İnternet teknolojileri büyüdükçe dijital pazarlama yaklaşımları da gelişme gösteriyor. Dijital pazarlama trendlerini takip etmek, rakiplerinize karşı bir adım önde olmanızı sağlayacaktır.
Araştırmalara göre sadece Mart ayında 3.74 milyar insan internete erişim sağladı. Bu da dünya nüfusunun neredeyse yarısına denk geliyor ve bu sayı her geçen gün artmaya devam ediyor. Böylelikle potansiyel müşteri sayınız artıyor ve onlara ulaşmak, onları kendi web sitenizde meşgul etmek için daha fazla çaba göstermeniz gerekiyor.
IHS olarak dikkat etmeniz gereken en iyi pazarlama trendlerinden bazılarını sizler için bir araya getirdik. Eğer bu trendleri görmezden gelirseniz rakiplerinizin gerisinde kalabilirsiniz.
- Öngörülen(Predictive) Verileri Kullanın
Predictive veriler son zamanlarda oldukça popüler. Bu veriler, çeşitli kaynaklardan edinilen bilgiler sayesinde bir öngörü oluşturmaya yardımcı oluyor. Bu, bir ürünün ne zaman stoklanacağından tutun aynı ürünle ilgili tweetin ne zaman atılacağına kadar her şeyi içerir.
Predictive veriler iş programınızın nasıl şekil alacağını belirli zaman dilimleri için tahmin eden detaylı haritalama sistemleridir. Bu sistemin anahtarı entegrasyondur. Bu eğilim oldukça popüler olduğu için analitik sistemlerin birbirine entegrasyonları kolaylıkla sağlanır.
- Müşteri Deneyimini Kişiselleştirin
Bir kullanıcı deneyimini kişiselleştirdiğiniz zaman müşterilerinize “alıcı” gözüyle bakmaktan daha öteye gidersiniz. Müşterilere göre kişiselleştirme işlemi e-posta listesindeki kişileri adlarına göre takip etmekten site renklerine değiştirmeye kadar birçok web site deneyimi değiştirmelerini içerir.
Bazı geliştiriciler, belirli kişiler için açılış sayfalarını değiştirmekten tutun direkt onlara hitap eden reklamlara kadar birçok spesifik şeyi yapmaktadır. Bunun en büyük örneği Google’dır. Google, aramalarınızı takip eder ve ilgi alanlarınızı kaydeder. Bunun sonucunda da tıklama olasılığınız daha fazla olan reklamları size sunar. Her ne kadar tartışmalara neden olsa da bu yöntemin etkili bir yöntem olduğu kanıtlanmıştır.
- Müşterilerinizin Yolculuğunu Takip Edin
Müşteri yolculuğu, en basit anlatımıyla bir satın alım işlemi yapılana kadar bir müşterinin yaptığı her şeydir. Ürünün reklamını ilk gördüğü andan itibaren bu yolculukta bulunmak ve iyi bir deneyim sunmak oldukça önemlidir.
Müşterilerinizin yolculuğu ile daha ilgili olmak için kendinize şu soruları sormalısınız:
- Belirli bir ilan diğer ilanlardan daha iyi performans gösteriyor mu?
- Müşterileriniz ürün açıklaması yapmak için oluşturulan videoları beğeniyor mu?
- En çok beğendikleri satın alım platformu hangisi?
- Belirli bir teslimat türünü ya da ambalajı tercih ediyorlar mı?
- Bir sorun oluşursa sizinle kolaylıkla iletişime geçebiliyorlar mı?
Bu yolculuk ilk andan son ana kadar çok önemlidir. Süreçte daha önemli olan bir nokta yoktur. Çünkü satın alım işlemi gerçekleşene kadar herhangi bir noktada kimseyi kaybetmek istemezsiniz.
- Influencer Marketing
Influencer marketing son yılların en popüler pazarlama yöntemlerinden bir tanesi olsa da artık son demlerini yaşadığına dair birçok tartışma mevcut. Fakat dürüst olmak gerekirse durum pek de öyle görünmüyor. Araştırmalara göre tüketicilerin yaklaşık %60’ı sosyal medya fenomenlerinin ve televizyondaki ünlü kişilerin tavsiyelerine güveniyor.
Bu yüzden influencer marketing için yatırım yapmak akıllıca bir hamle olabilir. Twitter, YouTube, Facebook ve hatta Twitch gibi platformlar insanların alışverişleri üzerinde etkili roller oynamaktadır. Influencer marketing ile ilgili daha ayrıntılı bilgi almak için buradan ilgili haberimizi okuyabilirsiniz.
