İşletmeler dahilinde benimsenen teknoloji çoğu kez, şirket işlemleri, şirket bağlantıları, mesleki sorumluluklar ve tüm iş modelleri hakkında değişiklikler doğurur. İşyeri dışında kullanılan teknoloji, işyeri içerisinde neler olacağını dikte etmeye başlarsa ne olur?
Facebook Instant Articles’ı ele alacağız, ama ilk olarak aşağıdakileri dikkate alın:
- Araştırmalara göre, Türkiye’de yetişkinlerinin %68’i akıllı telefon sahibi ve %45i de bir tablet sahibi.
- Cisco, 2020 yılına kadar dünya çapında 5,4 milyar insanın bir mobil cihaza sahip olacağını tahmin ediyor. Bu da 366,8 exabyte’lık bir mobil veri trafiğine eşit olacak.
Mobil cihazların benimsenişinin artması (hem kişisel hem de profesyonel nedenlerle) yeni bir gelişme değil. Mobil cihazların artış göstermesi, bu cihazları kullanan insanların, işletmelerinin çalışma şekillerinde değişik yapmasındandır. Örneğin: BYOD, artan uzak iş gücü, mobil cihaz politikası gereksinimleri ve henüz kabul edilen iletişim modları firmalarda olağan hale gelmiştir.(10 yıl önce, hatta 5 yıl önce bile söz konusu değildi)
Şimdi, aşağıdakileri dikkate alın:
- Facebook şu anda her ay aktif olan 1,5 milyar kullanıcıya sahip.
- Kullanıcılarının 655 milyonu kesinlikle bir mobil cihaz üzerinden Facebook’a bağlanıyor.
- Bu yılın Şubat ayında, belirli yayımcı gruplarına mobil cihaz kullanan kitlelerini test etmeleri için Facebook Instant Articles sunuldu. 12 Nisan itibariyle Instant Articles artık herkes tarafından kullanılabiliyor.
Henüz Facebook Instant Articles’ı duymadınız mı? Eğer büyük miktarlarda içerik üretiyorsanız ve toplum aracılığıyla hedef kitlenize ulaşmak için daha iyi bir yol bulmak istiyorsanız, okumaya devam edin.
Facebook Instant Articles Nedir?
Parse.ly, geçen yaz Facebook’un haber web sitelerine en sık başvurulan haber kaynağı haline geldiğini bildirdi. (Bunu yaparken Google’ı da geride bıraktılar.) Bu duyuru insanlarda sırada neyin olduğu spekülasyonunu oluşturdu.
Facebook ileri görüşlü bir kuruluş oluyor, (ve kullanıcılarının akılda kalıcı deneyimlerini muhafaza ediyor) ayrıca Facebook’un mobil cihaz kullanıcıları için okuma deneyimini arttıran bir çözüm geliştirmesi hiç de sürpriz değil. Bu da Facebook Instant Articles‘ın nereden geldiğini gösteriyor.
Facebook Instant Articles haber ve diğer içeriklerin HTML5 belge versiyonlarıdır, bu formatta paylaşıldığında kullanıcıları için daha optimize edilmiş bir görüntüleme deneyimi sunar. Instant Article’ın nasıl çalıştığını size açıklamak için en basit yol:
Bu basit bir makale ve bir mobil cihazda görüntülendiğinde böyle görünüyor.
Bahsettiğimiz makaleye tıklayıp ardından mobil web tarayıcınızda yüklenmesini beklediğinizde makale böyle görünüyor.
İşte o makalenin tamamen yüklendikten sonra neye benzediğinin görüntüsü.
Daha önce belirtildiği gibi, birtakım yayıncıların bu yılın başlarındaki test aşamaları sırasında Facebook Instant Articles’a erişim izni vardı. The New York Times bu tip yayıncılardan biriydi.
Bu da The New York Times’ın makalelerinin mobil haber akışında nasıl göründüğü. Bustle’ın yukarıdaki mobil web makaleleriyle aynı gibi görünüyor.
Bu da bağlantıya tıklandığında, anında nasıl göründüğü. Bustle’ın makalelerinin web tarayıcı sürümü ve New York Times’taki bu Anlık Makale arasındaki görsel farklılıklara dikkat edin.
Facebook Instant Articles’ı kullanmayan bir mobil cihaz üzerinden web’te görüntülenen sıradan makaleler ile kullanan bir mobil cihazdan görüntülenen makaleler arasında dikkat edilesi bir dizi önemli farklılıklar var. Instant Articles ile:
- İçerik mobil uygulamanın içinde doğrudan açılır.
- Yaklaşık olarak 300 milisaniyelik bir yükleme süresi ile neredeyse hiç bekleme süresi yok gibi. (standart mobil web makaleleri için olan 3.66 saniyelik bekleme süresinin aksine)
- İçerik, yüksek çözünürlüklü görüntüler, interaktif haritalar, auto-play videolar ve gömülü ses başlıkları ile, tamamen sürükleyici bir deneyim için platformun içinde görüntülenmek üzere optimize edilmiştir.
