Google kadrosundaki önemli isimlerden biri olan Danny Sullivan yakın bir süre önce Google’ın geniş çekirdekli bir algoritma güncellemesini kullanıma sunduğunu doğruladı. Fakat nelerin, ne kadar değiştiği konusunda bilgi vermedi. Çeşitli forumlarda konuyla ilgili tartışmalar mevcut ve biz de konu ile ilgili biraz araştırma yaptık. Özellikle Google’ın ve Google bünyesindeki kişilerin tweetleri bize önemli kaynak oldu.
Google’ın Resmi Açıklamaları
Google resmi açıklamalarını incelediğimiz zaman karşımıza aşağıdaki sonuçlar çıkıyor:
- Bir algoritma güncellemesinin gerçekleştiği onaylandı.
- Bu algoritma güncellemesi düşündüğünüzden çok daha büyük.
- Arama sonuçlarında en alakalı sonuçların nasıl eşleştirildiği konusunda çalışmalar yapıldı.
- Sıralamalarını kaybeden siteler, kalitesiz oldukları için sıralamalarını kaybetmediler.
İşte Google’ın resmi açıklamaları:
“Yılda birkaç kez yaptığımız gibi bu hafta da bir çekirdek algoritması güncellemesi yayınladık. Fakat bu güncellemelerle ilgili sunduğumuz rehber eskisinden farklı değil.”
-Google SearchLiaison
Israrlar üzerine devamı gelen açıklamalar:
Google’daki en önemli isimlerden olan Danny Sullivan, daha fazla ayrıntı isteyen kişiler için ek bir açıklama yaptı ve tam olarak neyin düzenlendiğini açıklayan spesifik bir kılavuz yayınlamayacaklarını açıkladı. İşte cümleler:
“Bu konuda yapabileceğiniz birçok şeyden söz edebiliriz. Mesela site hızlarını artırın ya da güvenlik konusunda çalışmalar yapın diyebiliriz. Fakat bunların yaptığımız güncellemeyle pek ilgisi yok. İnsanların ‘düzeltmeleri’ gereken bir şey yok, sadece umarım daha geniş düşünürler…”
“Elinizdekinin daha iyisini yapmak ister misiniz? Harika içerikler üretin. Evet yine aynı cevabı veriyorum ama gerçekten yapmanız gereken bu. Bu da size fikir vermek konusunda yetersiz kalıyorsa puanlama kılavuzumuzu okumayı deneyin.”
Sullivan’ın okumamızı tavsiye ettiği kılavuzun 200 sayfalık bir şeye benzediğini unutmayalım…
“Gerçekten düşündüğünüz gibi çalışmıyor. Değerlendirme kriterlerini algoritmaya doğrudan eklemedik. Sayfaları incelerken çok net puanlama stratejileri kullanılmıyor.”
Sullivan’ın 4. ve son açıklaması:
“Eldeki tüm veriler performansı anlamamıza yardımcı oluyor. Bir restoranı düşünün, yemeği incelemek için mutfağa gitmiyorsunuz ve neler kullanıldığına bakmıyorsunuz. Sadece yemeği değerlendiriyorsunuz. İşte değerlendirme kriterlerimiz de böyle.”
Twitter’daki Açıklamaların Anlamları
Twitter üzerinden yapılan bu açıklamaların asıl amacı belirli bir alanı hedefleyen günlük basit güncellemeler ile tüm algoritmayı etkileyen daha geniş güncellemeleri birbirinden ayırmaktı. Mart ayında yayınlanan bu tweet‘te yazan şu:
“Her gün Google olarak genellikle sonuçları iyileştirmek için tasarlanan bir veya birkaç değişiklik yayınlıyoruz. Bunlardan bazıları belirli gelişmelere odaklanmışken bazıları daha geniş değişikliklere odaklanır. Geçtiğimiz hafta bir çekirdek güncellemesi yayınladık. Bunları yılda birkaç kez rutin olarak yapıyoruz.”
Daha sonra takip eden tweetlerden bir tanesinde de sıralamalardaki düşüşler için bazı sitelerin yapabilecekleri hiçbir şey olmadığı açıklanıyor.
“Eskisine göre daha kötü performans gösteren sayfalarda yanlış bir şey yok. Bu sayfalar sadece daha önce gereksiz derecede ödüllendirilmişti…”
Açıklamadan, güncelleme ile birlikte sıralama düşüşlerinin kalite sorunlarından kaynaklanmadığı fikrini çıkartabiliriz. Sadece daha iyi içeriklere odaklanmak gerektiği söyleniyor.
Sıralamalarını Kaybeden Sitelerde Hiç Hata Yok Mu?
Google’a göre web sitenizde yaşayabileceğiniz sıralama kayıplarının nedeni kalite sorunu değil. İşte bir başka tweet tavsiyesi:
“Eskisine göre daha kötü performans gösteren web sitelerinde yanlış bir şey yok.”
“Eskisine göre daha kötü performans gösteren siteler için harika içerikler oluşturmaya odaklanmaktan başka ‘düzeltme’ yöntemi yok. Zamanla içeriklerinizin iyi performans göstermesi iyi bir çözüm yöntemi olabilir.”
Sonuç: Gerçekten Yapılacak Bir Şey Yok Mu?
Google’ın ve diğer arama motorlarının yaptıkları tüm güncellemelere baktığımız zaman yapabileceğimiz en tutarlı ve mantıklı iş beklemek olacaktır. Beklemenizin bir diğer faydası da büyük güncellemelerden sonra genellikle gelen düzeltme güncellemeleridir. Google bu konuda da daha önce bir tweet atmıştı ve “Sistemlerimizi yenileyeceğiz ve bunun için yapmanız gereken hiçbir şey yok.” demişti.
- Eğer kötü arama sonuçları yaşamaya başladıysanız çeşitli sayfaları izleyin. Neden sizden daha yukarıda olduklarını çözmeye çalışın.
- Bir düşüş söz konusu ise bekleyin. Acele etmeyin. Arama sonuçlarındaki değişimler birkaç gün sürebilir. Hatta büyük güncellemelerden sonra 10-15 günü bulan değişimler söz konusu olur.
- Eğer bir düşüş yaşıyorsanız en iyi performans gösteren sayfalarınızı inceleyin. Kullanıcıların neden bu sayfaları ziyaret ettiklerini çözmeye çalışın.
Unutmayın ki web sitenizde yanlış bir şey yapmadınız. Arama motoru sonuç sayfalarına odaklanın. Üstteki sitelerin neden üstte olduklarını çözmeye çalışmak size çeşitli fikirler verecektir.