SEO’yla yeterince haşır neşir olduysanız muhtemelen Google güncellemelerinin ne kadar yorucu bir şey olduğunu muhtemelen biliyorsunuzdur. İşler genellikle şu şekilde gelişir: Google algoritmalarında bir değişiklik yaptıklarını duyurur ve konuyla ilgili üstünkörü birkaç bilgi verir. Bunu arama motoru sıralamalarında birkaç hafta sürecek bir kaos ve kargaşa izler.
Sonra, ortalık durulmaya başlayınca, SEO profesyonelleri ortalığı toparlamaya başlar. Neyse ki Google deneyimini hem arama yapan kullanıcılar hem de arama pazarlaması profesyonelleri için ciddi seviyede arttıran bir güncelleme olan Penguin 4.0 vardır. Bu aynı zamanda Google’ın Penguin algoritmasına yapacağı son “açık” güncellemedir.
Bunu daha iyi anlamak için önce Penguin’in ne olduğuna bakmakta fayda var.
Penguin Nedir?
Penguin özel bir Google algoritmasıdır. Google’ın birçok algoritması vardır. Bunların her biri interneti kullanıcı aramaları için daha iyi bir hale getirecek belli bir amaca yönelik olarak oluşturulur.
Google’ın Penguin algoritmasında yaptığı ilk güncelleme hemen yankı yarattı. Penguin’in esas amacı spam içerikli linkleri satın alan veya edinen siteleri yakalamaktı.
SEO şirketlerinin link oluşturduğu herkes tarafından bilinir. Fakat bazı şirketler kaliteden ziyade niceliğe daha fazla önem verir. Bu durum Google söz konusu olduğunda pek işe yaramaz. Penguin düşük kaliteli veya spam niteliğinde linkleri içeren siteleri arama motoru sonuçlarındaki sıralamalarını düşürerek cezalandırır. Bu cezayı alan sitelerin de belini doğrultması hem uzun sürer hem de çok çaba gerektirir.
Hatta site sahipleri cezalarının kaldırılması için bir sonraki Penguin güncellemesini beklemek zorunda bile kalabilir. Esasen arada geçen süre içinde cezanızı kaldırtmak için yaptığınız her şey Google tarafından ele alınır. Bir Penguin güncellemesi çıktığında ise o cezanın kaldırıldığını veya sitenizin arama motoru sonuçları sayfasında görüntülenmeye başladığını görmezsiniz.
Penguin SEO İçin Ne Anlama Geliyordu?
Birkaç anlama geliyordu. Ama en çok SEO firmalarına ne tür link oluşturma faaliyetleri içinde oldukları konusunda dikkatli olmaları gerektiğini öğretmişti. Deneyimli arama pazarlamacıları kaliteye odaklanmaları gerektiğini zaten biliyorlardı ama işin kolayına kaçmaya çalışanlar yaman darbe aldı.
İlk olarak, bu güncellemeler genellikle uzun uzun tasarlandıktan sonra yapılıyordu. Linklerin değerlendirilmesi/değerinin düşürülmesi söz konusu olduğunda göz önünde bulundurulması gereken büyük dalgalanmalar söz konusuydu. Penguin ilk çıktığında da negatif SEO saldırıları bu bakımdan büyük tartışma yaratmıştı.
Google bu saldırıların gerçekleşmediğine inanmanızı istiyor ama işin doğrusu şu ki, bu varsayımı sorgulamakta fayda var. Bu saldırıların çok nadiren gerçekleştiğine inanılması elbette Google’ın yararına. Aslında hakikaten nadiren gerçekleşiyor ama yine de bahis konusu edilmeye değer.
Biraz araştırma yaparsanız sitelerin ve şirketlerin negatif SEO kampanyalarının alıcı ucunda olduğu epey bir durumla karşılaşırsınız. Ayrıca Google’ın bu konudaki ifadesini “böyle bir şeyin gerçekleşmesi imkansız”dan “böyle bir şeyin olma ihtimali pek yok”a çevirdiğini de görürsünüz.
Negatif SEO bakış açısından bağımsız olarak, Penguin güncellemeleri tartışmasız herkesin faydasına oluyor. Kimse spami sevmez. Kimse arama motoru manipülasyonu yüzünden en süt sırada aramasıyla alakasız bir siteye girmek de istemez. Ayrıca, Google’ın onaylamama aracının devreye girmesi de site sahiplerinin riski ve negatif SEO saldırılarının yaratacağı zararı en aza indirecek şekilde güçlendirilmesini sağladı.
