Hareketli alışveriş sezonu yaklaşırken, pazarlama kampanyalarının sorunsuz geçmesini isteyenler için aşağıda tık başına ödeme kampanyaları konusunda dikkate alınması gereken tavsiyeler yer almakta.
1- Geçen Yıla Göz Atın
Önünüzdeki sezonun tık başına ödeme kampanyası hakkında çalışmaya başlamadan önce önceki kampanyalarınıza muhakkak göz atın. Trafiği arttırma ve müşteri kazanma bakımından hangi anahtar kelimeler, teklifler ve tarihler daha çok etkili olmuş? Yatırımlarınız ne oranda getiri sağlamış?
Anahtar kelimeler, reklam metinleri, belirli gün ve saatlerde en çok trafiğe sebep olan tanıtımlar gibi unsurlara özellikle dikkat edin. Bu bilgileri edindikten sonra bu yılın kampanyasını planlamaya başlayabilirsiniz.
Unutmadan, eğer şimdiye kadar yapmadıysanız, mutlaka Google Analytics ve AdWords’ü bir arada kullanın. Google Analytics, web sitenizin ziyaretçilerinin davranışları hakkında fikir sahibi olmak istiyorsanız, en iyi araçlardan biridir.
2- Daha Başlamadıysanız, Hemen Şimdi Planlamaya Başlayın
Artık tık başına ödeme kampanyanıza yön verecek bazı verileri elde ettiğinize göre, derhal planlama yapmaya başlamanız gerekiyor. Google Ekim ayından itibaren başlayan hareketli sezondaki alışveriş oranının %26 arttığını söylüyor. Bu yüzden, eğer hala bir strateji oluşturmadıysanız, rakiplerinizin sizin önünüze geçmesine izin veriyorsunuz demektir.
Müşteriler indirim sezonundan önce ürünleri araştırmaya başladıkları için, hangi teklifleri, tanıtımları ve mesajları sunacağınızı önceden belirlemeniz gerekiyor.
Tık başına ödeme stratejinizi planlarken mutlaka hedef anahtar kelimeleriniz ve negatif anahtar kelimeleriniz hakkında araştırma yapın.
3- Önemli Tarihler İçin Bir Takvim Hazırlayın
Çocukların annelerine yılbaşı hediyesi almak için 23 Aralık’a kadar beklediklerini biliyor muydunuz? Bunun gibi önemli tarihler için Think With Google gibi sitelerde olağanüstü faydalı bilgilere ulaşabilirsiniz. Bu veriler pazarlama kampanyalarınızı planlarken size çok faydalı olur çünkü alışveriş sezonunda ne zaman ve nerede teklifler yapacağınız konusunda size çok iyi fikirler verebilir.
4- Bütçenizi Arttırmaya Hazır Olun
Yılın bu döneminde trafiğinizin artması kuvvetle muhtemeldir. Bu da geçen ay için ayırdığınız bütçeyle bu ayınkinin aynı olmayacağı anlamına geliyor. Daha doğrusu, bu ayki bütçeniz artacak.
Bütçenizin alışveriş sezonundaki tekliflerin maliyetini karşılamaya yeteceğinden emin olmak için geriye dönüp geçen yılın verilerine bakabilirsiniz. Bu muhtemelen yapmışsınızdır, dolayısıyla geçen sezonki trafiğinizi ve harcamalarınızı gözden geçirebilirsiniz. Bu yılki harcamalarınız belki geçen yılkiyle aynı olmayabilir ama geçen yılın verileri en azından alışveriş sezonunda bütçenizin aşağı yukarı ne olacağıyla ilgili fikir verebilir.
Geçiş verilerinize bakmanın yanı sıra, Google’ın Teklif Simülatörü Aracı’nı da kullanabilirsiniz. Bu kullanışlı araç belirli anahtar kelime ve reklam grubu seviyeleri için trafik ve maliyet tahminlerinde bulunuyor, bu nedenle bütçeniz hakkında bir öngörüde bulunabilmenizi sağlıyor. Ayrıca geçmiş arama trendleriyle ilgili verileri elde etmek için Google Trends’i de kullanabilirsiniz. Alışveriş sezonunda kimlerin neler için arama yaptığını bilmek bütçenizi öngörmenin iyi bir yolu olabilir.
Son olarak, bütçenizi aşağı yukarı tahmin ediyor olsanız dahi, bütçe konusunda esnek de olmak isteyebilirsiniz. Anahtar kelimeler sezon boyunca değişebilir. Bütçenizi mutlaka sürekli olarak takip edin ve anahtar kelimelerinizde gerekli değişiklikleri yapın.