- Sosyal Medya Kurallarına Dikkat Edin
Sosyal medyanın etkisi son zamanlarda gündemde sıkça tartışılıyor. Amerika’daki seçimleri nasıl etkilediğini düşünürsek sosyal medyanın gücünü az çok kavrayabiliriz. YouTube’un Adpocalypse’i kullandığı gibi bazı siteler çeşitli uygulamalar aracılığıyla kuralları kendiliğinden sürdürmeye çalışıyor. Fakat düzenli olarak içerik paylaşımının bu kadar yoğun olması bu işi biraz daha zorlaştırıyor.
Bu durum markalar için ne ifade ediyor? Bu durum, markaların reklam pazarlaması için sosyal medyayı nasıl kullanacağına dair bir anlayışının olması gerektiği anlamına geliyor. Çünkü özellikle YouTube gibi platformlardaki birçok içerik oluşturucusu sizin için pek de uygun değildir ve engellenme potansiyelleri oldukça fazladır.
- Televizyonlar Reklamlarının Ötesine Geçin
Geleneksel televizyonun modası artık yavaş yavaş son buluyor. Araştırmalara göre 18-29 yaşları arasında olan kişilerin yaklaşık %61’i online yayınları izlemeyi tercih ediyor. Bu yüzden birçok kişi ve kanal televizyon yerine Netflix, Hulu ya da hatta YouTube gibi platformları tercih ediyor.
Televizyona olan bu ilgi azlığı, birçok şirketin reklam vermek için televizyon yerine YouTube gibi platformları tercih etmesine neden oluyor. YouTube, televizyona göre daha az maliyetlidir ve daha geniş kitlelere ulaşılmasını sağlar.
- Canlı Yayınlar
Canlı video trendi bir orman yangınının yayıldığı gibi hızla yayılıyor. Facebook ve Twitter gibi platformların da canlı yayın özelliğini aktif etmesiyle bu trend daha da ivme kazandı. İnsanların %80’i bir yazıyı okumaktansa bir videoyu izlemeyi tercih ediyor.
Canlı yayınlar sadece yayın yapmaktan ibaret değil. Aynı zamanda kendi içeriğinizi de sergileme şansınız olur. Ve canlı yayınların en iyi yanı mobil cihazlardan da kolaylıkla görüntülenebiliyor olması. Belki de bir potansiyel müşterinizin avucunda anlık olarak görüntülenerek onu etkileyebilirsiniz.
- Video Marketing
Canlı yayınlar için herkes yeterli zamana ya da kaynağa sahip olmayabilir. Bu kişiler için canlı yayın sonrasında devreye girmek mantıklı bir çözüm olabilir. Yani normal videolar ile!
Beklentilere göre 2019 yılına kadar videolar tüm internet trafiğinin %80’ini oluşturacak. Bu da video oluşturmanın bir markayı ileri götürmek için ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.
Video marketing, canlı yayınlardan biraz farklıdır. YouTube gibi platformları kullanarak ilgi çekici videolar oluşturabilirsiniz.
- Daha “Konuşkan” Olun
“Konuşkan” olmak son birkaç yıldır önem kazandı ve değerlenmeye devam ediyor. Bu özellik sayesinde içeriğiniz daha kolay bir hale gelir ve ziyaretçilerinize tavsiye veren bir arkadaşmışsınız gibi hissettirirsiniz. Ayrıca içeriğiniz daha çekici hale gelirken markanız da ziyaretçilerinize güven aşılar.
Google Home ya da Amazon Alexa‘yı düşünün. Bu cihazlar da hoş birer ses tonuyla iletişim kuruyor. Ayrıca olayın sadece sesten ibaret olduğunu düşünmeyin. Ses, metin ve video içeriği bir bütün.
- İçerik Pazarlama
İçerik pazarlama birçok şirket için vazgeçilmezdir. Eskiden içerik denince akla sadece metinler gelirdi. Fakat günümüzde bu terim çok daha geniş anlamlar ifade ediyor.
Her ne kadar karmaşık görünse de ziyaretçileriniz bilgi almak istedikleri zaman farklı içerik türlerini tercih edebilirler. YouTube severler blogunuzdan bir içeriği okumayı tercih etmeyebilirler. Ya da Twitch kullanmayı sevenler Twitter feed’ini takip etmeyebilirler.
Pazarlama şekliniz başarınızın ardında bulunan itici bir güçtür. Bu yüzden tercih ettiğiniz içerik türünü mümkün olduğunca kaliteli olacak şekilde sunmalı ve diğer içerik türleriyle bağlantılı hale getirmelisiniz.
- Sesle Arama Yapma
Son 10 yılda ses tanıma teknolojileri inanılmaz bir yol kat etti. Arama motorlarının da kaliteli algoritmaları sayesinde akıllı telefonunuzdan istediğiniz an hemen hemen her şeyi sesiniz aracılığıyla bulabilirsiniz. Hatta eldeki verilere göre Google kullanıcılarının %20’si şu anda aramalarını ses ile yapmaktadır.
