Google Adwords kalite puanı size çalışmakta olan reklamların kalitesini gösterir. Kalite puanı en düşük 1, en yüksek 10 olmak üzere, 1’den 10’a sıralanır. Çalışmakta olan reklamlarınızın performansını inceleyebilmek için kalite puanını düzenli olarak kontrol etmeniz tavsiye edilir.
Aşağıda Google Adwords’teki kalite puanınızı yükseltmek için yapılabilecek 5 madde yer almakta.
1- Reklam Grupları İçinde Benzer Anahtar Kelime Çeşitlerine Yer Vermek
Anahtar kelimeleri içeren bir çizelge hazırlamanız tavsiye edilir. Daha sonra benzer anahtar kelimeleri filtreleyerek tek bir AdGroup içerisindeki 15-20 anahtar kelimeye indirin. İyi bir ortalama kalite puanı için anahtar kelimenizin, reklamınızın ve karşılama sayfanızın mutlaka uyumlu olması gerekir.
2- Kampanya ve AdGroup Seviyesinde Negatif Anahtar Kelimeler Kullanmak
Negatif anahtar kelimeler reklamınızın bazı aramalar sonucunda görüntülenmesini engeller. Google AdWords’e reklamınızı o kelimeyi arayan kişilere göstermemesini bildirir.
3- Genişletilmiş Metin Reklamlardan Faydalanmak
İyi bir kalite puanı elde etmek için reklamlarınızın kullanıcı arama sorgularıyla mümkün olduğunca ilgili olması gerekir. Google yakın zamanda genişletilmiş metin reklam formatını uygulamaya koydu ve bu uygulamada reklamlarınızı tanıtmanız için daha fazla alan ayrılmış durumda. Genişletilmiş metin reklamlarda ürününüzün faydalarını anlatmanıza yetecek kadar alan bulunmakta.
4- Mevcut Reklam Uzantılarını Kullanmak
Google AdWords’te hesap, kampanya veya AdGroup seviyesinde kullanabileceğiniz birçok reklam uzantısı bulunmakta. Reklam uzantıları kullanıcıların ürünlerinizle ilgili aradıklarını bulmasını kolaylaştıran ekstra bilgileri ekleyebilmenizi sağladığı için kalite puanı hesaplamalarının önemli bir unsurudur. Site linkleri, konum, arama, inceleme, satış oranları vs. gibi mevcut reklam uzantılarından faydalanabilirsiniz.
5- Karşılama Sayfası İçeriğini Geliştirmek
Karşılama sayfası içeriği ve bu içeriğin reklamlarla olan ilişkisi kalite puanınız üzerinde doğrudan etkiye sahiptir. İyi bir kalite puanı elde etmek için karşılama sayfası bilgilendirici ve kullanıcı dostu olmalı, reklamlarla ilgili bilgileri içermelidir. Karşılama sayfasındaki kullanıcı deneyimi de kalite puanı üzerinde önemli bir paya sahiptir.
Eğer bir Google AdWords kampanyası yürütüyorsanız ve kampanyanızın performansı hakkında yeterince fikir sahibi olmadığınızı düşünüyorsanız, ücretli pazarlama kampanyanızı yönetecek bir ajansla çalışmayı düşünebilirsiniz. Bu ajanslar kalite puanınızın yükselmesi konusunda da size önemli destekler sunabilir.