Buna ek olarak, Şubat ve Marttaki deneme aşamalarındaki ilk araştırmalarda bulunanlara göre düzenli haber akışı makaleleri ile karşılaştırıldığında, Instant Articles:
- %20 daha fazla tıklanma aldı.
- Bırakılma olasılığı muhtemelen %70’ten az.
- Ve %30 daha fazla pay aldı.
Facebook, kullanıcılarının daha uygun bir okuma deneyimi isteğini, cihazın nereden kullanıldığına bakmaksızın anlıyor. Facebook, sadece mobil erişim makalelerini Facebook’un sitesindeki fotoğraflar ve videolar kadar hızlı ve net veren bir yol oluşturmuyor, aynı zamanda sosyal medya içeriğine kolay, hızlı ve interaktif erişim isteyen bir kitleye bunu sunuyor.
Ve hepsi bu da değil.
Facebook Instant Articles, Facebook’ta ek bir şey yayınlamak için size gereksinim duymuyor. Facebook’un tercih ettiğiniz içerik yönetim sistemi(CMS) ile kendi aracını senkronize ettiği yerleşik bir kolaylığı mevcut. Yayınınız kurulduğu, onaylandığı ve sizin siteden ayrılmaya hazır olduğunuz andan itibaren, platformunuzda yayınlanan makaleler otomatik olarak, mevcut içeriğe yaptığınız herhangi bir güncellemeyi Facebook’a olduğu gibi yansıtılır, böylece bu yeni araçtan faydalanmak için iş akışınızı değiştirmenize ya da çabanızı yinelemenize gerek kalmaz.
WordPress‘i kullanan kitlenin %25’i için daha iyi bir haberimiz bile var. Diğer platformlardaki yayıncılar, kendileri için çalışan Instant Articles yapmak amacıyla, kurulu bir RSS feed sistemi veya API’ler aracılığıyla çalışmak zorundadır. Facebook, işin çoğuyla ilgilenmesi için, ücretsiz bir eklenti oluşturmak amacıyla Automattic(WordPress’in Ana Şirketi) ile birlikte bir ekip oluşturdu. Bu konuyla ilişkin daha fazla bilgi verecek olursak:
Facebook Instant Articles Kimler İçindir?
Bu yılın Şubat ve Nisan ayları arasında, Instant Articles; New York Times, BuzzFeed ve National Geographic gibi büyük haber kanalları tarafından kullanılmaya başlandı. 12 Nisan itibari ile, şu anda bu platform herkes için açık.
Birçoğunuz okuyucularınızla, optimize edilmiş bir içerik deneyimi paylaşma olasılığınız hakkında heyecanlı olabilirsiniz, ama bu aracın herkes için uygun olmayabileceğine dikkat edin. Facebook, faaliyete geçmek isteyen yayıncıları için minimum gereksinimleri zaten belirledi. Kayıt olmadan önce CMS’inize halihazırda en az 50 makale eklemiş olmalı ve devam etmeye hazır olmalısınız.
Facebook’ta büyümekte olan Millennial okuyucu kitlesiyle ve çok sayıdaki mobil dostu kullanıcısıyla, yüksek bir yükleme hızının ve test gruplarıyla birlikte yolunda giden son derece kapsamlı bir görüntüleme deneyiminin sunulması oldukça mantıklı. Temel makale gereksinimlerini karşılarsanız ve düzenli olarak haber yayınlarsınız, Facebook’ta güçlü bir duruşunuz olur. Marketinginizi ve tanıtım girişimlerinizi bir sonraki seviyeye taşımak için ihtiyaç duyacağınız araç da Instant Articles’ın ta kendisi.
Neden Facebook Instant Article?
Hiçbir yeni teknoloji ya da hiçbir yeni teknoloji aracı, geçiş dönemi veya alışma süreci olmadan gelmeyecek. Facebook yayıncıları için ücretsiz bir WordPress eklentisini ne kadar kolay yaparsa yapsın karışıklığa yol açacak bazı işler olacaktır. Yine de bu durum “Facebook Instant Articles’a geçiş yapmanıza değmez” anlamına gelmiyor.
İçeriğinizin veya haberinizin işçiliği için çok fazla zaman harcadığınızda, kendi konuşmanızı duymanız ya da kendi yazdığınızı görmeniz sizin yararınıza değildir. Bu kitlenizin yararınadır. Onlara okunmaya değer bir şeyler vermek istersiniz. Ve aynı sebeple içeriğinizi okurken okuyucularınıza, ister daha hızlı bir yükleme süresi olsun, ister genel olarak daha iyi bir görsel deneyim olsun, bir şekilde onlara en iyi deneyimi sunmak istemelisiniz.
Son kullanıcının deneyimi sizin nihai hedefiniz olsa da olmasa da, bol miktarda yayıncı var ve bu yayıncıların bir o kadar da pazarlama faydası var. Çok yakında Instant Articles’tan ne kadar kazancınızın olacağını kesin olarak bilebilirsiniz, fakat şimdilik herkes aşağıdaki doğruları kabul edebilir:
- Daha fazla erişim ve daha fazla katılım: Facebook’a göre onların algoritmaları zaten Instant Articles ile standart mobil cihaz makale görüntüleyicileri arasındaki bu farklılıkları dikkate almaya başladı.
