IHS Blog

Google Yeni Algoritma Araştırmasını Yayınladı

google-yeni-algoritma-arastirmasini-yayinladi

Google Research, yeni algoritma çalışmaları yürüttüğünü açıkladı. Yeni çalışmalar eğer gelecekte devreye sokulursa sıralamalar geleneksel sırama faktörlerinin etkisinden biraz çıkacak. Bu çalışmaların asıl amacı sorgulamaların sonuçlarının en ilgili düzeye yükseltilmesi.

Google Research, bu yıl 6.’sı düzenlenenInternational Conference on Learning Representations isimli konferansta yeni bir makale yayınladı ve bu makaleyi Twitter üzerinden de paylaştı.

Makalede sorguların yeniden biçimlendirileceğinden ve arama motorunun bazı özelliklerinin geliştirileceğinden söz ediliyor. Bu konuda zaten Google oldukça başarılı. Fakat bu başarıya ek olarak güçlendirilmiş bir öğrenme yeteneği algoritması oluşturulması isteniyor.

Standart algoritmada önce sorgu yapılıyor, öğrenme işlemi ve gerekli işlemler sonradan gerçekleşiyor. Yeni algoritmada ise sorgunun da düzenlenmesi hedefleniyor. Bunu yapmak için de sorgu önerileri ve düzenlemeleri yapılacak. Ardından da sorguya göre birden fazla cevap kümesinden en iyi cevapların sunulmasını sağlayan bir öğrenme sistemi kullanılacak.

Algoritma Nasıl Çalışıyor?

Aşağıda Google’ın yeni öğrenme algoritmasının nasıl işlediğini özetleyen bir görüntü ve hemen altında da açıklaması var:

Bu görüntüye göre kullanıcıdan gelen soru birden fazla soruya dönüştürülüyor ve daha sonra bu sorular sıralama algoritmasına sunuluyor. Ardından sıralama algoritması sonuçları kümelere ayırıyor ve en iyi cevabı seçiyor.

Resmi doküman tam olarak şu şekilde:

“Karmaşık bilgi ihtiyaçlarına çözüm olarak insanların sorularını yeniden formüle etmeyi ve birden fazla arama yaptırmayı planlıyoruz. Ardından yanıtlar toplanacak ve belirsizliğin önüne geçilecek. Süreci çözüme kavuştururken insanların doğru soruları sorma becerilerinden ilham alacağız. Formüle edilen sorular ile doğru cevapları sunma ihtimalimizi maksimize etmeyi amaçlıyoruz.”

Bu Algoritma Neden Önemli?

Bu özel algoritma SEO için de ekstra önemlidir. Çünkü bu algoritma geleneksel sıralama algoritmasından farklı olarak bir kullanıcının nasıl karar verebileceğini de tahmin ediyor. Bu algoritma, oluşturduğu kümeleri alıyor ve hangi sayfaların yapılan aramaya en uygun yanıt olduğunu bulmak için öğrenme yeteneğini kullanıyor.

Geleneksel algoritmada SEO için oldukça önemli olan linkler ve title tag metinleri gibi faktörler yeni algoritmada o kadar da önemli olmayabilir. Daha önce sadece çok fazla link barındırdığı için hiçbir web sitesi daha üst sıralara çıkamadı ve muhtemelen yeni algoritmada da bu geçerli olacak. Sıralamalar belirlenirken belirli bir sitenin içeriğinin, ilgili sorgudan türetilen soruları en iyi şekilde cevaplayıp cevaplamadığı dikkate alınacak.

Sıralama Faktörleri İçin Ne Yapabilirim?

Yeni sıralama belirleme çalışmaları sonucunda hangi 10 web sitesinin en yukarıda olacağı belirlenecek. Google’ın şu anda aktif olarak kullandığı birçok algoritma var. Bu algoritmalardan bir kısmı bu yeni algoritmaya benzer şekilde zaten şu anda çalışıyor. Fakat çok etkin değiller. Örneğin Google’ın “Ranking Search Results” isminde patentli bir algoritması var ve bu algoritma da yeniden sıralandırma amaçlı oluşturuldu.

Yıllar önce 2005 yılında Microsoft, Improving Web Search Results Using Affinity Graph başlıklı bir makale yayınladı ve bu makalede belirsiz arama sonuçları yerine kullanıcıların niyetlerine ve fikirlerine göre hizmet edilmesi gerektiği anlatıldı. Yani yeniden sıralandırma fikri yeni bir fikir değil. O yüzden şimdilik sizin yapmanız gereken bir şey yok.

SEO Nasıl Etkilenecek?

Amaç kullanıcı fikirlerini dikkate alarak daha güçlü sonuçlar vermek olduğu için zamanla SEO’yu etkileyebilir. Google bu değişiklikler ile ilgi düzeyini artırmak istiyor, bunu yaparken çeşitli değişiklikler ve sıralama kayıpları yaşanabilir. Fakat gelecek olan güncellemelerden sonra böyle durumlarla karşılaşılırsa Google mutlaka konuyla ilgili açıklama yapacaktır. Kimin daha başarılı olduğunu ve kimin daha başarısız olduğunu soruları ve cevaplarıyla mutlaka anlatacaktır.

Exit mobile version