Günümüzde şirketler artık hangi alanda etkinlik gösterirse göstersinler, gelişmek ve büyümek istiyorlarsa internette var olmak zorundalar. Ne var ki, markaları internette pazarlamak kolay bir iş değil. Ürünlerini internette pazarlamak isteyen girişimciler sık sık bazı klasik hataları yapıyorlar. Bu dijital pazarlama hatalarını şöyle listeleyebiliriz:
Mesleki olarak yetersiz pazarlamacılarla çalışmak
Teknoloji konusunda yeterince bilgili olmayan girişimcilerin sıkça yaptığı bir hatadır. Piyasada dijital pazarlama profesyoneli olduğunu iddia eden ama aslında bir markayı yukarılara taşıyacak beceriye veya deneyime sahip olmayan çok sayıda firma veya şahıs bulunmakta. Halbuki bu firma veya şahıslar girişimcinin sosyal medyanın nasıl kullanılacağına ilişkin birkaç kısa eğitim videosu izledikten sonra kendi başlarına bile yapabilecekleri işler için yüksek meblağlar istemektedirler. Girişimcilerin bu tuzağa düşmeden, iş yapacakları pazarlama şirketleri ile ilgili kapsamlı bir araştırma yapmaları gerekir.
Hedef demografik kitleye yönelik pazarlama yapmamak
Bir markayı internette pazarlarken öncelik mutlaka hedef demografik kitleye ulaşmak olmalıdır. Örneğin, bir çeviri sitesi işleten kişi veya firmaların öncelikli olarak yabancı müşterilerle iş yapan firmalara ulaşması gerekir. İnternet üzerinden dijital pazarlama yapılırken mutlaka herkese ulaşmak gerekmez. Onun yerine çekirdek demografiye ulaşmanın yolunu bulmak daha faydalıdır. Ortaya bir ağ atıp zaman içerisinde doğru kişi veya kuruluşları yakalamayı beklemektense hedef kitleye ulaşmaya öncelik vermek her zaman daha doğru bir strateji olacaktır.
Sosyal medyayı akıllıca kullanmak yerine “spamlemek”
Twitter ve Facebook hesaplarını girişiminize basit bir link vermek dışında hiçbir şey söylemeyen mesaj bombardımanı şeklinde kullanıyorsanız, sosyal medyayı baştan aşağı yanlış kullanıyorsunuz demektir. Bununla da kalmaz, potansiyel müşterilerinizi de kaçırırsınız. Facebook ve Twitter’ı “spamlemeyin”. Onun yerine takipçilerinizle gerçek bir diyalog kurmaya ve söyleyeceği ilginç şeyler olan bir marka haline gelmeye bakın.
Gereğinden fazla reklam hilesi kullanmak
Potansiyel müşterilerin ilgisini çekecek bir şeyler sunmak iyi bir şeydir ama bariz bir şekilde “viral” olmaya çalışan markalar zaman içinde genel izleyici için bıktırıcı ve itici bir hal alır. Reklam kokan ve samimiyetsiz paylaşımlardan kaçının. Sırf ziyaretçi sayısını arttırmak için YouTube’da veya Facebook’ta zorlama ve ucuz numaralar içeren paylaşımlar yapmayın. Müşterilerinizin kendiliğinden beğeneceği samimi ve özgün paylaşımlarda bulunmaya gayret edin.
Orijinal olmamak
Günümüzün rekabetçi dijital pazarlama ortamında yapacağınız en kötü şey taklitçi olmaktır. Dijital pazarlama stratejinizi yalnızca rakiplerinizi takip edip onların fikirlerini kullanma üzerine kurarsanız bu ortamda öne çıkmanız mümkün değildir. Başarılı insanların yaptıklarından ilham almaya çalışmak iyi bir şeydir ama kolaya kaçıp doğrudan fikir çalmak çok kötü bir fikirdir. Sizinkiyle benzer markaların yaptıklarını takip edin ama sonunda mutlaka orijinal bir fikir üretin.
Artık tüm girişimcilerin dijital pazarlama dünyasında öne çıkmak için elinden gelenin en iyisini yapmakta olduğu bu devirde rakipler karşısında fark yaratmak zor bir iş olabilir ama yukarıda bahsi geçen hatalardan kaçınırsanız başarılı bir dijital pazarlama stratejisi geliştirme yönünde büyük bir adım atmış olursunuz. Markanızın bir gecede büyük bir başarı yakalamasını beklemeyin. İyi bir pazarlama kampanyasının bile dikkat çekmesi yıllar alabilir. Ama ısrarcı olur ve gerçekten organik ve iyi bir işle ortaya çıkarsanız müşterilerinizin ilgisini eninde sonunda çekersiniz.
4 yorumlar
Merhabalar konu dışı olacak ama. İçeriklerde kullandığınız ”yararlı buldum, bulmuyorum eklentisinin ismini öğrenebilirmiyim?”
Dijital pazarlama gerçekten çok zor , lakin adwords, facebook reklamları halen etkili bence bunlara yoğunlaşılması gerekiyor.
Dijital Pazarlama Diyince insanlarin kafasinin kariştiği ortada ancak çok güzel bir makale olmuş
Thanks a lot !