- Daha fazla içerik tüketimi: Varsayıma göre kullanıcılara daha iyi bir okuma deneyimi vermek, marka farkındalığını ve bağımlılığını artıracaktır. Nihayetinde de kullanıcılar, kullanıcılarına bu deneyimi sunan yayıncılardan daha fazla içerik görüntülemek isteyecektir.
- Artan Gelir: Eğer yayıncılar makalelerinde reklam vermek istiyorlarsa, %100 oranında bir reklam geliri elde etme imkanına sahipler.
- Daha fazla pazarlama fırsatı: Instant Articles sadece haberlere anlık erişim yapmakla ilgili değildir. Aynı zamanda, mobil kullanıcıların hikayelerini paylaşmaları için kullanacakları çok iyi etkileşim sağlayan, interaktif ve yüksek çözünürlünüklü görseller ile tamamlanan yeni ve geliştirilmiş bir yol.
- Kullanıcı deneyimleri üzerinde daha fazla kontol: Instant Articles’ın yayıncılar için en önemli kısmı şu ki yayıncılar yaratıcılık kontolünü kaybetmek zorunda kalmıyor. Gönderiler, temel markalaşma içeriği genel görünümü ve düzeninden özelleştirilebilir.(logo ve marka renkleri gibi) Buna ek olarak; yayıncılar, parçanın geneline tutarlı bir görünüm vermek için makalelerin içinde görünen butonları özelleştirme yeteneğine sahip.
Facebook Instant Articles’a Nasıl Başlanır?
WordPress’te çalışmak size, diğer CMS platformlarında bulunan içeriklerle rekabet etme konusunda yardım edecek. Ancak bazı başlangıç ayarları ve yayınlamaya başlayamadan önce tamamlamak zorunda olduğunuz bir onay süreci var. İşte yapmanız gerekenler:
1- Facebook Hızlı Başlangıç Klavuzuna bir göz atın.
2- Bir Facebook sayfası kurduğunuzdan emin olun.
3- Instant Articles’a üye olun ve işyeri sayfanız ile bağlayın.
4- Bir Facebook Business Manager hesabı kurduğunuzdan emin olun. Bu hesap, takım rollerini belirlemek, Instant Articles’ı yönetmek ve takımınızdakilerin ihtiyaç duyacakları araçlara takımınızın erişimini sağlamak için bir geliştirici olmanıza müsaade edecek.
5- Facebook Pages Manager Uygulamasını indirin. Bu Instant Articles’ı denemeniz için size yardımcı olacaktır.
6- DordPress Instant Articles eklentisini veya PageFrog eklentisini indirin ve kurun. Yeni feed otomatik olarak Instant Articles’a kurulacaktır.
7- Yeni RSS feedinizi Facebooktaki Instant Articles ayarları yöneticisine bağlayın.
8- Ardından Facebook, feedinizi gözden geçirecek ve her şeyin düzgün olarak kurulduğundan emin olacak.
9- Özel stilli şablonlarınızı oluşturun, böylece içeriğiniz işiniz için spesifik olarak damgalanmış olacak.
10- HTML5 uyumlu içerik oluşturmak için biçimlendirme kurallarını tekrar inceleyin. Bu eklenti işin çoğunu sizin için yapacaktır, fakat daha fazla özelleştirmeler için (haritalar gibi) kendi kodlarınızdan bazılarını oluşturmanız gerekecek.
11- Facebook Publishing Tools’un altındaki Instant Articles kütüphanesi ile tanışın. Orada direkt olarak içeriğinizi yönetebilir ya da WordPresste güncelleştirmeleri yapabilirsiniz. Makaleleriniz bunlara göre güncellenecektir.
12- Eğer makalelerinize reklamların dahil edilmesini istiyorsanız veya analitik izlemeyi kurmak istiyorsanız, Facebook’a bir şey göndermeden önce bunlarla ilgilenin.
13- Facebook’tan gönderim kontrol listesini inceleyin ve ardından 50’den fazla makale ile ilk toplu yüklemenize başlayın. Facebook’un yayınınızı kabul etmeden önce gözden geçirmesi gerekecektir.
14- Kabulden sonra Instant Articles’ınızın çalıştığından emin olun. Eğer bir iPhone ya da Android kullanıcısı değilseniz, siz (ve kullanıcılarınız) yönlendirilmiş bir olağan web tarayıcısı linki üzerinden devam edeceksiniz. Fakat bu mobil cihazlardan bir tanesini kullanıyorsanız, derhal tüm içeriğinizi tecrübe etmeye başlayabilmelisiniz.
Sonuç
Her şey hazır olduğunda, içerik akışına bakın! Hedef kitleniz sizin için bekliyor (Facebooklarında ve mobil cihazlarında), bu yüzden Facebook Instant Articles ile onlara hak ettikleri deneyimi sunun ve marka itibarınızın oluşmasına yardımcı olun.
Facebook Instant Articles kullanmaya başladınız mı? Kurduktan sonraki deneyimleriniz nelerdir?