Google’ın webmaster bloğunda yayınladığı bir makale ile linklere verilen rel=”nofollow” değeri için iki yeni öznitelik daha eklendiği açıklandı. Bunlar; rel=”ugc” ve rel=”sponsored”. Bu yazımızda rel=”nofollow” ‘a ek olarak getirilen bu iki özniteliği detaylıca anlatacağız.
İçerik
İçerik Tablosu
rel=”nofollow” Nedir?
2005 yılında tanıtılan rel=”nofollow” özelliği; web sitesinden dışarı verilen linklerde değer aktarmayı reddetmek amacıyla getirilmiş bir özellik olarak tanımlanmıştı. Bu sayede dışarı verilen linkler için websitenizin Google gözünde varolan sayfa değerinin/sayfa puanının link verilen siteye aktarılmasını engellemiş oluyorsunuz
Ne Amaçla Kullanılır?
rel=”” özelliğine verdiğimiz “nofollow” özniteliği ise; “takip etme” veya tavsiye etmiyorum anlamında kullanılmaktaydı. 15 yıldır kullanımda olan “nofollow” ’un artık güncellenmesine karar veren Google ise 2 yeni öznitelik tanımlaması getirerek rel=”” özelliğini geliştirdiğini açıkladı.
Getirilen öznitelikler; rel=”ugc” ve rel=”sponsored”. Gelin bunların ne olduğuna ve kullanım şekillerini inceleyelim.
rel=”ugc” Nedir?
rel=”ugc” yorumlar, forumlar veya kullanıcıların içerik üretebildiği sitelerde kullanıcı tarafından oluşturulan dış linklere eklenmek üzere Google tarafından tavsiye edilen rel=”” özniteliği olarak tanımlanmıştır. Bu sayede sitenizden kullanıcıların oluşturduğu dış bağlantıları bu şekilde tanımlamak, Google’ın kullanıcılarınızın verdiği linkleri değerlendirirken daha doğru kararlar vermesini sağlayacaktır.
rel=”ugc” Nasıl Kullanılır?
rel=”ugc” tek başına kullanılabildiği gibi “nofollow” veya “sponsored” öznitelikleri ile de birlikte kullanılabilen bir özniteliktir.
Örnek:
rel=”ugc”
: Kullanıcı tarafından oluşturulan dış bağlantı anlamına gelmektedir.
rel=”nofollow ugc”
: kullanıcı tarafından oluşturulmuş bir link ve takip etme / değer aktarma anlamında kullanılabilir.
rel=”sponsored” Nedir
rel=”sponsored” ise tahmin edebileceğiniz gibi Google tarafından; sitenizde reklam, ücretli ortaklık ve 3. taraf anlaşmalı bağlantıları tanımlamak amacıyla getirilmiş bir öznitelik olarak tanımlanmaktadır.
Google’ın bu sayede site sahiplerinin verdiği sponsorlu bağlantıları anlayarak daha doğru değerlendirme yapmasına olanak tanımaktadır.
rel=”sponsored” Nasıl Kullanılır?
rel=”sponsored” kullanım diğer özniteliklerle aynı şekilde kullanılmaktadır. Ayrıca rel=“ugc” ile birlikte de kullanılabilmektedir
Örnek:
rel=”sponsored”
: siteden verilen reklam veya anlaşmalı bağlantı anlamına gelmektedir.
rel=”ugc sponsored”
: sitenizden kullanıcılar tarafından oluşturulan reklam veya sponsorlu bağlantıları tanımlamak amacıyla kullanılmaktadır.
Genel Bilgilendirme
“Peki şuan varolan “nofollow” linkleri değiştirmeli miyim?” diye sorduğunuzu duyar gibiyiz.
Bununla ilgili Google’ın yaptığı açıklama buna gerek olmadığı yönünde ancak, yeni verilecek linkler için bu kullanım özniteliklerini değerlendirmenizi öneririz.
Ayrıca bir linkin sponsorlu olup olmadığı yönünde kararsız kalırsanız yine “nofollow” özniteliğini kullanabileceğinizi de belirtelim. Ancak Google yine de reklam için verilen linklerde rel=”sponsored” kullanmanızı istiyor.
Eğer yanlışlıkla bir ugc linkine veya reklam dışı bir bağlantıya rel=”sponsored” yazarsanız (ki bu yanlış bir kullanım) Google bunun için değer olarak ugc veya nofollow olarak işaretlenmiş linklerden çok da farklı bir işleme alınmayacağını belirtmektedir.
Son olarak bu yeni özniteliklerin kullanımı sıralamayı etkileyen sinyal olarak belirtilmiştir.
Yeni blog yazılarımızdan haberdar olmak için bültenimize kayıt olabilirsiniz.