5- Reklam Metinlerinizi Sezona Göre Ayarlayın
Zaten aksi düşünülemez diyor olabilirsiniz ama reklam metinlerinizin sezonu yansıtması gerekir. “Yılbaşı”, “Tatil”, “Bayram”, “İndirim” veya “ücretsiz kargo” gibi tanımlayıcı kelimeleri kullanın. Bu şekilde reklamlarınız daha geniş bir kitleye ulaşmış olur.
6- Mobile Odaklanın
Eğer bir mobil stratejiniz yoksa, bir an önce oluşturmaya bakın. Bunun nedenlerini beş maddede özetleyebiliriz.
– Tüketiciler mobil sitelerde ve uygulamalarda arama yapmak için 15 saatten fazla vakit geçiriyor.
– Mobil cihazlar 2013 yılının üçüncü çeyreğinde online trafiğin yaklaşık %35’ini oluşturmuş (IBM Dijital Analiz Raporu, 2014)
– Aralık aylarında mobil cihazlar üzerinden yapılan satışlar 2011 yılından sonra %19.1 oranında artmış (IBM ExperienceOne, 2014)
– 2013 alışveriş sezonunda mobil cihaz kullanıcılarının %53’ü akıllı telefonları üzerinden alışveriş yapmış (Google and Ipsos MediaCT, 2014)
– Kara Cuma’da internetten yapılan alışverişlerin %40’ı mobil cihazlardan yapılmış (Custora, 2014)
Bu trende ayak uydurmak için mobil AdWords araçlarına gerekli vakit ve finans yatırımını yapmanız gerekiyor. Mobil tık başına ödeme kampanyalarınızı planlarken de şu hususları göz önünde bulundurmalısınız:
– Mobil teklif ayarlarınızı mobil cihazlardaki en değerli reklam pozisyonlarını hedef alacak şekilde yapın.
– Mobil reklam ve sitelink tercihleri ayarlarınız üzerinden reklam deneyiminizi mobil kullanıcılara göre uyarlayın.
– Optimize edilmiş bir karşılama sayfanız olsun. Bu sayfa mutlaka hızlı yüklenmeli, “parmak dostu” olmalı ve mümkün olduğunca pop-uplardan ve eklentilerden uzak durulmalı. Ayrıca kısa başlıklar oluşturmaya ve kısa ve basit reklam formları hazırlamaya gayret gösterin.
– Mobil cihazlara özel içerik hazırlayın.
– Bu kısım daha sonra ayrıntılarıyla anlatılacak ama çağrı uzantıları ve web sitesi çağrıları üzerinden müşteri kazanımı gibi telefon çağrıları ve çağrı takiplerinden faydalanmayı unutmayın.
– Mümkünse uygulama reklamı araçlarını kullanın.
Son olarak, eğer sitenizin tasarımı mobil cihazlara uyumlu değilse, bir an önce uyumlu bir tasarıma geçerek mobil kullanıcılara hitap etmeye başlayın.
7- Uzantılardan ve Ürün Listelerinden Faydalanın
Google 2013 yılında reklamların SERP’lerde nerede görüneceğini uzantıların belirlediği önemli bir AdWords güncellemesi yapmıştı. Uzantılar reklamları daha faydalı ve interaktif bir hale getirmek için çok önemli. Daha fazla bilgili çeşitli şekillerde paylaşabilmenizi sağlıyor ve potansiyel müşterilerinize ulaşmanızı kolaylaştırıyor. Bu yüzden uzantıların artık tık başına ödeme kampanyalarının en önemli bileşenlerinden biri olduğunu ve bu alışveriş sezonunda da mutlaka değerlendirilmesi gerektiğini rahatlıkla söyleyebiliriz.
Aslında dikkate şayan çok uzantı var ama bir an önce kullanmaya başlamanızda fayda olan 4 uzantıyı şöyle sıralayabiliriz:
– Sitelink Uzantıları: Bu uzantılar reklamlarınıza ekstra satırlar ve linkler ekleyebilmenizi sağlıyor. Alışveriş sezonlarında bu sezonlara özgü terminolojiler, ve alışveriş sezonu temalı karşılama sayfaları hazırlamayı düşünmelisiniz.
– Çağrı Uzantıları: Bu uzantıları hala kullanmaya başlamadıysanız, mutlaka şirketinizin telefon numarasını reklamınıza ekleyin ki mobil kullanıcılar size tek tıkla arayabilsin.
– Lokasyon Uzantıları: Eğer fiziksel bir mağazanız varsa, bu bilginin güncel ve doğru olmasına özen gösterin.
– Yorum Uzantıları: Potansiyel müşterileri şirketinizin desteklemeye değer olduğuna ikna etmek için muteber üçünü parti sitelerden gelen yorumları da reklamlarınıza ekleyebilirsiniz.
