Sosyal medya önemlidir. Herkesin ve çok yakında her şeyin kablosuz teknolojilerle birbirine bağlı olduğu bir dünyada insanların internet üzerinden alışveriş yapması, çalışması ve sosyalleşmesi artık hiç olmadığı kadar kolay. Twitter, Facebook, LinkedIn gibi sosyal medya platformları artık bilginin paylaşıldığı, dolayısıyla iş geliştirme, pazarlama ve sosyal yardım alanlarının ayrılmaz bir parçası halini aldı. Fakat sosyal medyayı başarılı bir şekilde kullanmak için başta halkla ilişkiler olmak üzere bir dizi meziyete sahip olmak gerekiyor.
Sosyal medyayı yönlendirmek için bu alanın profesyonellerinin iletişim ve pazarlama çalışmalarının yarattığı etkileri iyi bir şekilde analiz edebilmesi ve değerlendirebilmesi gerekiyor. Veri analizi de işte bu aşamada devreye giriyor. Sosyal medya stratejilerini de anlayan ve bilen veri analistlerini sosyal medya analisti adı veriliyor. Sosyal medya analisti denen kişilerin iş tanımlarına şöyle bir göz gezdirildiğinde bunun ne demek olduğu çok daha iyi anlaşılıyor. Tipik bir sosyal medya analisti iş profilinde şu temel meziyetlerin yer alması mutlak surette gerekiyor:
a) Google, Radian 6, Twitter Search, Social Mention, Traackr gibi sosyal medya izleme araçlarına ve TweetDeck ve HootSuite gibi sosyal medya yönetimi araçlarına hakim olmak.
b) İçerik tüketimi, içeriğe erişim ve mesajların yarattığı etkiler ile ilgili önemli ölçümlere veya ölçülebilir göstergelere aşina olmak.
c) Facebook, Twitter, API, YouTube, Google Analytics ve diğer platformlardan gelen veriyi analiz etme ve yorumlama becerisi.
d) Sosyal medya programları ve büyük markalar için pazarlama değeri taşıyacak raporlar hazırlama ve sunma becerisi.
e) Estetikten ve grafik tasarımdan anlamak. Bu noktada medya teorisyeni Marshall McLuhan’ın o ünlü sözü akla geliyor: “Araç mesajın kendisidir.”
Sosyal medya yönetimi, sosyal medya analisti olmak isteyen kişilerin matematik, edebiyat ve tasarım becerilerini kendilerine özgü ve tatmin edici bir şekilde dengelemesini gerektirmekte.