Birkaç yıl önce bir pazarlama yazılımı şirketi tarafından yapılan bir araştırmada müşterilerin yaklaşık %88’inin kişisel tavsiyeler kadar online yorumlara da itibar ettiği görülmüştü. Bu yalnızca online şirketler için değil, küçük ve yerel işletmeler için de geçerli. BrightLocal’ın yaptığı araştırma müşterilerin yaklaşık üçte ikisinin ticari işletmelere güvenmeden önce en az 4 yorum okuduğunu gösteriyor.
Bu istatistikler müşteri yorumlarının satış döngüsündeki öneminin göstergesi.
Olumsuz Yorumların Tonu Daha Sert Olur
Şirketiniz ne kadar iyi olursa olsun, mutlaka memnuniyetsiz müşterilerden payınızı alırsınız. Bundan kaçışınız olmasa da, bu memnuniyetsiz müşterilerin Online platformlarda şirketiniz hakkında yorum yapmaya daha motive olduklarını unutmamakta fayda var. Dolayısıyla, memnun müşterilerinizi şirketiniz hakkında yorum yazmaya teşvik etmediğiniz takdirde yorum sitelerinde olumludan çok olumsuz yorum görmeye hazır olun.
Müşteriler Olumlu Yorumlarla İlgilenmez
Bu sorunun çözümlerinden biri mutlu müşterileri tespit etmek ve onları üçüncü parti yorum sitelerine yönlendirmek için anketlerden faydalanmaktır. Fakat bu yöntem ters tepebilir. Olumlu yorumların sayısı nötr ya da olumsuz yorumlardan çok fazla olursa, müşteriler şüphelenebilir. Bu konuda iki şey önemlidir: Şirketiniz hakkında yapılan yorum sayısı ve olumlu, nötr ve olumsuz yorumlar arasında denk bir dağılım. Bir şirketin tüm müşterilerini memnun edemeyeceğini müşteriler de gayet iyi bilir, bu yüzden bir miktar olumsuz yorum olması şirketinizin profilinin samimiyetini arttırır.
Nötr Yorumları Teşvik Ederek Güven Oluşturun
Müşteri yorumları vasıtasıyla güven oluşturmak isteyen şirketler için ideal strateji her tür müşteriyi şirketiniz hakkında internette yorum yapmaya teşvik etmektir. E-ticaret şirketi Appliances Connection bu stratejiyi müşterilerini web sitelerine yorum bırakmaya teşvik ederek uygulamış ve müşteri kazanımı oranını %5 arttırmış.
İtibarlı Şirketlerle Ortaklık Kurarak Güven Oluşturun
Yorumların mutlaka yorum sitelerinde olmasına gerek yok. Güven oluşturmanın bir yolu da faaliyet alanınızdan itibarlı şirketlerle birlikte çalışmaktır. Kimlerle çalıştığınız, faaliyet gösterdiğiniz alana ve hedef aldığınız müşterilere bağlıdır. Örneğin bir halı temizleme şirketi hizmet verdiği muteber bir müşterisinden kendisini tanıtmasını ve tavsiye etmesini isteyebilir. Bu da o şirketin güvenilirliğinin bir göstergesi olabilir. Eğer küresel bir müşteriye hizmet sunan bir internet şirketiyseniz, sizi tavsiye etmesini isteyeceğiniz kişi küresel müşteri tabanınıza hitap edecek biri olmalıdır.
Yorumları Referans Olarak Gösterin
Eğer web sitenizde bir online ödeme kanalı varsa, müşterilerinizin güvenini ve dolayısıyla daha fazla müşteri kazanmanın en iyi yollarından biri bu referans sistemidir. Bir online mağaza için verilen referansın tek amacı potansiyel müşterileri ürününüzün veya hizmetinizin güvenilirliğine inandırmaktır. Gerçek hayattaki müşterilerinizden ve büyük medya kanallarından gelen yorumları ve referansları görünür kılarak müşterilerinizin sitenize güvenmesini ve sizden alışveriş yapmasını sağlayabilirsiniz.