Permalink; yani kalıcı bağlantı, bir web sayfasının tam adresidir (URL). Bu adı kalıcı bir bağlantı olduğu için kazanmıştır ve url’in web sayfasının internette yayınlandığı süre boyunca değişmesi beklenmez.
Ayrıca okuyuculara ve arama motorlarına web sitenizin veya sayfanızın ne hakkında olduğunu söyleme fırsatı da sunarlar.
Kalıcı bağlantılar 2083 karakter kadar uzun olabilir, ancak SEO amaçları için ne kadar kısa olursa o kadar iyidir.
İçerik Tablosu
WordPress’te Slug (Kısa İsim) Nedir?
Kalıcı bağlantılar hakkında araştırma yaptığınızda, çoğunlukla insanların sayfanız için iyi bir slug (kısa isim) oluşturmak hakkında tavsiyeler verdiğini görürsünüz.
Kısa isim ve kalıcı bağlantı genellikle yakından ilişkilidir çünkü kısa isim aslında kalıcı bağlantınızın bir parçasıdır.
Kısa isim (slug), URL’in bir web sitesindeki belirli bir sayfayı basit ve okunması kolay bir biçimde gösteren bölümüdür. Her zaman domainden sonra gelen slash (/)’dan sonra başlar.
Kısa isimler, bir URL’de o sayfanın içeriğini tanımlayan kısımdır.
Bu makaleyi örnek olarak kullanırsak, URL “https://www.ihs.com.tr/blog” ve slug “kalici-baglanti-nedir” ‘dir.
En İyi Permalink (Kalıcı Bağlantı) Uygulamaları
Web sitenizin içeriği gibi, kalıcı bağlantılar da SEO için optimize edilmelidir .
Kalıcı bağlantılar kısa ve açıklayıcı olmalı ve web gönderisinin veya sayfanın tam olarak ne hakkında olduğunu açıklayan bilgileri içermelidir.
Bir web sayfasının başlığı için kullandığınızla aynı SEO anahtar kelimelerini kullanmak en iyisidir . Bunu yapmak, arama motorlarına sayfa içeriğinin neyi kapsadığı hakkında iyi bir fikir verir. Bu ayrıca, bu anahtar kelimeler için arama sonuçlarında daha yüksek sıralama şansınızı da artırır.
Ayrıca “https” ile başlamalıdırlar. Bu, sayfanın güvenli olduğunu ve web sunucusu ile tarayıcı arasında gönderilen tüm bilgilerin şifrelenmiş olduğunu gösterir. Daha detaylı bilgi için SSL Sertifikalarını anlattığımız makalemize göz atabilirsiniz.
Bazı web sunucuları büyük harfleri farklı şekilde ele aldığından, tüm kalıcı bağlantılar küçük harf olmalıdır. Ayrıca kelime aralarında boşluk yerine kısa çizgiler (-) kullanılmalıdır.
Kalıcı bağlantıların aynı kalması en iyisidir, ancak gerekirse bunları değiştirmek mümkündür. Yine de bir kalıcı bağlantıyı değiştirmeye karar verirseniz, bir 301 yönlendirmesi ayarlamanız önemlidir .
Bir url için 301 yönlendirmesi yaptığınızda, hem kullanıcılar hem de arama motorları, asıl url’den sizin yönlendirdiğiniz URL’ye gönderilecektir. Bu, kullanıcıların eski bir bağlantıya tıklayıp görmelerini istediğiniz sayfaya ulaşmasına olanak tanır. Ayrıca, bozuk bağlantıları ve 404 hatalarını önlemeye yardımcı olur.
Kalıcı bağlantılar ve WordPress
WordPress, birçok nedenden dolayı dünyanın en popüler CMS’sidir . Bu nedenlerin başında yenilik geliyor.
WordPress, “kalıcı bağlantı” terimini kullanan ilk platformdu ve web sitenizin tamamı için URL yapısını özelleştirme yeteneğini basitleştirdi.
Bağlantı ayarlarınızı WordPress’te düzenleyebilirsiniz. Basitçe tıklayarak Ayarlar > Kalıcı Bağlantılar (Permalinks) menüsü üzerinden ilgili panele ulaşabilirsiniz. .
WordPress, kalıcı bağlantı yapınızı belirlerken kullanıcılara çeşitli seçenekler sunar . Çoğu kullanıcı için en popüler seçenek Post Name”Gönderi Adı” dır.
“Gönderi Adı” kalıcı bağlantının içindeki kategori, tarih, gibi url’de gereksiz olabilecek bilgileri ortadan kaldırır. Bu seçimle WordPress, sayfa başlığı için yazdığınız metni kullanır ve onu kısa çizgilerle ayırır.
Kalıcı bağlantılarla çalışmak tecrübe ve dikkat gerektirmektedir. Yapacağınız en ufak uygulama sayfanın url yapısının değişmesine sebep olacağından performans kayıpları yaşayabilirsiniz.
Makalemizi paylaşarak bu konuda bilgi sahibi olmasını istediğiniz kişilere tavsiye edebilir, eğer hala bir web sitesi sahibi değilseniz WordPress Hosting planlarımızdan biriyle web sitenizi hızlı ve kolay bir şekilde bugün başlatabilirsiniz!