2009 yılında kullanılmaya başlanan WhatsApp, günümüzde dünyanın en çok indirilen ve tercih edilen mesajlaşma uygulaması olmayı başardı. Dünyada 2 milyardan fazla platformda bulunur, uygulama üzerinden günlük ortalama 100 milyar mesaj çekilir. Kişisel, işletme ve resmi işletme olmak üzere 3 çeşit kullanım imkanı sunar.
İşletme hesabı için kullanılan Whatsapp Business, diğer Whatsapp uygulamasından farklı olarak gelişmiş seçenekler sunar. Bu seçenekler, kişisel mesajlaşma uygulaması olarak kullanımın dışında Whatsapp’ın işletmeler için daha verimli olmasını sağlar.
İçerik Tablosu
WhatsApp Business (WhatsApp İşletme Hesabı) Nedir?
Küçük ölçekli işletmelerin Ocak 2018 ayından beridir kullandığı bir hesap türüdür. WhatsApp Business; ticari ve kişisel mesajlarını ayrı ayrı tutmak isteyen küçük işletmeler içindir. Bu hizmet ile ticari faaliyetler yürütmek, müşteriler ile iletişim kurmak mümkün hale gelir. İşletme hesabı ile kişisel hesap farklıdır. İkisi arasında değişim yapmak mümkün değildir. Kişisel bir hesap işletme hesabı yapılamaz. Bu hesap türünün kullanılabilmesi için WhatsApp Business uygulamasının indirilmesi gerekir.
Official WhatsApp Business (WhatsApp Resmi İşletme Hesabı) Nedir?
Orta ve büyük ölçekli işletmelerin Ağustos 2018 ayından beridir kullandığı hesap türüdür. WhatsApp Resmi İşletme hesabı; WhatsApp Business uygulamasının indirilmesinden sonra yapılacak başvuru ve onaylanmasının ardından aktive edilir. İşletme hesap isminin yanında yeşil zemin üzerine beyaz tik ile simgelenir. Bu tik; söz konusu hesabın gerçek ve güvenilir bir işletme hesabı olduğunu doğrular. İşletmelerin çok sayıda müşteriye ulaşmak için mesajlaşma uygulamasından geniş ölçekte yararlanmasına yardımcı olan ek gelişmiş özellikler içerir.
WhatsApp Business ile Whatsapp arasındaki Farklar Nelerdir?
WhatsApp hesap türleri arasında seçim yapmadan önce WhatsApp, WhatsApp Business ve Official WhatsApp Business API arasındaki farkı anlamak çok önemlidir. Bunlar farklı kullanıcılar ve farklı hedeflere yönelik 3 farklı araçtır. WhatsApp; müşteri hizmetleri, işlem mesajları ve pazarlama kampanyaları için harika bir fırsattır. Hedef kitleye doğrudan mobil cihazlar ile ulaşma imkanı sağlar. İnsanların bir e-posta yerine bir WhatsApp mesajını açıp okuması daha olasıdır. Ayrıca pazarlama stratejisine uygun olarak, hızlı etkileşimli mesajların, multimedya mesajların, ürün kataloglarının ve QR kodların paylaşılmasına izin verir. Aşağıdaki tabloya bakarak doğru hesap türünü seçmek mümkündür.
WhatsApp Business | Official WhatsApp Business API | |
Kişisel kullanım için | Küçük işletmeler için | Orta/büyük işletmeler için |
1:1 mesajlar | Geçici müşteri hizmetleri Küçük ölçekli pazarlama | Toplu mesajlaşma kampanyaları Stratejik müşteri hizmetleri |
Uygulama, tarayıcı | Uygulama, tarayıcı | İş ortağı arayüzü |
1 kullanıcı, maksimum 2 cihaz (1 telefon, 1 masaüstü) | 1 kullanıcı, maksimum 2 cihaz (1 telefon, 1 masaüstü) | Sınırsız kullanıcı ve cihaz |
İşletme aracı yok | İşletme profili Ürün kataloğu Yayın mesajları (sınırlı) Otomatik mesajlar (sınırlı) Grup sohbetleri oluşturma ve katılım Resmi hesap için yeşil onay işareti yok | İş profili Ürün kataloğu Yayın mesajları Otomatik mesajlar Oturum mesajları, Grup sohbetleri oluşturma Resmi hesap için yeşil onay |
WhatsApp hesabı olan telefondaki kişiler | WhatsApp hesabı olan telefondaki kişiler | Kişiler, katılım listesinden içe aktarılır |
Ücretsiz | Ücretsiz | Ücretli |
WhatsApp Business Avantajları Nelerdir?
WhatsApp işletme hesabı küçük işletmelerin satış rakamlarını artıracağı gibi sayısal olarak ölçmek zor olsa da marka değerine olumlu katkısı olacaktır. Söz konusu avantajlar aşağıdaki şekilde sıralanabilir.
- WhatsApp Business hesabı tamamen ücretsizdir. Finansman ayrılması gerekmez.
- Otomatik mesaj ve etiketleme gibi özellikler iletişime ayrılan zamanı oldukça azaltır. Zamanın etkin kullanılmasını sağlar.
- WhatsApp en çok indirilen ve kullanılan uygulama olması nedeniyle müşterilerin önceliği de bu uygulama üzerinden iletişime geçmek olacaktır. Bu sayede müşterilere kolayca erişilmesini sağlar.
- Diğer iletişim araçlarına göre işletmenin müşterilere daha yakın olmasını sağlar. Sesli mesaj ve görüntülü arama gibi alternatif iletişim yolları mevcuttur. Ücretsiz olarak müşteri hizmetleri imkanı sağlanmış olur.
