Tüketici pazarındaki güncel durum aslında oldukça basit. Tüketiciler bir markaya karşı sadakat hissetmiyorsa o marka gelişemez. Oldukça kaliteli ürünler üretmesine rağmen, müşterilerinin marka sadakati eksiliğinden dolayı pazarda yer edinmek için çırpınan birçok şirket örneği mevcut.
Bir Marka Oluşturmak Neden Önemlidir?
Dijital pazarlamanın geniş yelpazesine rağmen şirketler her zaman mesajlarını daha kolay ve daha hızlı bir şekilde yaymanın yeni yollarını ararlar. Bu arayışın sonu da Influencer Marketing’e çıkıyor. Diğer seçenekleri de düşündüğümüz zaman Influencer Marketing, nispeten daha yeni bir yöntem. “Influencer” kelimesi Türkçe’de “Etkileyen Kişi” anlamına gelir. Pazarlamacılar genellikle tüketicilerin satın alımları üzerinde önemli etkilere sahip olan influencerlere ihtiyaç duyarlar. Influencerler, büyük tüketici gruplarını kendi tercih ettikleri markaya yönlendirebilirler. Bu yüzden pazarlamacılar doğrudan geniş bir tüketici kitlesine pazarlama yapmak yerine, influencerleri kullanırlar.
Çoğu influencerin mesajlarını tüketicilere yaymak için kullandığı bir sosyal medya türü ya da bir içerik türü vardır. Bu yüzden Influencer Marketing’i hem Sosyal Medya Pazarlamasıyla hem de İçerik Pazarlamasıyla ilişkilendirebiliriz.
Influencer Marketing Nasıl Çalışır?
Influencerlerin pazarları, sosyal medya aracılığı ile marka oluşturmak için harika bir yerdir. Influencer marketing, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya platformlarından faydalanır. Bunun nedeni Facebook ve Twitter’ın eşsiz bir erişim imkanına sahip olmasıdır. Twitter’ı kullanan influencerler daha doğal bir erişim imkanına sahiptir, Facebook’u tercih edenler ise Facebook’u bir pazarlama aracı olarak kullanmaktadır.
Twitter ve Facebook’un dışında, YouTube da etkili bir marka imajı oluşturmak için bir araç olarak kullanılmaktadır. Çok fazla abonesi olan YouTube kullanıcıları, Influencer olarak seçilebilecek ideal kişilerdir. Bu kullanıcılar ya da namı diğer YouTuberlar; ürün demoları, ürün incelemeleri ya da küçük destekler aracılığıyla işletmeniz ya da ürününüz hakkında farkındalık yaratmanıza yardımcı olabilirler. Bu durum, tüketicilerin ürününüzü satın almadan önce fikir sahibi olmalarını sağlar. Çünkü tüketiciler, YouTuberların tavsiyelerine ve incelemelerine oldukça güvenirler.
Influencerler bu tarz pazarlama kampanyaları için ödeme ya da ödül kabul edebilir. Kendilerine yaptıkları kampanyanın bir karşılığı olarak ücretsiz ürünler, indirimler ya da ücretli komisyon ödemeleri gibi teşvikler sunabilirsiniz. Teşvikler, influencerlerin ürününüzden ya da işletmenizden daha çok memnun kalmasına yardımcı olacaktır.
Yararları: Bir markanın adını duyurmak için Influencer Marketing’i kullanmanın birçok faydası vardır ve sosyal medyanın etkisiyle mukayese edilebilir:
- Sosyal Medyada Bulunma
Sosyal medyada var olmak başarılı bir pazarlama stratejisinin ön şartıdır. Sosyal medyada var olmak, yalnızca bir sayfa oluşturmak ve tanıtım içerikleri paylaşmaktan çok daha farklı bir durumdur. Influencerler, sosyal medyayı kullanırken ürünlerinizi ya da hizmetinizi de yanına alarak diğer kullanıcılara ulaşabilirler. Kendi takipçilerinin önemli bir kısmına etkileyerek ürününüzü satın almalarını sağlayabilirler. Bu süreç, sosyal medyada nelerin başarılabileceğini anlatan mükemmel bir doğal süreçtir. Influencerler aracılığıyla şirketinizin sosyal medyadaki varlığını güçlendirebilir ve haliyle daha fazla müşteriye ulaşabilirsiniz.
- Müşteri Sadakati:
Influencer Marketing’i kullandığınız zaman müşteri sadakatini tamamen yakalayabilirsiniz. Ürününüz ile ilgili olumlu tecrübeleri olan influencerler bu durumu kendi çevresine aktarır ve daha fazla potansiyel müşteri çeker. Potansiyel müşteriler influencerlere güvendikleri için markanıza daha kolay bağlanabilirler.
- Daha Fazla Kişiye Erişme İmkânı
Influencerlerin genelde çok sayıda takipçisi ya da abonesi vardır. İşletmeler, Influencer Marketing kampanyaları aracılığıyla bu kişilerden fayda sağlayabilir. Bunu yapmaları, kendi sosyal medya kampanyalarını yapmalarından daha avantajlı olacaktır. Örneğin; bir şirkete ait Facebook sayfasındaki beğeniler daha az sayıda olabilir. Bunun nedeni, kullanıcıların sosyal medya platformlarını alışveriş yapmak için değil de sosyalleşme için kullanıyor olmalarıdır. Eğer pazarlama stratejisi olarak bir influenceri tercih ederseniz, o kişinin geniş takipçi ya da abone kitlesinden faydalanabilir ve geniş bir potansiyel müşteri kitlesi edinebilirsiniz.
- AdBlock ya da Diğer Reklam Önleme Yazılımlarından Etkilenmezsiniz
Çevrimiçi reklamların sayısındaki artıştan dolayı tüketiciler, AdBlock gibi reklamlarınızın görünmesini engelleyen yazılımları kullanıyorlar. Influencer Marketing yöntemi, sosyal medya içerikleri ile harmanlandığı için çevrimiçi reklamlar yapmanıza gerek kalmaz. Böylelikle AdBlock gibi yazılımlar reklamlarınızı algılayamazlar ve işe yaramaz birer yazılıma dönüşürler.
Tüm influencerler birbirinden farklıdır. Bu kişiler sosyal medya, multimedya ya da bloglar üzerinde çalışabilirler. Pazarlamacılar ve influencerler, influencerlerin içeriklerine ürünün nasıl dahil edileceğini konusunda tartışmalıdır. Bu konuda ne başarılı bir politika izlerlerse, Influencer Marketing o kadar başarılı sonuçlar verir ve geleneksel pazarlama tekniklerine göre çok daha verimli olur.