Google’ın 2018 Temmuz ayında büyük bir değişiklik yaptığından daha önceki haberlerimizde söz etmiştik. Bu değişiklik ile Chrome artık web sitelerinin güvenli olup olmadığını direkt olarak ziyaretçilere göstermeye başladı. Peki bu değişiklikler web sitenizi nasıl etkiliyor?
Google bir süredir web’i daha güvenli hale getirmek için ciddi çalışmalar yapıyor. Bu çalışmalarının bir sonucu olarak da 2017 yılından bu yana ziyaretçilere ilgili web sitelerinin güvenli olup olmadığı gösteriliyordu. İster bir online mağazaya sahip olun ister bir bloga, her 2 durumda da HTTP ve HTTPS arasındaki fark sizi etkileyecektir. Burada bahsettiğimiz site içi satışlar ya da tıklanma oranları değil. Web sitenizin Google’da nasıl göründüğü de genel başarınızı etkileyecektir.
Siteniz Nasıl Etkileniyor?
Google güvenlik konusundaki hassasiyetini göstermek için dünyanın en popüler arama motoruna yeni bir özellik ekledi ve artık web sitelerinde bir SSL’in olup olmadığı oldukça önem kazandı.
Güncelleme Neleri Değiştirdi?
Güvenilir olan ve güvenilir olmayan web siteleri arasında aslında ciddi farklar var. Yani bu güncelleme sadece ziyaretçilerin kişisel verilerinin güvende olup olmadığını bildirmekle yetinen bir güncelleme değildir. Bu yüzden SSL’ler üzerine düşünürken bunları da göz önünde bulundurmalısınız:
- Site ve Ziyaretçiler İçin Kimlik Doğrulaması
SSL kullanmak verileri korur, siber suçluların verileri elde etmesini ya da değiştirmesini zorlaştırır. Bu gibi sebeplerden dolayı web sitenize bir SSL ekleyerek ziyaretçileriniz daha güvenli bir yol kullanmasını sağlayabilirsiniz. Bu yol ne kadar güvenilir olsa ziyaretçileriniz diğer kaynaklardan etkilenme ihtimali o kadar zor olur.
- Ziyaretçilere Güven Aşılar
Müşterilerin çoğu güvensiz olarak kabul edilen sitelerden alışveriş yapmaktan kaçınır. Hatta bloglar için bile bu durum geçerli. Eğer bir web sitesinin adres çubuğunda güvensizliği belirten bir ibare varsa ziyaretçiler etkilenecektir.
İnternet ortamında nasıl bir rekabet olduğunu düşünürsek yapmak isteyeceğiniz son şey potansiyel müşterilerinizi sitenizden göndermektir. Sadece SSL eksikliği ile bile bu durum mümkündür. Google Chrome kullanıcılarının da dünya üzerindeki internet ağının %60’ını oluşturduğunu düşünürsek internet kullanan kişilerin yarısından fazlasının sitenizin güvenilirliğini gözlemleyebileceğinizi unutmayın.
- SEO’yu Geliştirir
2012 yılında yayınladığı Penguin güncellemesinden beri Google, güvenliği ve kaliteyi artırmak için çaba gösteriyor. Bunun da bir sonucu olarak günümüzde SSL sertifikasına sahip olan web siteleri arama motorlarında çok daha büyük önceliklere sahip.
SSL sertifikalarının ne kadar popüler ve Google için ne kadar önemli olduğunu test etmek isterseniz Google’da rastgele bir arama yapın ve çıkan ilk 10 sonucu inceleyin. Muhtemelen en iyi 10 seçenek de bir SSL sahibi olacaktır.
Her Şey Daha İyi Kullanıcı Deneyimi İçin
Google’ın güvenli bir internet ortamı sunma ısrarı ve SSL şartı tamamen kullanıcı deneyimini geliştirmek amaçlıdır. Son büyük güncellemenin de ana odak noktası budur. Bu yüzden bu konuda hızlı adımlar atarak Google’a kullanıcı deneyimini önemsediğinizi göstermelisiniz. Eğer çok beklerseniz satışlarınızı, potansiyel müşterilerinizi ve abonelerinizi kaybedebilirsiniz.
Hemen Şimdi Bir SSL Edinin ve Avantajlarından Yararlanın
Güvenli bir web sitesine sahip olmak için artık SSL sahibi olmak bir zorunluluk. Bir SSL edinmek için ne kadar süre beklerseniz o kadar çok trafik kaybınız olur. Bu durum oldukça basit ve nettir. Eğer bu konuda yeterince hızlı olmazsanız rakipleriniz sizden her zaman önde olacaktır. IHS olarak web siteniz için kullanabileceğiniz çeşitli SSL sertifikaları sunuyoruz. SSL’ler hakkında daha fazla bilgi almak için bu haberimizi okuyabilirsiniz. Eğer web sitenizi daha güvenli hale getirmeye ve Google tarafından ‘güvenli’ olarak işaretlenmeye hazırsanız buraya tıklayarak ana sayfamız üzerinden SSL paketlerimizi inceleyebilirsiniz yada ücretsiz SSL sertifikası için bu yazımızı inceleyebilirsiniz.