IHS Blog

WordPress Web Siteniz İçin En İyi Yerel SEO İpuçları

wordpress-icin-local-seo

WordPress dünyanın en esnek açık kaynak İçerik Yönetim Sistemlerinden (CMS) bir tanesidir. WordPress’in yüksek işlevselliği, kolaylıkla kullanılabiliyor oluşu ve oldukça düşük maliyetli oluşu platformun en popüler CMS olmasını sağlamıştır. Bu cazip avantajlarından dolayı WordPress 47 milyondan fazla indirilmiştir ve web sitelerinin %28,8’inde aktif olarak kullanılmaktadır.

WordPress ayrıca SEO dostu bir platformdur. Hatta WordPress ile teknik bilgisi olmayanlar bile kolaylıkla belli bir noktaya kadar SEO optimizasyonu yapabilir. Bu, yüksek bütçesi olmayan fakat yerel arama sonuçlarında iyi sıralamalar elde etmek isteyen küçük işletmeler için harika bir haber.

Haberimizin geri kalanın WordPress web sitenizin yerel arama sonuçlarında başarılı sıralamalar elde etmesi için kullanabileceğiniz 7 basit SEO iyileştirme yöntemini anlatacağız.

  1. İçeriklerinizi Optimize Edin

İçerikleriniz web sitenizin en önemli unsurlarıdır. Harika bir site altyapınızın olması, şimşek hızında yüklenme sürelerinizin olması ya da tonlarca güvenlik önleminizin olması içerikleriniz yeterince iyi değilse bir anlam ifade etmez. Bu yüzden içeriklerinizi nasıl optimize edeceğinizi öğrenmeden önce, kitlenizin dikkate alacağı içerikler paylaşmayı öğrenmeniz gerekiyor.

Kitlenize uygun içerikler paylaşabilmek için öncelikle kitlenizi iyi tanımalısınız. Onların hassas noktalarını ve sorunlarını bilmelisiniz. Tüm bunlara hâkim olduktan sonra çözümlerinizi ve ilgili içeriklerinizi videolarla, blog yazılarıyla, infografiklerle ya da web sitenize tekrar dönmelerini sağlayacak herhangi bir içerik türüyle paylaşabilirsiniz.

Harika içerikler hazırlamak yeterli değil, hatta bir adım sonrası daha korkutucu görünüyor; Sayfa içi optimizasyon. Neyse ki Yoast SEO gibi bazı temel araçların yardımıyla bu iş kolaylaşıyor.

Normal şartlar altında her sayfa için 20 farklı SEO faktörünü düşünmeniz gerekiyor fakat Yoast SEO, sayfa optimizasyonunuzu takip etmenize ve iyileştirmeniz gereken alanları belirlemenize yardımcı olur ve bunu tüm sayfalara ileterek işinizi kolaylaştırır.

Yoast SEO bunun dışında ayrıca kelime sayısı, anahtar kelimeler gibi bazı önemli faktörleri de takip eder.

  1. Link Profilinizi İnceleyin

Yerel organik sıralamalar söz konusu olduğu zaman, linkler en etkili faktörlerden bir tanesidir. Sitenize bağlanan alan adları, backlinklerinizin kalitesi ve link bağlantı metninizin optimizasyonu yerel sıralamalarınız ile doğrudan ilişkilidir.

Organik linkleme işlemleri biraz zaman alıcı olsa da aşağıdaki birkaç adım ile basitleştirilebilir:

Sitenize gelen her link önemlidir. Fakat bir sektör liderinden kaliteli bir backlink almak, onlarca düşük kaliteli bağlantıdan daha değerlidir. Düşük kaliteli bağlantıları bulmalı ve kaldırmalısınız.

Kırık linkleri tanımlamak ve düzeltmek için Broken Link Checker isimli aracı kullanabilirsiniz.

Link metinlerinizi, ikamet ettiğiniz şehrin ismini de ekleyerek optimize edin. Bunu yaparken abartılı değişiklikler yapmaktan kaçının.

Linkler ile bağlantı kurabileceğinizi potansiyel seçenekleri belirleyin. Rakiplerinize bağlanan fakat size bağlanmayan siteleri bulmayı deneyin.

  1. Web Sitenizi Hızlandırın

Çocukların dünyasında kaplumbağa tavşanı yenmiş olabilir. Fakat SEO’nun dünyasında bu pek mümkün gözükmüyor. Google’ın sıralama yaparken dikkat ettiği en önemli faktörlerden bir tanesi site hızı. Yerel arama sonuçlarında rakiplerinizin üzerinde olmak istiyorsanız web sitenizin hızlı olduğundan emin olmalısınız.

Web sitenizi hızlandırmak için şunları yapabilirsiniz:

Yavaş web sitelerinin birçoğunun ana sebebi resim dosyalarının büyük oluşudur. Resimlerinizi sıkıştırmak ve optimize etmek için WP Smush gibi bir eklenti kullanabilirsiniz. Resimlerin optimizasyonu konusunda daha fazla bilgi almak için ilgili haberimize buradan ulaşabilirsiniz.

Web sitenizdeki gereksiz ve eski sayfa ögelerinden kurtulun. Eski temanız dahil. Çünkü hackerlar sitenize sızmak için bunları kullanabilir.

Sunucu yükleri ve önbellek web sitelerinin hızlarını önemli ölçüde etkiler. Bunlar üzerinde işlemler yapabilmek için WP Super Cache ve W3 Total Cache gibi ücretsiz, WP Rocket gibi bir de ücretli seçenek mevcut.

