İyi bir içerik oluşturmak, bir kitleye ulaşabilmenin en önemli adımıdır. Bu adımdan hemen sonra da bu kullanıcılara nasıl ulaşılacağı gelir. Doğru anahtar kelimeleri kullanmazsanız WordPress içeriğiniz hedeflediğiniz kitleye hiçbir zaman ulaşamayabilir ve böylelikle tüm çabanız boşa gidebilir.
Bu haberimizde neden daha iyi anahtar kelimeler seçmeniz gerektiği hakkında bilgiler vereceğiz ve daha sağlıklı bir strateji oluşturabilmeniz adına 3 adım ile size rehberlik edeceğiz.
Neden Daha İyi Anahtar Kelimeler Oluşturmalısınız?
Siteniz bir süredir aktifse, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) konusuna şimdiden hâkim olmuş olmalısınız. SEO’ya hâkim olduğunuzu varsayarak devam edersek, muhtemelen bir dahili(internal) link stratejiniz, sağlam meta açıklamalarınız ve iyi bir anahtar kelime stratejiniz de vardır. Fakat anahtar kelime seçimi üzerinde durulması gereken bir konudur, doğru anahtar kelimeler seçilmezse organik trafiğinizde bir durgunluk ya da azalma olabilir. Bu yüzden iyi anahtar kelimeler seçmelisiniz. İyi anahtar kelimeler seçmenin size neler kazandırabileceğini bilmiyorsanız hızlı bir şekilde anlatalım:
- Organik trafiğinizi artırabilirler. Tık başına ve görüntüleme başına ödemeler her ne kadar önemli olsa da organik trafik olarak adlandırılan arama motorundan gelen trafik, kaynakların en önemlisidir. Sağlam anahtar kelimeler içeren iyi içerikler üretin ve organik trafik elde etmeyi bekleyin.
- İyi anahtar kelimeleri henüz ulaşamadığınız ziyaretçilere ulaşabilmek adına kullanabilirsiniz.
- Anahtar kelimeleri kullanarak daha doğal olmayı deneyin. Fakat anahtar kelime sayısını da abartmayın, çok fazla anahtar kelime kullanmak makalenizin kalitesini düşürecektir.
Kötü bir anahtar kelime stratejisinin ne olduğuna dair bir örnek verelim: Önemli bir web sitesinin temalar üzerine oluşturduğu bir gönderiye anahtar kelime hazırlamaya çalıştığınızı varsayalım. “En iyi wp temaları” kötü bir örnek olacaktır. Hem arama hacmi oldukça düşüktür ve hem de kısaltmadan dolayı kafa karıştırıcı olabilir. “en iyi wordpress temaları” ya da “premium wordpress temaları” gibi anahtar kelimeler hem daha uygun hem de daha spesifik olacaktır.
Bir başka deyişle, anahtar kelimelerinizde yapacağınız ufacık değişiklikler bile çok büyük etkiler yaratabilir.
3 Adımda WordPress İçerikleriniz İçin Daha İyi Anahtar Kelimeler Üretin
Bu bölümde anahtar kelime stratejinizi hassas bir şekilde yapılandırmanız için 3 adım göstereceğiz. Olayları basit tutarak her adımın neden gerekli olduğunu ayrıntılarıyla anlatmaya çalışacağız. Hadi başlayalım!
Adım 1: Seçeneklerinizi Enine Boyuna İnceleyin
İyi bir anahtar kelime stratejisinin ilk aşaması kullandığınız terimler arasından rastgele seçimler yapmak değildir. Şanslı gününüzdeyseniz bu tarz seçimlerden bazıları başarılı olabilir. Ama başarılı seçimler için zaman harcamalı ve çaba göstermelisiniz. Bu durumda en temel strateji, en popüler anahtar kelimelere göz atarak içlerinden bazılarını seçmek olmalıdır.
Bunu yapmak biraz zaman alsa da yakın zamanda sonuç vermeye başlayacaktır. Anahtar kelimelerinizi önsezileriniz yerine sabit veriler arasından seçerseniz trafiğiniz zamanla artmaya başlayacaktır. İşlem süreci ağır olabilir, ama işe yaradığı kesin.
Araştırma sürecinin nasıl işleyeceğini bilmiyorsanız aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
- En iyi arama sorgularını belirlemek için Google’nin Anahtar Kelime Planlayıcısı gibi bir anahtar kelime araştırma aracı kullanın.
- Sitenize iyi geleceğini düşündüğünüz anahtar kelimelerin bir listesini hazırlayın.
- Listenizdeki tüm anahtar kelimeleri teker teker arayın ve en iyi sonuçları hangilerinin verdiğini gözlemleyin.
- İçeriğinizi daha uzun ve daha iyi hale getirebilmek adına rakiplerinizin yaklaşımlarını inceleyin.
Ayrıca “Gökdelen Tekniği” denen bir teknik de mevcut. Bu tekniğin amacı, elde ettiğiniz anahtar kelimelerin en önemlilerini içeriğinize dahil etmektir.