- İşletme profilinizi özelleştirme imkanı sunar. İşletme sloganı, iş tanımı, iletişim bilgileri ve web adresi gibi detaylara yer verilir. Marka bilinirliğine katkıda bulunur.
- Katalog özelliği sayesinde müşteriler kolay bir şekilde ürün ve hizmetlere göz atabilir. Bu özellik sayesinde ürünler hakkında hem sipariş hem de geri bildirimlerin alınması sağlanır.
- Global bir iletişim aracı olduğundan tüm dünyadaki müşteriler ile iletişim sağlamak mümkündür.
WhatsApp İşletme Hesabının Özellikleri Nelerdir?
Whatsapp işletme araçları, temelde katalog, kısayol ve mesajlaşma özellikleri olarak üç ana başlığa ayrılır. Android ve iOS işletim sistemlerinde ufak farklılık gösterebilir. Araçlara ulaşmak için android cihazlarda “Diğer Seçenekler”e, iOS işletim sisteminde önce “Ayarlar” sonra “İşletme Araçları”na girilir.
Katalog
Katalog sayesinde müşteriler ürün ve hizmetleri WhatsApp profilinden inceleyebilir. İlgili bölüme giriş yaptıktan sonra ürün ya da hizmetin görselleri, isimleri, fiyatları ve açıklamaları kolayca girilerek katalog oluşturulur. Her ürün için ayrı ayrı link ekleyerek doğrudan satış sayfasına yönlendirmek mümkündür.
Kısayol
WhatsApp kısayol bağlantısını sosyal medya hesabından ya da web sitesinden paylaşarak tek tıkla müşterilerin iletişim başlatması sağlanır. Böylece müşteri işletme hesabı sahibi ile ek bir cihaz ya da araç kullanmadan tek tıkla işletme sahibine ulaşır.
Mesajlaşma Araçları
Otomatik mesajlar; karşılama mesajları, dışarıda mesajları ve hızlı mesajlar olarak 3 bölümde değerlendirilir. Karşılama Mesajları; müşteri ilk mesajı attıktan sonra otomatik verilen cevaplardır. Dışarıda Mesajları; ayarlarda işletme mesai saatleri oluşturulursa dönüş yapılamayacağına dair otomatik olarak verilen önemli bir bilgidir. Hızlı Mesajlar; özellikle sık sık sorulan sorulara kısa sürede yanıt vermek için kullanılır. Önceden tanımlanan bu mesajlara konuşma penceresinde iken “/” tuşuna basıp ardından belirlenen kısa yolu girerek kolayca ulaşılır. Her mesaj için üç adet anahtar kelime ekleyerek yanıtı bulmak daha kolay hale getirilir.
WhatsApp Business Uygulamasını Kimler Kullanmalı?
Küçük işletme sahibi, kullanmak isteyen herkes ücretsiz olarak bu hizmetten faydalanabilir. Ancak ek özellik ihtiyacı olan orta ve büyük işletme sahipleri için yetersiz kalacaktır.
WhatsApp İşletme Hesabını Kimler Kullanamaz?
WhatsApp işletme hesabı açılabilmesi için WhatsApp yönetimi tarafından onaylanması gerekir. Birçok işletmeye kolaylıkla onay verildiği gibi bazıları ise kesinlikle onaylanmaz. WhatsApp yönetimi tarafından onaylanmayan işletmeler;
- Sigara ve tütün satışı yapanlar
- Alkol ve alkol içeren ürünlerin satışını yapanlar
- Canlı hayvan satanlar
- Kripto para
- Arkadaşlık hizmetleri
- Ateşli silah ve mermilerini pazarlayanlar
- Kumar ve bahis oynatanlar
- İlaç ve sağlık ürünleri satanlar
WhatsApp Business ile İşletme Hesabı Nasıl Kurulur?
WhatsApp işletme hesabı kurmak için önce kullanılacak olan cihaza WhatsApp Business uygulaması indirilip, başlatılır.
Uygulama açıldığında bir karşılama ekranı gelir. Bu ekrandan “Hizmet Koşulları”na girerek detaylar incelenir. Uygun görüldüyse, “Kabul Et ve Devam Et” butonu tıklanarak sonraki aşamaya geçilir.
Cep telefonu ya da sabit hat numarası ile kayıt olunabilir. Kayıt olunan hatta SMS doğrulama kodu gönderilir, eğer sabit hat numarası ise SMS yerine sesli arama ile bildirilir.
Rehberdeki kişilere ulaşmasına izin vererek WhatsApp Business ile iletişim kurulması sağlanır. Fotoğraflara erişim izni sağlanırsa katalog oluştururken galerideki görsellerin kullanılması mümkün hale gelir. Son olarak işletme adı ve kategorisi ile profil resmi eklenerek hesap oluşturulur.
Hesabı oluşturduktan sonra “Keşfet” menüsünden “İşletme Profili”ne girilerek farklı bilgiler de eklenebilir. Bu alana girilen mesai saatleri ya da adres gibi detaylı bilgiler ile işletme hesabı kurumsal görünüme kavuşur. Tüm adımlar tamamlandığında hesap hazır hale gelir. Mesajlaşmalar kişisel hesaptaki gibi aynı şekilde gerçekleşir.
Ayrıca web sitenize WhatsApp’ı eklemek için WordPress Web Sitesine Nasıl WhatsApp Entegre Edilir? içeriğimize göz atabilirsiniz.