Google ücretli tıklama sayısının 2015 yılının son çeyreğinde tüm sitelerde %31 oranında, Google sitelerinde ve reklam ağında olan sitelerde %40 oranında arttığını duyurdu.
Bu gelişim normal arama sonuçlarından ziyade Google’ın tüketicileri arama reklamlarına tıklamaya yönlendiren stratejisinden kaynaklanıyor. Örneğin, Google yılın üçüncü çeyreğinde mobil arama sonuçlarının üzerine bir metin reklam slotu ekledi ve görsellerin olduğu Ürün Listesi reklamlarının boyutunu büyüttü.
Google’ın AdSense ağı da önce Ağustos ayında müşteriler için bazı büyük şirketlerin sitelerinde ürün listesi reklamları sunmaya başladı, Aralık ayında ise akıllı telefonlardaki Google görsel aramalarına ürün listesi reklamları ekledi.
Reklam vermenin daha ucuz olduğu mobil aramalar bu çeyrek içerisinde yeni gelir elde etmeye yönelik hamleler yapılmasına neden oldu. Google CEO’su Sundar Pichai bu konuda şunları söylüyor:
“Bu tatil sezonunda alışveriş maratonlarının aldığını gördük. Müşteriler tüm sezon boyunca gün içindeki boş saatlerinde internetten hediye almak için mobil cihazlarını kullandı. Reklamcılar da bu müşterilere ulaşmak için mobil reklam seçeneklerimize yöneldi.”
Akıllı telefonlardaki ürün listesi reklam gelirleri özel günlerde ve hafta sonları masaüstü reklam gelirlerini aştı.
“İnsanlar internetten alışveriş yapmak için mobil reklamları kullanmakla kalmadı, aynı zamanda yakınlarında bulunan mağazalardaki en iyi ürünleri ve fiyatları bulmak için telefonlarını kullandı.”
Google ayrıca perakendecilerin ve diğer pazarlamacıların müşterilerini Universal Add Campaigns gibi, reklamcıların kampanyalarını Google Play, YouTube, Google Display Network vasıtasıyla yönetmesini sağlayan araçlar üzerinden uygulamalarını indirmeye yönlendirmelerini kolaylaştırma anlamında da başarılı oldu.
Google 31 Aralık günü sona eren dördüncü çeyrek için şu beyanlarda bulundu:
– Bir önceki yıl 16.3 milyar dolar olan reklam geliri %17 artarak 19 milyar dolara çıktı.
– Bir önceki yıl 18 milyar dolar olan Google geliri %17.7 artarak 21.1 milyar dolara çıktı.
– Toplam ücretli tıklama sayısı %31 oranında arttı.
– Google web sitelerindeki ücretli ödeme sayısı %40 oranında arttı.
– Toplam tık başına ödeme %13 oranında azaldı.
– Google web sitelerindeki tık başına ödeme %16 azaldı.
Google tüm yıl içinse şu beyanda bulundu:
– Google’ın geçen yıl 65.6 milyar dolar olan geliri %13.5 artarak 74.5 milyar dolara çıktı.