Bir meta açıklaması yazmak, web site sahipleri tarafından genelde ihmal edilir. Meta açıklaması dikkat edilmesi gereken bir parametredir. Fakat büyük web siteleri için meta açıklamaları kısmına “rastgele bir şeyler” yazmak bile yeterlidir. Bu yüzden büyük pazarlamacılar ve web siteleri meta açıklamalarının zaman harcamaya değer olduğunu düşünmüyor. Bu da anlaşılabilir bir durum.
Bir meta açıklaması, sıralamalar için belirleyici bir kriter değildir. Bu yüzden bir meta açıklamasını anahtar kelimelerle doldurmak daha iyi sıralamalar elde etmenizi sağlamaz.
Fakat meta açıklamaları, potansiyel müşterileriniz üzerinde büyük etkilere sahiptir, çünkü bunlar arama motoru sonuçlarında linkin hemen altında bulunur. Açıklamanız potansiyel müşterilerinize hitap ediyorsa, bağlantınıza tıklarlar ve sitenize girerler. Fakat meta açıklamaları en iyi şekilde nasıl yazılır? İşte ipuçları:
- Karakter Sayısına Dikkat Edin
Meta açıklamasının uzunluğunun 155-160 karakter arasında tutmak yaygın olarak bilinen bir bilgidir. Bu doğru bir bilgidir, fakat bu bilgiye sadık kalmak hayati önem taşımıyor. Karakter sayısı birçok SEO uzmanı tarafından dikkate alınıyor çünkü bu şekilde yapmak daha kolaydır. Diğer seçenek ise piksel. Bir masaüstü bilgisayar için gerçek meta açıklama uzunluğu 920 pikseldir.
Meta açıklamaların bir ön izlemesini görmenizi sağlayan birçok araç mevcut. Örneğin bu araç. Bu aracı tercih edebilirsiniz, çünkü bu araç ile karakter sayısına odaklanmadan metin hazırlamak mümkün.
Meta açıklamaları hazırlarken 155-160 karakter arasında olmak genellikle tercih edilir. Fakat bazen 155 karakterden daha kısa olan meta açıklamalar bile arama sonucu snippetine sığmayabilir. Ya da aksi durum da mümkün, 160 karakterden uzun olan meta açıklamalar mükemmel sonuçlar verebilir. Hatta ve hatta 270 karakterlik bir meta açıklama oluşturmak bile mümkündür.
Ayrıca kullanıcılarınızın farklı cihazlar kullandığını da unutmayın. Sonuçta snippetler cihazın ekranına göre boyutlandırılacaktır.
- Her Meta Açıklamasını Sadece 1 Kez Kullanın
Yinelenen meta açıklamaları kalite sorununuz olduğu anlamına gelmez. Fakat biz yine de bunu yapmaktansa boş bırakmayı tercih ederdik. Boş bırakılan meta açıklamaları Google tarafından otomatik olarak doldurulur. Bu otomatik doldurmalar bile müşterilerinize her seferinde aynı bilgileri sunmaktan daha iyidir.
Sitenizdeki her sayfa için benzersiz bir meta açıklaması yazmakta zorlanıyorsanız sakin olun. Bu normal bir durum. Bu gibi tıkanmalar yaşadığınız zaman; ana sayfanıza, ana kategori sayfalarınıza ve en fazla trafik veren sayfalarınıza odaklanın.
Sitenizde binlerce sayfanız varsa, aşağıdaki örneklerde olduğu gibi sadece anahtar kelimeleri değiştirerek kullanabileceğiniz şablonlar oluşturabilirsiniz.
- Anahtar Kelime Kullanmayı Unutmayın
Meta açıklamanızda sayfanızla en çok alakası olan en doğru anahtar kelimeleri kullandığınızdan emin olun. Bu biraz sizin yaratıcılığınıza kalıyor. Müşterilerinizin aradığı anahtar kelimeleri düşünün.
Eğer bunu yapmazsanız anahtar kelimelerinizi içeren herhangi bir cümle arama sonuçlarında gösterilecektir. Bu da olumsuz sonuçlara neden olabilir.
- Sıkıcı Açıklamalar Yazmayın
“Çeşit çeşit kıyafetler, ayakkabılar ve aksesuarlar.” ilginizi mi çekiyor yoksa sıkıcı mı geliyor? Meta açıklamaları da yaratıcılığını konuşturmanız gereken alanlardan biridir. Bu, bir kitlenin önünde kendinizi sergileme fırsatıdır. İşte bunu yaparken takip edebileceğiniz bazı ipuçları:
- Sunduğunuz şeyle özdeşleşin. Açılış sayfanızı birkaç karakterle anlatmanız biraz zor, kabul ediyoruz. Fakat yeterince yaratıcıysanız bunun üstesinden gelebilirsiniz.
- Müşterilerinizi meraklandırın. Elinizdekini hemen sunmayın, fakat biraz ipucu verin. Bazen basit soru işaretleri bazense bitmemiş cümle kullanımı müşterilerinizi gerçekten ilgili bağlantıyı tıklamaya teşvik edebilir.
- Sembolleri ya da sayıları kullanın. Harfler dışındaki farklı karakterler insanların dikkatini çekebilir. Meta açıklamanıza fiyat ya da ürün sayısı gibi bilgileri rakamlar kullanarak ekleyebilirsiniz.
- CTA ekleyin. Meta açıklamalarınıza “Hemen şimdi keşfedin!” gibi ofansif bir CTA eklemek müşterileriniz için biraz agresif olabilir. Bunun yerine “Keşfedin” kelimesini kullanabilirsiniz.
- Kendi hakkınızda değil, müşterileriniz hakkında konuşun. Bu en önemli kurallardan bir tanesidir. Kimse sizin ne kadar harika olduğunuzla ilgilenmiyor, herkes durumu kendi açısından düşünüyor.
- Tembelleşmeyin: Yapılandırılmış Verileri Düzenleyin
Bu seçenek direkt olarak kopyanızla ilgili olmasa da arama motoru sonuçlarında meta açıklamanızla öne çıkmanıza yardımcı olur. Eğer web sitenizde incelemeler ya da tarifler sunuyorsanız yapılandırılmış verilere mutlaka özen göstermelisiniz.
Ayrıca arama motoru sonuçlarında şirket bilgilerinizi ya da logonuzu da sunabilirsiniz. Bu da şirketinizi daha kurumsal ve cazip hale getirir. Özellikle sizin markanızı arayan kişiler için iyi bir gelişme olur.
Büyük şirketlerin %57’si yapılandırılmış verilere sahip değil, bu da ön plana çıkmanız konusunda bir fırsat olabilir.
Tembel olmayın ve hemen şimdi başlayın. İlk bakışta biraz zor görünebilir fakat düşündüğünüzden daha kolay. Meta açıklamalarını yazarken neler yapmanız gerektiğini sizlere anlattık, sizin de kendinize ait kanıtlanmış önerileriniz var mı? Lütfen aşağıdaki yorum bölümünde bizimle paylaşın.