Adım 2: Kısa ve Uzun Anahtar Kelimeleri Listenize Ekleyin
Haberimizde şu ana kadar kısa ve uzun anahtar kelimeler arasındaki farklardan bahsetmedik. Bunlardan kısa olanı, “wordpress temaları” gibi 1 ya da 2 kelimeden oluşan terimleri ifade eder. Uzun olanı ise “ücretsiz wordpress temaları” gibi olup da en az 3 kelimeden oluşur.
Teknik olarak içeriğiniz için dilediğiniz anahtar kelimeyi kullanabilirsiniz. Pratik olarak ise daha rekabetçi oldukları için kısa anahtar kelimeler daha risklidir. Bu yüzden uzun anahtar kelimeleri kullanmanızı öneriyoruz. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler sadece başarılı sıralamalar elde etmenizi kolaylaştırmakla kalmıyor, aynı zamanda mobil trafikteki hızlı büyümeden dolayı günümüzde daha önemli bir pozisyona geliyor.
En iyi sonuçları elde edebilmek adına uzun anahtar kelimeleri de içeren bir strateji belirlemelisiniz. İşte stratejinizi oluşturmanızı sağlayacak birkaç basit adım:
- Potansiyel anahtar kelimeler listenizi kısa ve uzun olmak üzere 2’ye ayırın.
- Kısa anahtar kelimelerin her birini Google’nin Anahtar Kelime Planlayıcısı gibi bir araçta aratın ve bu kısa anahtar kelimelerin uzun varyasyonlarını bulun.
- Sıralama konusunda başarısız olacağını düşündüğünüz kısa anahtar kelimeleri değiştirin fakat hepsini kullanmayın, bazılarını listenizden çıkartın.
- Listenizdeki anahtar kelimelerin her birinin en az 3 kelimeden oluştuğundan emin olun.
Bu aşamada anahtar kelimeleriniz biraz daha karmaşık bir hal alıyor olabilir. Çok fazla seçeneğiniz varsa aralarında sıralama yapmak için akılcı davranarak Google’nin Anahtar Kelime Planlayıcısı’nı kullanın. Böylelikle kolayca bir yol belirleyebilirsiniz ve gerektiğinde yeni bir liste hazırlayabilirsiniz.
Adım 3: Araştırmalarınızı Periyodik Olarak Tekrar Gözden Geçirin
İlk 2 adımdan sonra artık üzerinde çalışabileceğiniz kapsamlı bir anahtar listesine hazırlayabilmeniz gerekiyor. Bu oldukça önemli bir gelişme, fakat yeterli değil. Sizi başarılı kılacak anahtar kelimelere sahip olsanız da yeni seçeneklerinizi araştırmak için her 2 ayda 1 zaman ayırmanız gerekiyor.
Bunun neden basit. İnsanların etkileşim şekilleri zamana göre değişkenlik gösteriyor. Bunun sonucunda bazı kullandığınız anahtar kelimeler artık eskisi kadar değerli olmayabilir ya da daha önceden değersiz olduğunu düşündüğünüz anahtar kelimeler artık çok çekici olabilir.
Örneğin; Yeni yıl ile ilgili bir eklenti hakkında bir makale yazdığınızı varsayalım, yaz sıcaklarında okuyucularınızla paylaşırsanız okuyucu bulmakta zorlanmanız muhtemeldir. Aynı makaleyi Kasım ya da Aralık ayında paylaşırsanız şüphesiz okuyucu sayınızda bir artış olacaktır. Örneğimiz tabi ki biraz abartılı, fakat değinmek istediğimiz mesaj çok açık. İşte yapmanız gerekenler:
- Üzerinde net bir fikre sahip olmadığınız tüm anahtar kelimeler için araştırmalar yapın.
- Artık yeteri kadar iş görmediğini inandığınız anahtar kelimelerden vazgeçin.
- Elde kalan anahtar kelimeleri arama performanslarına göre tekrar sıralayın.
- Henüz kullanmadığınız anahtar kelimeleri de kullanın.
3. adımımızı daha sağlıklı gerçekleştirmek için bu adımı yaparken 1. adımı tekrar gözden geçirin. Aslında bu adım ile ilk adım birbirine benzer adımlardır. Tek fark 3. adımdaki konumunuzun ilk adımdakine göre daha iyi olmasıdır.
Sonuç
Anahtar kelime araştırması yapmak pek de eğlenceli sayılmaz. Fakat yine de üzerinde durulmalıdır. Doğru hedefler ile araştırmalarınızı yapmanız trafiğinizi artıracaktır. WordPress içeriğiniz için kullanabileceğiniz daha iyi anahtar kelimeler üretebilmenizi sağlayacak 3 adımı tekrar hatırlatacak olursak:
- Seçeneklerinizi iyice araştırın.
- Kısa ve uzun anahtar kelimeleri listenize ekleyin.
- Periyodik olarak tekrar araştırmalar yapın.