Penguin 4.0’da Ne Değişti?
Penguin 4.0 beraberinde birçok değişikliği de getirdi. Çok da iyi oldu. Şu ana kadarki eleştirilerin çoğu gayet olumlu. Bu değişikliklerin en önemlisi en iyi şekilde Google tarafından tanımlanıyor:
“Bu değişiklikle birlikte Penguin’in verileri gerçek zamanlı olarak yenileniyor. Bu sayede yapılan değişiklikler çok daha hızlı şekilde görünür olacak. Özellikle de bir sayfaya girip yeniden indexleme yapmamızın hemen ardından devreye girecek.”
Penguin verisi artık gerçek zamanlı olarak analiz ediliyor. Bu nedenler eğer hata edip de düşük kaliteli linkler oluşturacak olursanız bunun bedelini hızla ödersiniz.
Daha da önemlisi, bu linkleri kaldırıp sorumlu bir şekilde yolunuza devam ederseniz siteniz hızlı bir şekilde iyileşecektir. Artık sitenizin yeniden arama sonuçları sayfalarında yer alması için Penguin’in yenilenmesini iki sene beklemenize gerek yok.
İkinci olarak, kötü linkler tüm bir sitenin arama görünürlüğüne zarar vermek yerine yalnızca kullanıcıyı götürdükleri sayfalara zarar verecek.
Peki Bu Neyi Değiştiriyor?
Bu daha önce SEO’ya daha önceleri nasıl muamele ettiğinize bağlı. Bugüne kadar hep sorumlu davranmaya, kaliteli link oluşturmaya ve uzun vadeli büyümeye özen gösterenler için pek bir şey değişmeyecek. Negatif SEO saldırılarından kurtulmanın veya bir link oluşturma hatasını gidermenin daha kolay olacak olması ise bir hayli rahatlatıcı.
İşin kolayına kaçmak isteyen kişiler içinse artık spam link oluşturma devrinin geride kaldığını bir kez daha hatırlatmakta fayda var.
Dolayısıyla artık SEO’yla uğraşan kişilerin daha iyi sonuç elde etmek ve müşteri güvenini tesis etmek için yapması gereken bazı şeyler var.
Özel blog ağlarını kullanmayın ve spam niteliğinde linkler oluşturmayın.
Artık o 125 TL’ye 50 link satan Fiverr tekliflerini kabul etmeyin. Ayrıca eğer özel blog ağlarını kullanarak hala hayatta kalmayı başarabildiyseniz, kendinize bir iyilik yapın ve kayıplarınızın önüne geçin.
Alakalı içerik oluşturun
Kaliteli ve alakalı içerik oluşturmak zordur ama bunun için ayırdığınız zamana ve verdiğiniz emeğe her zaman değer. Bu hala alan adınıza değerli linkler almanın en etkili ve güvenilir yoludur.
Kaliteli linkler oluşturun
Reklam, pazarlama, sosyal medya, makale katkıları… İçinde bulunduğunuz nişte kendinizi göstermenin en sağlam yolları hala bunlar. İsterseniz gökdelen tekniğini kullanarak halihazırda kurulu olan bir temelin üzerinde yükselmeyi tercih edebilirsiniz. İsterseniz de farklı düşünüp kendinizi göstermenin alternatif ve yaratıcı biçimlerini kendiniz bulursunuz.
Bugüne kadar denenmiş ve fayda sağlamış tekniklerden bazıları:
– Konuk yazar gönderileri
– Rekabetçi araştırma
– Sosyal imlemeler
– İçeriklerin yeniden yayınlanması
– İçeriğinizle ilgili forumlarda soruları yanıtlamak
Peki Buradan Gidişat Nereye?
Her zaman ileri ve yukarı. Google arama sonuçları sayfalarını son kullanıcılar için daha iyi hale getirmek için çalışmaya devam edecek. SEO şirketleri arama sonuçlarını etkileyecek yeni ve heyecan verici yöntemler bulmaya devam edecek. Dolayısıyla her türlü arama kelimesi veya kelimeleri için daha küçük sitelerin arama motoru sonuçları sayfalarında üst sıralarda yer aldığını daha fazla göreceğiz.