IHS Blog

İşinizi Büyütmek İçin Nasıl Bir Yol İzlemelisiniz?

İsinizi-Nasil-Buyutursunuz

İşletmeler zamanla büyür ve işletmelerin web siteleri de işletmelerle birlikte büyümek üzere ölçeklenebilir olmalıdır. Büyüme sonrası iş dünyasında daha fazla müşteri, ürün, satış ve potansiyel fırsat olacaktır. Fakat bu büyüme için nasıl bir yol izlenmeli?

Her şeyden önce yapmanız gereken; iyi altyapıya sahip, donanımlı bir web sitesi geliştirerek siteyi büyüme için hazırlamaktır. Böylelikle büyüme sırasında ölçeklenebilir bir markanız olur ve olası trafik sorunlarına karşı hazırlıklı olursunuz.

Marka Büyümenizi Planlayın

İşletmenizi büyüme için hazırlamak ilk olarak marka düzeyinde başlar. Tasarımınız ve içerikleriniz gibi unsurları gören müşterilerinizin kafalarında markanız hakkında fikirler oluşur. Müşterilerinizle ancak markanız hakkında fikir sahibi olduklarında ve ne yaptığınızı anladıklarında kalıcı bir bağlantı kurabilirsiniz.

Büyümeye hazırlanmak; ne yaptığınızı bilmekten, değişikliklerin olumlu ya da olumsuz sonuçlarını görebilmekten ve tutarlı unsurların bir araya gelmesinden geçer.

Şirketinizin nereye doğru gittiğini bildiğiniz zaman kendi yerinizi daha iyi anlarsınız. Rakiplerinize karşı avantajlarınızın ve becerilerinizin neler olduklarını bilin. Bir yayıncı olabilirsiniz ya da bir metin yazarı, hiç fark etmez. Becerilerinizi bilin ve en iyi yaptığınız şeyi keşfederek büyüyün.

Büyüme sürecindeyken müşteri ilişkileri oldukça önemlidir. Büyüme aşamasını müşterilerinize zarar vermeyecek şekilde yaptığınızdan ve paketleme işlemlerinden web sitenize kadar tüm konularda aynı tutarlılıkla devam ettiğinizi müşterilerinize aktardığınızdan emin olun.

Web Site Değişiklikleri İçin Plan Yapın

Ciddiye alınmayan bir web sitesine sahip olmak yerine, işletmenizin büyümesine yardımcı olacak bir web sitesine sahip olun. E-ticaret mi yapacaksınız, yerel mi kalacaksınız, yoksa uluslararası ölçekte mi gelişeceksiniz? Hatta bir blog yönetecek misiniz? Bu tarz soruları kendinize sorun.

Sitenizle olan ilişkinizin nasıl olacağını düşünün:

İşinizi nasıl büyüttüğünüze bağlı olarak bir web sitesinden bir başkasına geçiş yapmak yerine, yeni bir web sitesine yatırım yapmayı deneyebilirsiniz. Bu planlamanızda oluşabilecek potansiyel sorunları önleme konusunda size yardımcı olacaktır.

Web siteniz markanızı yansıtır. Web sitenizi oluştururken ya da planlarınız doğrultusunda değiştirirken kişiliğinizi ve mesajlarınızı ziyaretçilere doğru bir şekilde yansıttığından emin olmalısınız. Sizi büyütecek bir web sitesine sahip olarak tutarlılık sağlayın.

Yıllık bir web site planına sahip olursanız avantaj sağlarsınız. Her ay ödeme yapmaktansa bir yıllık hizmetler alarak daha az maliyete katlanabilirsiniz. Örneğin buraya tıklayarak kampanyalı bireysel yıllık hosting paketlerimizi görebilirsiniz. Üstelik ilk 2 ay bedava!

Site Trafiğinizi Planlayın

Web sitelerinin trafikleri bazı dönemlerde beklenmedik şekilde artar ya da azalır. Aldığınız trafik türünün farkına varın ve bu artış ve azalışları planlı bir şekilde yönetin. Çünkü ne trafiğinizin azalmasını istersiniz ne de aşırı yüklenmenin sitenizi çökertmesini.

Bir web sitesinin aşırı trafikten dolayı çökmesini engellemek için bu yolları takip edebilirsiniz:

Trafik artışlarının sitenizin çökmesine neden olmasını istemiyorsanız web sitenizin bu ani artışları kaldırabilecek düzeyde olduğundan emin olun.

İzleme ve Veri Toplama Yöntemlerini Uygulayın

Online işlemler, müşteriler ve satışlar için ihtiyacınız olan verilerin neler olduğunu ve bunlara neden ihtiyaç duyduğunuzu öğrenin. Satış ve sipariş takip işlemleri sırasında izleme ve veri toplama işlemlerini yapmak oldukça kolaydır.

İzleme ve takip işlemleri işyerinizin önemli bir bölümüne hâkim olmanızı, neyin ne zaman ve nerede olduğu anlamanızı sağlar. Google Analytics ile online izleme, HotJar ile site izlemesi ya da e-posta kampanyaları ile trafik izlemesi yapabilirsiniz. Bu izlemeler ile işletmenizde olan bitenler hakkında daha iyi bir bakış açınız olur.

Exit mobile version