Bir internet sitesi kurmaktaki amacınız neydi? Fikirlerinizi daha çok insana ulaştırmak, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi daha fazla kullanıcıya satmak ya da sektörünüz ve markanıza ilgi duyanlar için çekim merkezi olmak. Bunları sağlamanız mümkün. Yani kendi alanınızda en çok ziyaret edilen internet sitesi olabilir, dilerseniz reklam alarak gelirlerinizi daha da arttırabilirsiniz. Tabii SEO uyumlu web sitesi sahibiyseniz.
Hep konuşulur, anlatılır; SEO uyumlu sitelerin avantajları, SEO’nun önemi, SEO’suz kalınca yaşanacaklar. Peki, Arama Motoru Optimizasyonu da denilen SEO nasıl yapılır? Yani, belki SEO uyumlu içerik oluşturma konusuna daha hakimsiniz, ancak SEO uyumlu web sitesi hazırlamak için bazı adımları izlemeniz gerekiyor. Beyaz tavşanı takip edin.
Gerçek URL Bu Değil!
URL yani herhangi bir web sitesinin herhangi bir sayfasına girdiğinizde adres çubuğunda yazanlar, SEO’nun önemli parçalarından biri. Bu alanı “%34+&?” gibi işaretlerle harcamak yerine doğrudan sayfadaki içeriğin anahtar kelimesiyle değerlendirmek mümkün. Tabii başlığınız yine yaratıcı ve ilgi çekici olabilir, ama permalink sayesinde başlık ile URL’in farklı olmasını sağlayabilirsiniz.
Yani alanadi.com/kurslar/tum-firsatlar?irc=hp-nav-kn-kurslar yerine alanadi.com/istanbul-yoga-kurslari gibi bir URL kullanmak daha doğru. Aramalarda ilk sayfada, hatta ilk sırada çıkmanın adımlarından biri bu.
Orijinal Olmak Hiç Olmadığı Kadar Önemli
Kullanıcılar tarafından tercih edilmek ve site trafiğini arttırmak için özgün içerik şart. Ürün metni, hizmet anlatımı ya da blog içeriği olması önemli değil. Eğer kopyala+yapıştır içeriklere sahipseniz ve aynı yazılar başka sitelerde de yer alıyorsa SEO açısından bunun size katkısı olmaz. Ayrıca kullanıcı gözünde de pek bir öneminiz kalmaz. Arama sonucu web sitenize giren kullanıcılar, aynı içerikle başka sitede de karşılaştığı için sayfanızdan hemen çıkar ve bu da aramalarda daha alt sıralara düşmenizi beraberinde getirir.
Ayrıca eski içerikleri güncellemek de faydalanabileceğiniz bir yöntem. Geçmişte kalmış bilgilerin yer aldığı içeriklerinizi, güncel verilere uygun şekilde yenilerseniz trafiğinin arttığını kolayca fark edersiniz.
Görsellerin de Bir Adı Var
Bir okuyucuyu sayfada tutma ve içeriği daha rahat okutma için mutlaka olması gereken parçalardan biri olan görseller, sitede kalma süresini arttırarak SEO açısından ilk desteğini vermiş olur. Hem okuyucunun dikkatinin dağılması önlenir hem de içerik rahat bir nefes alır.
Görsellerden faydalanmanın diğer yolu da onları anahtar kelimelerle isimlendirmek. Görsel için SEO yapmak, yani keyword’lerle alt etiketler oluşturmak, görsel aramalarında da sitenizin çıkmasını sağlar. Bir taşla iki kuş klişesi tam da bu duruma uygun.
Anahtar Kelimeler Kapıları da Açabilir
Bir içeriğin aramalarda üst sıralarda çıkabilmesi için doğru anahtar kelimelerin de yer alması gerekiyor. “SEO çalışması nedir, nasıl yapılır” gibi soruların en önemli cevaplarından biri bu. Konuyla ilgili en önemli anahtar kelimeleri kullanarak aramalarda ilk sıralarda çıkmak mümkün. Tabii bütün içeriği anahtar kelimeye boğmak da arama motorları tarafından dışlanmanıza ve bir köşede, yaptıklarınızı düşünmenize neden olabilir.
Tag’ler, Tag’lerimiz…
Bir web sitesine ait sayfanın aramalarda görünen ilk yüzünü oluşturan meta tag, bir etiket olarak kabul edilebilir. Title ve description (başlık ve açıklama) olarak iki kısımdan oluşan meta tag, mağazanın görünen ilk vitrini olarak da düşünülebilir. Peki, sayfanızın nasıl indeksleneceğini belirleyen title ve description alanlarını SEO odaklı kullanmayı düşünür müsünüz? Düşünün. Bu alanlara en önemli anahtar kelimeleri yerleştirmek demek, aramalarda sayfanızın üst sıralarda çıkması için başka bir vesile demek.
SEO Çalışması Yapmanın Diğer Yolları
• Backlink, yani başka bir siteden sizin sitenize link verilmesi, SEO çalışması yapmanın önemli bir parçası. Başka sitelerde içerikleriniz yayınlandıkça ve sizin sitenize link verildikçe hem popülariteniz hem de trafiğiniz artar. Çünkü referans olarak gösterilen bir kaynak konumuna ulaşırsınız.
• Eskiden “Google’da yoksan yoksundur!” denirdi. Şimdi buna “Sosyal medyada yoksan da yoksundur!” kuralı eklendi. Beğen ve paylaş butonlarıyla kullanıcı etkileşimi arttırmalı, organik trafiğinizi yükseltme yoluna gitmelisiniz.
• Site içi SEO çalışması yaparken altyapıyı da unutmamak lazım. Araçlarla ölçüp eklentilerle ve diğer yollarla site hızını arttırmak , kullanıcılar tarafından daha çok tercih edilmenize yardımcı olur.
• Site hızını düşüren ve kullanıcıları yorması muhtemel tema seçiminden kaçınmak, vereceğiniz en doğru kararlar arasında. Siteniz güzel ama bir çöl kadar sakinse akbabalar tepenizde uçmaya başlayabilir.
3 yorumlar
bilgilendirme ve paylaşım için teşekkürler.
web sitem üzerinde ücretsiz yaost seo eklentisini kullanıyorum.Bu eklenti sadece 1tane anahtar kelime girmeme izin veriyor.Sanırım bu yüzden sitem iyi puan aldığım makaleler üst sıralarda çıkmıyor, rekabet gücü düşük olamasına rağmen.Mesela satürn ile bir yazı yazı anahtar kelimeyi satürn yaptım, seo yarlarımın hepsi yeşil olmasına rağmen ilk 100de bile çıkmıyorum.Acaba kaçırdığım yanlış yaptığım bir şeyler mi var?
yoksa yazdığımın konulara olan ilgi az olduğu için mi?
Kerim bey Yoast gibi eklentiler sadece içeriğinizi en doğru şekilde oluşturmanıza yardımcı olurlar, seçtiğiniz anahtar kelimenin Google’daki rekabet oranı, domain adresinizin yaşı, oluşturduğunuz sayfaya verilen backlinklerin kalitesi gibi bir çok Google algoritması web sitenizin sıralaması üzerinde etkilidir.Doğru şekilde içerik girişi yapmak sadece bu yolculuğun başlangıcıdır.