Uzun süredir yapılan testler sonucunda masaüstü aramalar için yeni uygulamaya geçildi: Google artık arama sonuçlarının sağ tarafındaki reklamları göstermeyecek.
Google ciddi bir değişikliğe giderek masaüstü arama sonuçlarının sağ tarafındaki reklamları kaldırıp sayfanın en üstüne veya altına koyma kararı aldı. Diğer yandan, şirket arama sonuçlarının üzerinde “yüksek seviyede ticari aramalar” için ilave bir reklam gösterebileceklerini de belirtiyor.
Bütün bunlar 2010 yılında başlatılan bir test sürecinin sonucu. Birçok kullanıcı geçen yılın sonundan beri yalnızca sayfanın en üstünde yer alan reklamları görebildiklerini ifade ediyordu.
İsminin açıklanmasını istemeyen bir Google sözcüsü bu değişimin tüm dillerde yapılan aramalar için geçerli olacağını ifade ediyor. Masaüstü arama sonuçlarının sağ tarafında artık reklamlar yer almayacak, ancak iki istisna söz konusu:
1) Ürün Listeleme Reklamı (PLA) kutuları. Bunlar masaüstü arama sonuçlarının üzerinde veya sağ tarafında yer alacak.
2) Bilgilendirme panelindeki reklamlar.
Arama sonuçlarının üzerinde yer alabilecek ilave reklam yalnızca yüksek seviyede ticari aramalar için geçerli olacak. Google’ın bu değişim hakkındaki resmi açıklaması şu şekilde:
“Bu taslağı uzun süredir test ediyorduk. Birtakım küçük değişiklikler yapmaya da devam edeceğiz ama bu değişiklik taslağın arama yapan kişilere daha alakalı sonuçlar göstereceği ve reklamcılar için daha iyi performans sunacağı yüksek seviyede ticari aramalar için yapıldı.”
Sağ taraftaki reklamların kaldırılması tüm dünyadaki masaüstü arama sonuçları için geçerli olacak. Arama sonuçlarının üzerindeki dördüncü ilave reklam ise “İstanbul‘daki oteller” veya “araç sigortası” gibi “yüksek seviyede ticari” aramalarda görülecek.
Sağ taraftaki reklamların kaldırılmasıyla masaüstü ve mobil arama sonuçları birbirine daha benzer olacak. Google genelde mobilde arama sonuçlarının üzerinde 2 veya 3 reklam göstermekte.