IHS Blog

Magento için Seo Önerileri

Magento-Seo-Onerileri

İnternetten alışveriş yapan kişilerin sayısının hızla artmaya devam etmesiyle girişimciler artık farklı e-mağaza seçeneklerini değerlendirmeyi düşünür oldular. Gelgelelim bir e-ticaret sitesi kurmak, mağazanızı açtığınız gün müşterilerin kapıya yığılacağı anlamına gelmiyor.

Piyasada şu an birçok alışveriş platformu bulunmakta, ancak son zamanlarda bu mağazalar arasında en çok övgüyü kolay kullanımı ile Magento alıyor. Başarılı bir Magento mağazasının formülü ise oldukça basit: Siteye ne kadar çok müşteri girerse ürün satma ihtimali o kadar artıyor. Bunu başarmanın yolu ise arama motoru optimizasyonundan geçiyor.

Bu ne yazık ki e-ticaret konusunda yeni olanlar için kavranması zor bir durum. Yine de mağaza sahiplerinin SEO puanlarını arttırmak ve arama motoru sayfalarında üst sıralarda yer almak için atılabilecek birkaç basit adım bulunmakta.

Siteye İyi İçerik Eklemek

Mağazalarının rakiplerinden daha üst sıralarda yer almasını isteyenlerin, ürün tanıtımı metinleri ve satış sayfaları dışında ilginç içerikler de oluşturmak için vakit ayırması gerekiyor. Potansiyel müşterilerin ürünlere ulaşmak için kullanacağı anahtar kelimelerin de bu içerikte yer alması bir hayli önemli. Ürünü satın alma kararını verirken eğitici bir blog gönderisinden faydalanan müşteriler gibi, arama motorları da bu çabanın karşılığını mutlaka verecektir.

Arama Motorlarının Görsellerin Ne Hakkında Olduğunu Anlamasına Yardımcı Olmak

Mağazalara eklenecek görsellere içerikle ilgili isimler vermek gerekiyor. Bunun yanı sıra alternatif etiketler kullanmak da önemli. Bu arama motorlarının görsellerin ne olduğunu anlamasını sağlar. Örneğin, Ürün18A13 pek bir anlam ifade etmez ama Erkek-Siyah-Güneş-Gözlüğü eder. Bunun yanına alternatif etiket olarak iyi de bir tanım eklenirse çok daha iyi olur.

Mükerrer Ürün İçeriği Kullanmamak

Başka bir üründen çok küçük bir farkı olsa dahi her ürünün kendine özel bir tanımı olmalıdır. Bu boyut veya renk gibi çok basit bir fark olsa bile mutlaka o ürünün tanımında kullanılmalıdır.

Kullanımı Kolaylaştıracak Eklentiler Kullanmak

SEO sıralamaları yalnızca içeriğe, anahtar kelimelere ve ürün etiketlerine bağlı değildir. Aynı zamanda mağazalara giren kullanıcıların davranışlarına göre belirlenir. Bu amaçla mağazaya bir Magento eklentisi yüklenirse müşterilerin site içinde gezinmesi ve alışveriş yapması, dolayısıyla sitede daha uzun süre kalması daha kolay bir hal alacaktır. Bu da sitenin tek sayfalık ziyaret oranlarını azaltır. Müşteriler mağazayı beğenirse mağazanın sosyal medyada paylaşılma sayısı da muhakkak artacaktır. Bunların hepsi SEO sıralamasını yükselten unsurlardır.  

Robots.txt Dosyalarından Faydalanmak

Google bu dosyaları web sitelerini dizinlemek için kullanır. Bu dosyalara konulan bilgiler site sahibinin Google’a bu dizinleme işlemini yapmasını isteyip istemediğini, yapacaksa da nasıl yapmasını istediğini bildirir. Bunun için robots.txt dosyasında şu değişiklikler yapılmalıdır:

Artık arama motorları web sitesini indexleyecektir.

Meta Alanlarını Doldurmak

Magento’nun yönetim paneli kullanılarak mağazalar için anlamlı bir meta başlığı ve tanım oluşturmak mümkündür. Bu işlem tıpkı robots.txt dosyası değiştirilirken olduğu gibi configuration page/design/HTML Head kısmından yapılır. Burada varsayılan başlık ve tanım kutularına anlamlı bir şeyler yazılmalıdır. İçerikle ilgili anahtar kelimeleri kullanmak da unutulmamalıdır.

Google Site Haritası Oluşturmak

Konfigürasyon sayfasından Google Sitemap’e girilerek site haritası oluşturma seçeneğinin seçilmesi gerekmektedir. Yeni bir ürün veya kategori eklendiğinde tekrar bu sayfaya giderek ayarların tekrar değiştirilmesi ve mevcut site haritasının güncellenmesi de unutulmamalıdır.

Exit mobile version