Eğer bir e-ticaret sitesiyseniz, bir Google Merchant Center hesabı açmayı unutmayın. Bunu yaptıktan sonra Ürün Listeleri Reklamları’nı aktif hale getirebilir, böylece ticari isminizi, ürün fotoğraflarınızı, fiyatlarınızı ve ürün sayfalarına giden bir linki reklamlarınızda paylaşabilirsiniz.
Alışveriş kampanyanızın ayarlarını yaparken mutlaka Google’ın taleplerini yerine getirin, stok görsel kullanmaktan kaçının, mobil dostu olun ve önemli tarihler ve en iyi teklifleriniz veya ürünleriniz hakkında tanıtım metinleri hazırlayın.
8- Dinamik Yeniden Pazarlama
Eğer yeniden pazarlama işine hala girmediyseniz, şu an bunu denemek için iyi bir zaman. Konuya aşina olmayanlar için, yeniden pazarlama (veya yeniden hedefleme) bir web sitesini ziyaret etmenizden sonra tarayıcınızda veya kullandığınız bir uygulamada gördüğünüz reklamlardır. Yeniden pazarlama faydalı bir şeydir çünkü potansiyel müşterilere ziyaret ettikleri siteyi hatırlatır, böylece reklam verenin müşteri kazanım oranlarını arttırır.
Doğru platformu kullanırsanız yeniden pazarlama ayarlarını yapmak oldukça kolaydır. Örneğin Google’ın AdWords hesabınız içinde ayarları yapılabilen güzel bir yeniden pazarlama hizmeti bulunmakta. Hedef kitlenizin dikkatini çekmek için mutlaka bu potansiyel müşterilerin faydalanmak isteyecekleri optimize edilmiş ve özgün reklamlar hazırlayın. Alışveriş sezonlarında bunu göz alıcı görseller veya ilgi çekici metinler kullanarak ya da birtakım indirimler veya ücretsiz kargo hizmetleri teklif ederek yapabilirsiniz. Reklamlarınızın müşterileri o reklama uygun bir karşılama sayfasına gönderdiğinden de emin olun.
Google’ın yanı sıra AdRoll, Perfect Audience, Chango, Meteora, Stamedia, ReTargeter, Bidable veya Struq gibi yeniden pazarlama platformlarını da kullanabilirsiniz.
9- Otomatikleşmeye Öncelik Verin
Hem Google AdWords’te hem de Bing Ads’te kampanyalarınızı alışveriş sezonlarından önce hazırlamanızı ve sezonla birlikte gelen stresi bir miktar azaltmanızı sağlayan otomatikleştirme kuralları bulunmakta. Düşük performans gösteren reklamları veya anahtar kelimeleri durdurmak, reklamlar belirli indirimlere veya etkinliklere göre zamanlamak, anahtar kelimeleri değiştirmek gibi işlemleri manuel olarak yapmak yerine, bu işlemleri otomatikleştirebilirsiniz. Tabii kampanyanızı otomatikleştirmiş olmanız size o kampanyayı tamamen bir kenara bırakıp unutma lüksünü de vermez. Kampanyanızı takip edebilecek durumda değilseniz o kampanyanın yönetimine birini atamayı düşünmelisiniz.
10- Ufkunuzu Genişletin
Eğer gerçekten hummalı alışveriş sezonunda rakiplerinizle fark yaratmak istiyorsanız, kendinizi tek bir ürünle, kanalla veya bütçeyle kısıtlamayın. Örneğin, hediye kılavuzlarınızı veya en çok satan ürünlerinizin bir listesini tanıtmak için değerli reklam alanlarını kullanabilirsiniz. Bütçeniz ve reklam içeriğiniz üzerinde hedef kitlenizin farklı kesimlerine yönelik bazı deneyler yapabilirsiniz.
Ufkunuzu genişletmenin bir başka yolu da satın al butonlarına bir şans vermektir. Bunlar Facebook, Instagram ve Pinterest gibi sosyal medya kanallarında ziyaretçilerin ürününüzü doğrudan o kanal üzerinden satın almalarını sağlayan tıklanabilir butonlardır.
Sonuç
Eğer bu sezon bir tık başına ödeme kampanyası yürütecekseniz, bunun planlamasına mutlaka hemen şimdi başlamalısınız. Bu organize olmanızı sağlayacağı gibi, rakiplerinizin gerisinde kalmanızı önleyecek ve stres seviyenizi azaltacaktır. Randımanlı bir tık başına ödeme stratejisi geliştirmek için hedef kitlenizin davranışlarını bilmeli, alışveriş sezonuna özgü anahtar kelimelere, mesajlara ve tarihlere odaklanmalısınız. Ve tabii mobil dostu olmalı, kampanyanız için yeterli bütçeyi de mutlaka ayırmalısınız.
2 yorumlar
elimizden geleni yapıyoruz bakalım 🙂 sonuçlar nasıl olacak
Nasıl gidiyor? 🙂