Günümüzün mobil odaklı dünyasında seyahat sektörü de müthiş bir dönüşüm geçiriyor. Müşteriler artık seyahat acentalarını kullanmıyor, havayolu şirketlerini aramıyor. İşletmelerin de artık bir web sayfasının olması yetersiz ve hatta uygulamalar bile tutunmakta zorlanıyor.
Müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için çok daha kompleks çözümlere ihtiyaç var. Bu çözümleri de ancak çeşitli üçüncü parti firmalarla yakın ilişkiler ve özel çalışmalar yaparak sunulabiliyor.
Bu konuda daha net bir perspektif ve örnek teknolojik çözümler için 9 farklı yöntem şöyle sıralanabilir:
1. Kritik mesajlar
Kritik veya zamanlaması önemli iletişim için en iyi yol SMS veya arama yapmak. Kritik hatırlatmalar, iptaller veya uçak saati değişimleri gibi kritik konularda müşterilere e-posta göndermek yerine direkt olarak ulaşmak müşterileri mutlu ediyor.
2. Uluslararası seyahat edenler için maliyet odaklı yaklaşım
Seyahate çıkan ve kendi ülkesi dışına giden insanların bir çoğu telefonlarındaki veri iletişimini kapatmayı tercih edebiliyorlar. Maliyeti düşürmek için işe yarayan bu yöntem, bazı bilgi mesajlarının e-posta olarak gönderildiği taktirde belki hiç, belki de çok geç görülmesine sebep olabiliyor.
Ancak SMS gönderilmesi, daima cihaza ulaştığı için hem müşterileri bilgilendiriyor, hem de hassas olunan konulara özen gösterildiğini belirtiyor.
3. Hız, hız, hız
Eğer hızlı bir iletişim gerekiyorsa, bunun yanıtı kesinlikle SMS. Uber, sürücüler ile müşteriler arasında SMS ile iletişim kurarak zaman odaklı bu sorunu kolayca çözüyor.
4. Herkes için güvenlik
Airbnb evini kiraya verenler ile evi kiralayanlar arasında bir proxy kullanıyor. Böylece direkt bir erişim gereken durumlarda gecikmeden bu iletişim sağlanabiliyorken, sonrasında ise her iki tarafın da kimliklerini gizleyerek bir problem çıkmasına imkan vermiyor.
5. Kesintisiz global bağlantı
SMS genelde hızlı bir çözüm olsa da, müşteri kendi ülkesinden çok uzaklarda ise bazen birkaç servis sağlayıcı üzerinden geçen trafik yavaşlayabiliyor. Bu sebeple mobil operatörlerle direkt çalışan bir iş ortağının olması zaman kazandıran bir çözüm olabilir.
6. Birden fazla girişi önlemek mümkün
Müşterilere tek seferlik bir fayda sunmak istiyorsanız, ancak bunu cookie’lerini temizleyen kullanıcılar kolayca aşabiliyorsa çözümsüz değilsiniz. Bazı küçük iki aşamalı doğrulama yöntemleriyle hem müşterileri sıkmadan, hem de etkili bir şekilde hizmet sunabilmek mümkün.
Bu konuda bulut çözümler konusunda destek aldığınız firma size en doğru çözümü sağlayacaktır.
7. Etkin bir iletişim
Bir problem çıktığında bunun etkilenen tüm üçüncü partilerle hızlı ve açık bir şekilde paylaşılıyor olması gerekiyor. Uçak gecikmesi, saat değişikliği, rezervasyonda bir sıkıntı, vb özel bir durumda problemin iletişimi ve çözüm için doğru iletişim ve koordinasyon en kritik konu.
8. Telefon numarası müşteri hakkında çok şey söyler
Bir sabit hatta SMS atmak istemezsiniz değil mi? Müşterilerin telefon numaralarını inceleyerek onlar hakkında çok şey öğrenebilirsiniz. Sabi hat mı, yoksa mobil mi? Hangi operatör, hangi bölge, akıllı telefon sahibi olup olmaması vb. bir çok çıkarım sadece numaralara bakılarak veya basit operatör sorgularıyla çözülebiliyor.
9. Müşterileri etkileyin, şaşırtın
Müşterilerinizi yere, zamana ve geçmiş hareketlerine göre önerebileceğiniz tekliflerle şaşırtmak mümkün. E-posta’ya nazaran, SMS’in açılma oranlarının 4-5 kat daha yüksek olması elbette bunun birincil nedenlerinden biri olsa da, herkese aynı mesajı göndermek yerine bazı hedeflemeler yaparak doğru kişilere doğru teklifleri iletmek hem onların şaşırtacak, hem de satışlarınızı arttırmanıza yardımcı olacaktır.
Bulut iletişim çözümleri ile müşterilerinize çok daha doğru zamanda, doğru yerde, doğru iletişimi kurmanız mümkün hale gelebiliyor. Herkes mesajını iletmenin derdine düşerken, doğru çözüm ortakları ile çalışarak, müşterilere doğru şekilde dokunmak ve fark yaratmak mümkün. Ama bunun için ihtiyacınız olan her şeyin elinizin altında olması gerekiyor…