Her işlev için bir eklenti kullanmayı tercih edebilirsiniz fakat gerçekten sitenize değer katan eklentileri tercih etmelisiniz. Eklenti sayısı artıkça site hızınız da azalacaktır.

  1. Mobil Cihazlar İçin Optimize Edin

Potansiyel müşterilerinizin çoğu yerel işletmeleri mobil cihazlarıyla arıyorlar. Google’ın mobil cihazlar için ve masaüstü cihazlar için farklı farklı sonuçlar sunacağını varsayarsak mobil cihazlar her zamankinden daha önemli hale geliyor.

Mobil site optimizasyonu için yapabileceğiniz en iyi şeyler; sayfa hızınıza ve resim sıkıştırmalarına odaklanmaktır. Fakat bunların dışında başka ipuçları ve püf noktalar da var:

WordPress temanızın duyarlı olduğundan ve içeriklerinizi mobil cihazlar için uyumlu hale getirdiğinden emin olun.

Sitenizi ziyaret eden farklı cihazları algılayabilmek ve mobil cihazlara özel bir deneyim sunmak için dahili wp_is_mobile() işlevini kullanın.

Araştırmalara göre mobil kullanıcıların %89’u işlemlerini uygulamalar üzerinden yapmayı tercih ediyor. Yani mobil kullanıcılar, tercih ettikleri markalarla iletişim kurmak için uygulamaları kullanmayı tercih ediyorlar.

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar(AMP), mobil cihazlar için özel olarak tasarlanmış, son derece hızlı sayfalardır. WordPress varsayılan olarak bir AMP eklentisiyle birlikte gelir ve mobil cihazlarından arama yapan kullanıcıların sayfanızı daha üst sıralarda görmelerine yardımcı olur.

Web sitenizi hızlandırmak konusunda ekstra bilgiler arıyorsanız, buradan ilgili haberimize ulaşabilirsiniz.

  1. Google My Business’ı WordPress Sitenize Entegre Edin

Google My Business, yerel sıralamalarla ilgili bir dizi önemli faktörü bir arada tutar. Fiziki uzaklık, kullanıcı incelemeleri, işletme açıklamaları ve kategoriler gibi arama motoru sıralamalarınızı etkileyen birçok değişken faktör dikkate alınır.

Google My Business sayfanızı talep ettikten sonra, sitenize profilinizi eklediğinizden ve çalışma saatleri, işletme açıklamaları gibi önemli bilgileri eksiksiz doldurduğunuzdan emin olmalısınız. Bunların ardından da fotoğraflar, harita ve müşteri yorumları gibi faktörlerin üzerinde durmalısınız.

Google My Business sayfanıza Google Places Reviews gibi eklentiler kurabilirsiniz. Bu tarz eklentiler, işletmenizin tüketici güveni kazanmasını sağlar. Ayrıca web sitenize harita koymak için Google Map Builder’i kullanabilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin sizi bulmasına yardımcı olmuş olursunuz.

Google My Business hakkında daha fazla bilgi almak için buraya tıklayarak ilgili haberimizi inceleyebilirsiniz.

  1. Yapılandırılmış Verileri Sayfanıza Ekleyin

Bazı yerel işletmelerin arama sonuçlarında rakiplerine göre daha afili göründüğünü fark etmişsinizdir. Aradaki fark yapılandırılmış verilerdir.

Schema gibi eklentiler ile Google’a işletmeniz hakkında daha fazla bilgi verebilirsiniz. Bu da müşterilerinizin arama sonuçları sayfalarında sizin hakkınızda daha fazla bilgi bulmalarını sağlar.

Bu açıklamalar web sıralamalarını teknik olarak etkilemez, fakat daha fazla bilgi daha fazla tıklanma teşviki anlamına gelir. Daha fazla tıklanma oranı da arama motorlarındaki sıralamalarınızı etkileyebilir.

  1. URL’lerinize Yerinizle İlgili Anahtar Kelimeler Ekleyin

URL yapısı sayfa sıralamalarında çok da etkili değildir. Fakat yerel aramalar söz konusuysa URL’nizde yer alacak olan konumunuzla ilgili bir anahtar kelime, kullanıcı deneyimini iyileştirme konusunda yardımcı olabilir. Farklı lokasyonları işaret eden birden fazla sayfanız varsa, müşterilerinize doğru yerde olduklarını hissettirmek önemlidir.

WordPress’in eski sürümlerinde URL’leriniz pek esnek değildi. http://domainim.com/?p=1384 şeklinde çirkin kalıcı bağlantılar kullanılıyordu. Fakat güncellemelerle birlikte URL’lerde de gelişmeler yaşandı. WordPress’te artık http://domainim.com/2017/11/23/ornek-icerik/ şeklinde URL’ler oluşturmak mümkün.

URL ayarlarınızı WordPress Yönetici Panelinizden düzenleyebilirsiniz. İzlemeniz gereken adımlar sırasıyla: Ayarlar – Kalıcı Bağlantılar

Sonuç

SEO konusunda daha başarılı olmak istiyor musunuz? Yukarıda yazdıklarımızı dikkate alarak iyileştirmeler yapabilirsiniz. Bunlara ek olarak ayrıca manuel bir şekilde robots.txt dosyaları ve XML haritaları dosyaları oluşturarak ek iyileşmeler de yapabilirsiniz.

Exit mobile version