Google Home, Alexa ve Siri de bu teknolojinin ürünlerindendir. Sesli arama nimetlerinden faydalanmak için içeriklerinizi daha etkili olacak şekilde yapılandırmalısınız.
- Sosyal Medya Varlığı
Sosyal medyada var olmayı reddeden birkaç kişiden biriyseniz büyük bir potansiyeli kaçırıp işinizi baltalıyorsunuz demektir. Günümüzde en küçük şirketlerin/işletmelerin bile sosyal medya hesapları mevcut ve müşteri tabanlarını genişletiyorlar. Sonuçta 3 milyardan fazla insan sosyal medyayı bir şekilde kullanıyor.
Bu durum artık sadece bir profil oluşturmak ve insanların sizi takip etmesini beklemekten ibaret değil. Her şey etkileşim ile ilgili. Zaten bu yüzden “sosyal” medya deniyor. İnsanlarla etkileşiminiz ne kadar iyi olursa markanızın çekiciliği o kadar artar.
- X, Y ve Z Kuşağı Hedefleme (X Kuşağı 1965-1979, Y Kuşağı 1980-1999, Z Kuşağı 2000+ doğumlular.)
Tüm kuşakları hedeflemek önemlidir fakat günümüzde birçok pazarlamacı Z kuşağını hedeflemeyi tercih ediyor. Başka bir deyişle yeni ve genç nüfusa odaklanmayı tercih ediyorlar.
Buradan daha eski kuşakları yok saymalısınız anlamını çıkarmayın. Aksine onlara da aynı ürün ya da hizmeti satıyor olabilirsiniz. Fakat sadece eski kuşaklara odaklanmayla yetinmeyin, gençlere yatırım yapın.
- Çevrimdışı Deneyimler İle Çevrimiçi Deneyimleri Entegre Edin
Entegrasyon, internet için oldukça önemlidir. Birçok şirket online deneyim ile fiziki alışveriş arasındaki entegrasyonu şimdiden sağladı bile. Genellikle verilen kuponlar ile çevrimiçi ya da fiziki mağazaya yönlendirme olarak kullanılır.
- Yerel Tüketicilere Odaklanın
Mobil cihazların konum odaklı aramalar yapması nedeniyle yakınınızda bulunan müşterilerinizle daha fazla ilgilenmelisiniz. Arama motorlarındaki birçok arama için genellikle en yakındaki sonuçlar gösterilecektir.
Bu yüzden içeriklerinizin başlık ve meta açıklamalarında şehir ve bölge gibi öğeleri kullanmayı tercih edebilirsiniz. Fakat en önemli nokta Google My Business’ı başlatmaktır. My Business ile ilgili daha fazla bilgi için buraya tıklayınız.
- Sosyal Medya ve Artırılmış Gerçeklik
Artırılmış gerçeklik gerek sosyal medyada gerekse oyun topluluklarında hızla büyüyor. Bu teknolojide gerçek dünya öğeleri akıllı telefonlar aracılığıyla görüntülenir. Örneğin; Snapchat’in milyonlarca üyesinin kullandığı filtreler “artırılmış gerçeklik” olarak değerlendirilebilir.
Bu görsel algı araçları, tüketiciler tarafından oldukça ilgi görmektedir. Kolaylıkla entegre edilebiliyor olması da bir avantaj.
- VR’ın Gücü
Sanal gerçeklik, dijital dünyada sıfırdan bir manzara oluşturma işlemidir. Artırılmış gerçeklik ile karıştırılıyor olsa da çok daha farklıdır ve çok daha fazla esnekliğe sahiptir. Oyun dünyasında oldukça popüler olan VR için ayrıca Facebook kendi düzenini sunuyor.
Facebook Spaces gibi platformlar VR headset’ine sahip olanlar için büyük bir potansiyele sahiptir. Bu teknoloji henüz yeni olarak kabul edilse de bir markanın ileri görüşlülüğü ile ilgili büyük bir örnektir.
Müşterilerinizin sanal mağazanızda ürünlerinizi denemesini sağlayan ücretsiz bir uygulamanızın olduğunu düşünün. Ticaret fuarlarına katılmak ya da gösterilere paralar saçmak yerine tek yapılması gereken tüketicinizi yazılımı indirmeye ikna etmek olacaktır.
Sonuç
İnternette her ne kadar çok fazla müşteri olsa da aynı zamanda çok fazla rakip de mevcut. Onların önüne geçebilmek için IHS’den hosting ve alan adınızı alın hemen dijital pazarlama trendlerini takip edip para kazanmaya başlayın..