre gönderilmek üzere önceden planlanabiliyor.
Roost, Chrome’da masaüstü ve Android’i, bunun yanında Firefox ve Safari’yi de destekleyen premium bir hizmettir. Hızlı ve kolay kurulumu ile anında bildirimler dakikalar içinde gönderilebiliyor. Bildirimler gönderi yayınlandıktan sonra dilediğiniz zaman, seçilen gruplara birer birer gönderilebiliyor.
Bildirimler ayrıca sizin tarafınızdan tasarlanmış özel başlıklar ya da görüntülerle birlikte de gönderilebiliyor. Bu özellikler size takipçilerinizin deneyimlerini düzenleyebilmeniz için, takipçileriniz üzerinde görünen ve mümkün olan tüm kontrolleri veriyor. Böylelikle takipçileriniz onlar ile alakalı olan ve onlara ilginç gelebilecek mesajları alıyorlar.
Eklenti, her abone için kullanıma açık olan, “The Bell” adı verilen bir bildirim merkezine sahip ve bu merkez abonelere içerikleri görüntüleme ve son bildirimleri alma imkanı sağlıyor. Bunun yanı sıra, ziyaretçiler dilerlerse aldıkları bildirimleri sosyal medyada paylaşabiliyorlar ve aldıkları mesajların türünü ve sayısını kontrol altına alabiliyorlar. Ziyaretçilerinize anında bildirimler üzerinde bu denli hakimiyet vermeniz, web sitenizi geliştirerek ve sosyal medya katılımını artırarak ziyaretçilerinizin sitenize güvenli bir şekilde geri dönmesini sağlıyor.
Sonuç
En iyi WordPress anında bildirimler eklentilerine baktığımız zaman sizin için en doğru olan seçenek web sitenizin ihtiyaçlarına bağlıdır. Değindiğimiz tüm eklentiler değerli ve heyecan verici olsa da ilk kez anında bildirimleri deniyorsanız, ücretsiz eklentilerden bir tanesi ile başlamanız akıllıca bir hareket olacak. Eğer ölçek olarak daha büyük bir firmaysanız, daha fazla özellik ve esneklik sunan premium seçeneklerden birini seçmek isteyeceksinizdir.
Hangi eklentiyi seçerseniz seçin, anında bildirimleriniz ziyaretçilerinize yakından gösterilecektir ve sitenize olan geri dönüşler izlenecektir. Ayrıca bildirimlerinizin olumlu bir etki bıraktığından ve en önemlisi takipçilerinizi kaybetmenize sebep olmadığından emin olmalısınız.
WordPress web sitenizde anında bildirimleri kullanıyor musunuz? Sitenizin geri dönüş trafiğinde bir artış oldu mu? Aşağıdaki yorum bölümünde düşüncelerinizi bizimle paylaşın.