IHS Blog

Ticari Web Siteleri İçin 5 Tavsiye

ticari-webisiteleri

Günümüzün giderek hızlanan ve birbirine bağlı hale gelen ticaret dünyasında KOBİ’lerin ticari web siteleri oluşturması artık bir zorunluluk halini almış durumda. Fakat doğru araçlara ve bilgiye sahip olmazsanız, web sitenize yaptığınız tüm yatırımlar boşa gidebilir, daha da kötüsü, şirketinize zarar verebilir.

Diğer yandan, markanızla uyumlu bir şekilde tasarlanmış ve sürekli yeni ve faaliyet alanıyla ilgili içerik sunan iyi ticari web siteleri şirketlerinize önemli faydalar sağlar. Bu tarz siteler yeni müşteriler kazanmanın en iyi yoludur ve ana sayfanız bu işin başlangıç noktasıdır. Her şirket sahibi web sitesinin ana sayfasını şirketinin sanal giriş kapısı olarak görmelidir çünkü web sitesine gelen trafiğin çoğunu bu ana sayfa çeker. Peki, iyi görünüşlü ticari web siteleri için işe nereden başlamak gerekir? Aşağıda bu konuda beş önemli tavsiye yer almakta.

1) Güvenilir bir web hosting tercih edin

Hosting paketi seçerken fiyat, donanım ve teknik destek önemli veriler olmalıdır. Online ödeme alan ticari web siteleri için hayati bir konuma sahip olan yedekleme ve güvenlik opsiyonları web sitenizin ve içeriğinizin korunması için mutlaka üzerinde durulması gereken hususlardır. Size sunulan web hosting upgrade seçeneklerini, hosting kontrol panelini ve bu panelin kullanıcı dostu olup olmadığı önemlidir. Başlangıç olarak Bireysel Web Hosting paketini tavsiye etmekteyiz. Türkçe kontrol panel ve ücretsiz 7 / 24 destek hizmetiyle en çok tercih edilen hosting paketidir.

2) Büyük arama motorları için optimizasyon yapın

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) iyi bir web sitesinin olmazsa olmazıdır ve çalışmalarınızın doğru kişilerin karşısına çıkarak emeklerinizin karşılığını almanızı sağlar. Kabul gören SEO tekniklerini kullanarak blogunuzun veya web sitenizin Google gibi büyük arama motorlarının organik arama sonuçları listesinde üst sıralarda yer almasını, bu sayede de potansiyel müşterilerin ürününüzü/hizmetinizi daha kolay bulmasını sağlayabilirsiniz.

SEO aynı zamanda sitenize nitelikli bir trafik çekmenin en kolay yoludur ve SEO’nun etkili olması için sitenizde kaliteli içerik, dahili linkler ve meta açıklamaları olmalıdır. Görsel SEO da önemlidir (ayrıca içeriğinizin okurların gözüne daha hoş görünmesini sağlar) ve arama motorlarının sitenizi daha rahat inceleyebileceği doğru etiketlerle ve başlıklarla optimize edilmesi gerekir. Mobil dostu ve farklı internet tarayıcılara uyumlu bir ticari web sitesi oluşturmak da SEO değerini büyük ölçüde arttırır. Maksimum verimi elde etmek içinse mutlaka sosyal medyayla ve Google+’la entegre edilmelidir.

3) Temiz ve kullanıcı dostu bir tasarım kullanın

Temiz ve basit ticari web sitesi tasarımları göze daha hoş görünür. Kalite en önemli unsurdur. Takipçilerin gözlerini yoracak çok fazla grafikten ve metinden kaçınmak, bu unsurların arasında bolca beyaz alan bırakmak gerekir. Tasarımınızı yaparken hedef müşteri kitlenizi göz önünde bulundurun ve özel şablonlarla basit taslaklar arasında iyi bir denge yakalamaya gayret edin. Kullanıcıların sayfalar arasında kolayca dolaşmasını sağlayın. Sayfalarınız hızlı yüklensin, mobil dostu bir tasarım kullanın ve kaliteli fotoğraflara ve içeriğe yer verin.

Çok fazla bilgiyi tek bir sayfaya sığdırmaya çalışmak okuyucuyu anında yorar. Bu yüzden sadece gerektiği kadar bilgi kullanın. Temiz ve kullanıcı dostu web tasarımları iyi bir web deneyimi sunarak müşterilerinizin web sitenize geri dönmesini sağlar. Çoğu zaman kullanıcılar web sitenizin kalitesiyle ürününüzü veya hizmetinizi özdeşleştirir, dolayısıyla temiz bir tasarım okurların ilgisini canlı tutmak için çok önemlidir.

4) Güzel renk şemaları ve logolar seçin

İyi bir renk şeması ve marka logosu en az temiz ve kullanıcı dostu tasarımlar kadar önemlidir. Kullandığınız renkler birçoklarının sandığından daha önemlidir çünkü farklı duygusal etkilenimler yaratma potansiyeline sahiptirler. Web sitenizi tasarlarken logonuzu hiç aklınızdan çıkarmayın ve markanızın sunacağı hizmetleri yansıtacak uygun renkleri tercih edin. İyi bir renk şeması seçmek için önemli kurallardan biri 60-30-10 kuralıdır. Yani, üç farklı rengi %60, %30 ve %10 oranlarında kullanmanız gerekir. Bu kural vasıtasıyla ticari markanız için okuyucunun gözünü yormayan ve tasarımların birbiriyle yarışmadığı profesyonel bir renk şeması oluşturabilirsiniz.

5) İyi içeriğe sahip kaliteli bir blog hazırlayın

Ticari web siteleri için hazırlık aşamasında en başta bir içerik stratejisi belirlenmelidir. Bu sayede siteniz gerçekten özgün bir içerik sunacaktır. Sürekli yenilenen ve şirketinizin faaliyet alanıyla ilgili içeriklerin olduğu aktif bir blog ticaret hayatında çok önemlidir ve her firma gelecekteki başarısı için içerik pazarlamasına öncelik vermelidir. Müşterilerinize en son ürünleriniz hakkında haber ve bilgi veren, firmanızın faaliyet alanıyla ilgili haberleri ve bilgileri içeren bir blog vasıtasıyla sitenizdeki içeriği yayın.

Faydalı ve ilgi çekici içeriğe sahip aktif bir blog kullanıcıların ürününüzü satın almak veya hizmetinizi kullanmak isteseler de istemeseler de web sitenize mutlaka geri dönmelerini sağlar. Sürekli yenilenen, özgün ve ilgi çekici içerik markanızın (ve web sitenizin) içinde bulunduğunuz sektörde güvenilir bir kaynak haline gelmesini sağlar ve nitelikli trafik oluşturur.

Exit mobile version